32
تجاوز جنسی رهاورد مدیتیشن و یوگا

مراسم عزلت گزینی عارف هندو، منجر به تجاوز جنسی شد

  • کد خبر : 4292
  • 09 اردیبهشت 1398 - 9:58
مراسم عزلت گزینی عارف هندو، منجر به تجاوز جنسی شد
رهبر معنوی و مربی یوگا و مدیتیشن در ایالت راجستان هند است که مدعی است میلیون‌ها طرفدار در سرتاسر جهان دارد. او به جرم تجاوز به یک دختر ۱۶ ساله در سال ۲۰۱۳ میلادی به حبس ابد محکوم شده است. صدها پلیس و نیروی امنیتی وی را در یکی از معابدش بازداشت کردند.

بهداشت معنوی؛ به نقل از الجزیره، «آسارام باپو» رهبر معنوی و مربی یوگا و مدیتیشن در ایالت راجستان هند است که مدعی است میلیون‌ها طرفدار در سرتاسر جهان دارد. او به جرم تجاوز به یک دختر ۱۶ ساله در سال ۲۰۱۳ میلادی به حبس ابد محکوم شده است. صدها پلیس و نیروی امنیتی وی را در یکی از معابدش بازداشت کردند.
این دختر نوجوان گفته، این حادثه زمانی رخ داد که برای تماشای مراسم عرفانی عزلت گزینی این کاهن به همراه مادرش به معبد رفته بود.
باپو تاکنون بیش از 230 آشرام (عنوانی که به مراکز معنوی در هندوئیسم اطلاق می شود) در سراسر جهان راه اندازی کرده است.
متاسفانه پدیدۀ تجاوز جنسی به مریدان در آئین هندوئیسم و بودیسم تبدیل به امر رایجی شده است. پیش از این هم معروف‌ترین معلم بودایی‌ها پس از دالای لاما، به جرم آزار جنسی به شاگردانش خبر ساز شد.
سوگیال رینپوچه 71 ساله متهم شده بود که برای خود یک حرمسرا راه انداخته و از پیروان زن و دختر خود سوءاستفاده کرده است.
در چین هم یک راهب بودایی به نام شی چنگ، دست کم ۶ راهبه را با وسوسه یا تهدید مجبور به رابطه جنسی کرده که ۴ نفر از آن‌ها درخواست او را انجام داده‌اند. وکلای شاکیان مدعی شدند که وی با استفاده از تکنیک‌های کنترل ذهن، پیروان خود را وادار به برقراری رابطه جنسی با خود می‌کرده است.
در ایالات‌متحده نیز جوشا ساساکی 105 ساله که به عنوان مدرس هنرهای لئونارد کوهن شهرت دارد، مورد اتهام تلاش برای تجاوز به زنان در معابد موجود در این کشور به مدت 50 سال قرار گرفته است.
شورای شاهد از معلمان ارشد بودایی، با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که وی در بخش قابل توجهی از زندگی‌اش در ایالات متحده، دختران دانش‌آموز را مورد تجاوز و سوءاستفاده‌های جنسی قرار داده است.
با راه‌اندازی هشتگ اینترنتی #MeToo در اروپا و ایالات متحده، توسط زنانی که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته بودند و همچنین گسترش این هشتگ به آسیا، بسیاری از زنانی که در معابد بودائی و هندو مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند، اکنون جرات یافته و در حال افشاگری علیه رهبران مذهبی هستند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=4292
  • 611 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.