15
شاگرد کوچک محسن فرشاد یکتا که سودای استادی در سر دارد

الهام وفایی‌نژاد؛ از مادری برای سگ‌های ولگرد تا ترویج تفکر نوین

  • کد خبر : 8228
  • 05 بهمن 1400 - 12:03
الهام وفایی‌نژاد؛ از مادری برای سگ‌های ولگرد تا ترویج تفکر نوین
الهام وفایی‌نژاد تحت تأثیر سخنان فرشاد یکتا، به تأثیر کیهان و آگاهی‌های کیهانی در زندگی و سرنوشت انسان‌ها معتقد بوده و سعی می‌کند امور مختلف را در این راستا تبیین نماید.

بهداشت معنوی؛ ترویج تفکر نو در ایران از سال‌ها پیش آغاز شده و در طول زمان افراد زیادی از این راه به این مسلک گرایش پیداکرده‌اند. با گسترش استفاده از فضای مجازی و علی‌الخصوص رواج شبکه‌های تعاملی ترویج افکار و عقاید بی‌پایه و اساس به‌صورت عمومی، بیشتر شده و امکان دسترسی مخاطبان سهل‌الوصول‌تر شده است. این مسئله ظهور و بروز مروجان موضوعات مختلف را به‌صورت گسترده‌تری فراهم کرده است.

الهام وفایی‌نژاد، از افرادی است که به‌تازگی شروع به ترویج تفکر نو کرده و توانسته توجه مخاطبانی را به خود جلب کند. وی در تیم اجرایی دکتر محسن فرشاد یکتا فعالیت می‌کند و ایشان را به‌عنوان پدر معنوی و راهنمای خود در مسیر رسالت و طرح الهی‌اش معرفی می‌کند.

او در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت نموده و محتواهای متنوعی را تولید می‌نماید. الهام وفایی‌نژاد اخیراً بازخوانی کتاب «نیمه تاریک وجود» اثر «دِبی فورد»، را در لایو اینستاگرام خود آغاز کرده است. ایشان تحت تأثیر سخنان فرشاد یکتا، به تأثیر کیهان و آگاهی‌های کیهانی در زندگی و سرنوشت انسان‌ها معتقد بوده و سعی می‌کند امور مختلف را در این راستا تبیین نماید.

الهام وفایی‌نژاد نیز مانند سایر مروجان تفکر نوین، جهان‌بینی و سبک زندگی مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار داده و سعی می‌نماید مطابق با ایدئال‌های تمدن غرب نظام زندگی انسان‌ها را سامان دهد. ایشان با تکرار عبارات التقاطی که از سوی بنیان‌گذاران تفکر نو بیان شده، درصدد همراه کردن افراد با اندیشه و ادبیات انسان‌محور غرب است.

نمایش دادن زندگی روزمره، همراه با عبارات و محتواهای جذاب تفکر نو، مخاطبان را به انس با رفتار و کلام ایشان واداشته و افکار آنان را در این جهت سامان می‌دهد. رفتارهای دور از شئون فرهنگ ایرانی اسلامی، همچون پرورش سگ و خود را به‌عنوان مادر سگ نامیدن، موجب می‌شود رفتاری عادی تلقی گشته و قبح زدایی از این نوع رفتار صورت گیرد.

به‌هرروی، هرچند تغییر تدریجی سبک زندگی در جامعه به‌راحتی قابل‌تشخیص نیست، بلکه در صورت تشخیص آن، پذیرش انتقادات از سوی افکار عمومی و واکنش به این مسئله را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=8228
  • 335 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. از این خنده دار تر ممکن نبود از فردی ایراد بگیرید من بعد خوندن این صفحه وارد صفحه این خانم شدم و به عنوان یک زن از خودم خجالت کشیدم که چرا بدون شناخت هم جنسمو قضاوت کردم کجا دین و اسلام گفت بیاین قضاوت کنید؟ بعد اول تا اخر صحبتتون ایرادی که از ایشون گرفتید اینه که علاقه مند به سگ هست؟مگه امامان و پیامبران ما همین علاقه و ترویج ندادن؟ واقعا جای تاسف داره

  2. از سال ۹۵ که موکب حضرت فاطمه رو خراب کردین بد بختیهای شما شروع شد یکی از اولیا خدا فرمودند که اهل بیت از این جماعت برگشته اند روزی و برکت از این خاک خواهد رفت و مصیبت‌ها وبلاهای زیادی بر سر این جماعت خواهد امد و آبرویشان خواهد ریخت اینها فکر می‌کنند خدا به این سادگی دست از سر کسانی که برای اولیائش مشکل پیش آورده اند خواهد برداشت و همچنین فرمودند جهنم رو در همین دنیا هم خودشان و هم خانوادهایشان خواهند دید چون خداوند روی اولیاش زیاد حساب کرده و نمی‌گذارد حقشان ضایع شود به قول معمول کار آن است که خدا درست کند سلطان محمود خر کیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.