27

برگزاری بزرگداشت یوگا توسط سفارت هند در نیجریه

  • کد خبر : 320
  • 15 دی 1396 - 17:14
برگزاری بزرگداشت یوگا توسط سفارت هند در نیجریه

به گزارش جمن نیوز، سفارت هند در نیجریه برای اولین بار فستیوال یوگا را در بندر مسیحی نشین لاگوس واقع در جنوب نیجریه برگزار کرد. برگزاری این فستیوال بخشی از طرح «جامعه آسیا-آفریقا»ی کشور هند است. طرح «جامعه آسیا-آفریقا» یکی از برنامه های مهم وزارت خارجه هند برای توسعه روابط این کشور با کشورهای قاره […]

به گزارش جمن نیوز، سفارت هند در نیجریه برای اولین بار فستیوال یوگا را در بندر مسیحی نشین لاگوس واقع در جنوب نیجریه برگزار کرد. برگزاری این فستیوال بخشی از طرح «جامعه آسیا-آفریقا»ی کشور هند است.

طرح «جامعه آسیا-آفریقا» یکی از برنامه های مهم وزارت خارجه هند برای توسعه روابط این کشور با کشورهای قاره سیاه است.برگزاری فستیوال های یوگاه در کشورهای مختلف و تبلیغ آن به عنوان یک سبک زندگی، از برنامه های اصلی طرح «جامعه آسیا-آفریقا» وزارت امور خارجه هند است.

پیش از این سفارت هند در نیجریه با همکاری موسسه هنر زندگی (Art of Living)، موسسه فرهنگی هندی (Indian Cultural Association) و موسسه زنان هندی (Indian Women’s Association) سومین بزرگداشت جهانی یوگا را در ابوجا جشن گرفته بودند.

برگزاری روز بزرگداشت یوگا در نیجریه توسط سفارت هند برای اولین بار فقط در سفارت این کشور در لاگوس پایتخت نیجریه برگزار شد. پس از استقبال شهروندان نیجریه ایی این برنامه توسط سفارت هند در شهرهای دیگر این کشور گسترش یافت.

روز جهانی یوگا روز ۲۱ ژوئن است که از سوی سازمان ملل و به پیشنهاد دولت هند در دسامبر سال ۲۰۱۴ به عنوان «روز جهانی یوگا» تصویب شد.

 ۲۱ ژوئن یا اول تیر ماه بلندترین روز سال است که در فرهنگ ایرانی آن را شروع تیرگان یا جشن چله تموز میگفته اند در ایران این روز به فراموشی سپرده شده است اما هند توانست آن را با یوگا مهم ترین مراسم هندی پیوند دهد و روز جهانی کند.

هرچند یوگا به عنوان یک ورزش ذهنی – بدنی معرفی شده، معمولاً افکار عمومی آن را صرفاً ورزش تصور می‏‌ کنند اما با توجه و تعمق بیشتر دانسته می‏ شود که اساس آن، تأثیر معنویت‏ های کاذب بر ذهن است و با این توجه، چهره‏ واقعی یوگا در قالب معنویت یا عرفانی انحرافی آشکار می شود.

بنابراین آنچه در کتاب‏‌ ها یا در مراکز عمومی به صورت علنی آموزش داده می‏ شود، همه‏ واقعیت یوگا نیست؛ بلکه کتاب‏ ها و کلاس‏ های گوناگون، نقطه‏ شروع و دروازه‏ ورود افراد به یک مرام سری و محرمانه هستند که واقعیت‏ های آن را به راحتی نمی‌ توان بازگو کرد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=320
  • 343 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.