22
مفید کیائی نژاد؛ نماینده مجلس شورای اسلامی

عرفان‌های نوظهور ریشه در خارج دارند

  • کد خبر : 6382
  • 07 دی 1399 - 20:42
عرفان‌های نوظهور ریشه در خارج دارند
ملت و به خصوص جوانان باید هوشیار باشند که در دام تفاسیر این گروه‌ها نیفتند و خانواده‌ها نیز باید دقت کنند که از جوانان خود در این زمینه مراقبت بیشتری به عمل آورند.

بهداشت معنوی؛ به نقل از ادیان نیوز، حجت الاسلام مفید کیائی نژاد در خصوص عرفان‌های نوظهوری که اقدام به جذب جوانان و انحراف آنها از مسیر اسلام و نظام می کنند، گفت: نظام ما مبتنی بر جمهوری اسلامی است و باید هرچه سریع تر جلوی خطوطی که مقابل خط اصلی آن قرار می گیرد گرفته شود.

کیائی نژاد، نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد بر همین اساس تصریح کرد: برخی جریانات فکری و مذهبی هستند که از دیرباز وجود داشته اند اما اقدامی علیه نظام صورت نمی دهند؛ اما برخی جریانات دیگر که معمولا نوظهور هم هستند تمام قد مقابل نظام می ایستند؛ لذا باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

 

ریشه عرفان‌های نوظهور در خارج از کشور است

کیائی نژاد ادامه داد: آن دسته عرفان‌های نوظهور که از فعالیت اصلی شان جذب جوانان است، ریشه در خارج از کشور دارند که تا کنون بسیاری از سران آنها نیز از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شده و اعتراف کرده‌اند؛ لذا باید جلوی این گروه‌ها گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از این گروه‌های انحرافی از طریق ایمان و حتی با بیان آیات و روایات اسلامی جلو می‌آیند، گفت: ملت و به خصوص جوانان باید هوشیار باشند که در دام تفاسیر این گروه‌ها نیفتند و خانواده‌ها نیز باید دقت کنند که از جوانان خود در این زمینه مراقبت بیشتری به عمل آورند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در خصوص مقابله با گروه‌های عرفانی نوظهور خلاء قانونی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی باید توجه کنند در صورت غفلت از فعالیت این گروه‌ها، انحراف جوانان منجر به انحراف کل جامعه خواهد شد و ممکن است چند وجب انحراف جوانان تبدیل به چند صد متر انحراف شود که دیگر بازگشت از این راه برایشان سخت باشد.

لینک‌های مرتبط:

عرفان‌های کاذب؛ سودای پرستیژ اجتماعی

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=6382
  • 663 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.