22
از کوزه همان برون تراود که در اوست

توهین پیروان اشو، پیامبر عشق! به قرآن

  • کد خبر : 7150
  • 26 اردیبهشت 1400 - 12:57
توهین پیروان اشو، پیامبر عشق! به قرآن
شعار او این است که نظم در هرج و مرج است و باید رسوم و عادات را شکست تا نظم آسمانی و نظم خدایی که فقط از اتحاد دو جنس زن و مرد ایجاد می‌شود پدید بیاید، اشو امروز برای بسیاری از جوانان به یک بت معنوی مبدل شده است.

یکی از صفحات اینستاگرامی مبلغ اشو در فضای مجازی با انتشار پستی به نقل از اشو عبارت «قرآن آشغال است» را در یک پست منتشر کرده است.

به گزارش بهداشت معنوی، اشو در کلام خود در مورد قرآن از واژه Meaningless به معنای «بی‌معنی» استفاده کرده است؛ اما گرداننده این صفحۀ اینستاگرامی با استفاده از عبارت آشغال تلاش کرده است تمام حقد و کینه خود به این کتاب آسمانی را به نمایش بگذارد.

قرآن اشو

این درحالیست که طرفداران اشو معتقدند که همه چیز عشق است و اندیشه اشو به عشق و محبت ورزیدن دعوت می کند.

واکنش دنبال‌کنندگان این صفحه نیز بسیار جالب بوده و حکایت از نارضایتی تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان از این پست داشت.

از سویی بسیاری از دنبال کنندگان این صفحه نیز این پست را لایک و تایید کرده اند. پسندیدن این پست که عملا توهین به مقدسات بسیاری از انسان های روی زمین می شود نشان دهنده اوج کینه و تاریکی درونی پیروان وی است. تاریکی که که از آموزه های اشو به ارث رسیده است.

شایان ذکر است، عرفان اشو، عرفان بدون شریعت است، عرفان بدون آسمان و خدا هست، عرفان زمینی و دنیوی است، او بر این اساس ضد فلسفه است، در تعبیری می‌ گوید: فیلسوفان سگان تاریخ‌ اند و مفصل در این باره بحث می‌ کند.

اشو عملا ترک اندیشیدن را به مخاطبان خود تحمیل می کند چرا که فلسفه راه اندیشیدن و روش خردمندان است. فلسفه تلاشی برای رهایی از دام انحراف و اسارت دنیوی است و دیکتاتوری او این را نمی خواهد.

اشو ضد تکنولو‍ژی و ضد تمدن بشریت معاصر است، ضد استدلال برای همه چیز حتی برای خدا و ضد اخلاق‌ گرایی است. تشبیهات بسیار مستهجنی برای قانون‌ گذاران بشر به کار می‌ برد، اساساً ضد قانون است، شعار اصلی اشو این است یک قانون تنها در دنیا وجود دارد و آن اینکه هیچ قانونی وجود ندارد.

شعار او این است که نظم در هرج و مرج است و باید رسوم و عادات را شکست تا نظم آسمانی و نظم خدایی که فقط از اتحاد دو جنس زن و مرد ایجاد می‌شود پدید بیاید، اشو امروز برای بسیاری از جوانان به یک بت معنوی مبدل شده است.

به نظر می‌ رسد عدم آگاهی درباره طرز تفکر واقعی مروجان عرفان‌ های نوظهور منجر به گرایش قشر بزرگی از جامعه شده است. آگاهی‌ بخشی در این مورد می‌ تواند یکی از راهکارهای مؤثر در این مورد باشد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7150
  • 862 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.