23
از فاجعه در غرب تا احتمال فاجعه در ایران

تیل سوان ، الهه مرگ به ایران رسید

  • کد خبر : 6756
  • 17 اسفند 1399 - 20:02
تیل سوان ، الهه مرگ به ایران رسید
به نظر می رسد زنگ خطر برای مقابله با ورود خزنده تفکرات خطرناک تیل سوان در ایران به صدا درآمده و اگر در این زمینه تاخیری صورت گیرد، ممکن است با موجی از خودکشی ها توسط علاقه مندان به کتب موفقیت باشیم.

به گزارش خبرگزاری بهداشت معنوی، دو نگاه متفاوت به مرگ می تواند دو تاثیر کاملا متفاوت در زندگی انسان داشته باشد. اول اینکه شما به «نسبت مرگ با زندگی» فکر کنید و متوجه می شوید که تا مرگ فاصله چندانی ندارید، پس بهتر است قدر داشته های خود را بدانید.

سعی می کنید بهتر زندگی کنید، به خانواده و دوستان خود مهر بورزید و به جای اینکه تنبلی کنید، برخیزید و با تلاش بیشتر سعی کنید فردی مفید برای جامعه خود باشید.

اما به مرگ به شکل دیگری هم می شود فکر کرد. بر روی «مرگ به عنوان یک پدیده» تمرکز کنید. صحنه خودکشی خود را دقیقا در ذهن تان بازسازی کنید، دقیق و تمام جزئیات.

حتی می توانید روی زمین دراز بکشید و به دردناک ترین شیوه ای که می توانید بمیرید (مثلا با یک اره برقی تکه تکه شوید یا بر اثر خوردن اشتباهی قرص برنج با درد بسیار شدید و طی چند ساعت بمیرید) باز هم با تمامی جزئیات و درک ذهنی لحظه به لحظه آن فکر کنید.

به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟ آیا این باعث می شود احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشید؟ آیا اصولا بعد از این نوع تفکرات، شما می توانید به آینده ای روشن فکر کنید؟ چه برسد که بخواهید برای آن برنامه ریزی کنید؟

ماری تیل باسورث (Mary Teal Bosworth) معروف به تیل سوان (Teal Swan) یکی دیگر از مدعیان روانشناسی و اهدای راز موفقیت به مخاطبین خود است که ادعا دارد، با فکر کردن به پدیده مرگ با همان کیفیتی که در بالا گفتیم منجر به موفقیت شما می شود.

حاجی محمد دواجی (Haji Mohamed Dawjee) ژورنالیست، خبرنگار ساندی تایمز و نویسنده کتاب، در یادداشتی می نویسد: برای ورود به این فرقه جدید {تیل سوان} لازم نیست ساعت و تلفن همراه خود را تحویل دهید یا همانند رانجیشی ها (اشاره به پیروان اشو) به وسط یک ناکجا آباد در آمریکا بروید. بلکه کافیست پای اینترنت نشسته و در یوتیوب ویدئوهای تیل سوان را نگاه کنید.

وی معتقد است پیشنهاد تیل سوان برای اندیشیدن عمیق به «پدیده مرگ» برای وی که در کودکی در یک فرقه  زندگی می کرده و میل به خودکشی فراوانی دارد، خیلی خوب است اما برای پیروان وی خیر. اکنون مردم نگران این موضوع هستند که این گورو (مربی معنوی) مشکلی با خودکشی ندارد و با گفتن جملاتی چون «مرگ شیرین است» و «خودکشی مثل دکمه ری ست است» دیگران را به خودکشی تشویق می کند

خودکشی چند نفر از پیروان فرقه تیل سوان که بیش از 400 هزار نفر تخمین زده می شوند و همچنین اظهارات چندین نفر از طرفداران وی که اعتراف کرده اند پس از عمل کردن به توصیه های تیل سوان به فکر خودکشی افتاده اند، سر و  صدای زیادی در محافل رسانه ای غربی برپا کرده که با یک جستجوی ساده در گوگل به زبان انگلیسی می توانید به انبوهی از آن دست یابید.

نکته بسیار مهم در مورد تیل سوان این است که وی برای افزایش تعداد طرفداران خود به استفاده بیش از حد  از جذابیت های جنسی خود (در ویدئوها و تصاویر پست های اینستاگرام شخصی) روی آورده است.

 

تیل سوان

 

تیل سوان

تیل سوان

برخی پست های تیل سوان در اینستاگرام

 

خبرگزاری بی بی سی نیز در گزارشی از مرگ غم انگیز دختری به نام کیسی خبر می دهد که به گفته مادرش سارا، عضو گروه فیسبوکی جامعه بین المللی قبیله تیل (Teal Tribe Intentional Community) بوده است.

سارا که از خودکشی دخترش با اسلحه به شدت شوکه و ناراحت است می گوید دخترش چند پست در مورد خودکشی در این صفحه فیسبوک به اشتراک گذاشته بود و پس از چند روز با شلیک به خود به زندگی اش پایان داد.

مادر کیسی معتقد است باید اعضاء این صفحه به وی یا پلیس در این مورد اطلاع می دادند تا آن ها بتوانند از این اتفاق جلوگیری اما وقتی به پست های منتشر شده در این گروه فیسبوکی نگاه می کنید متوجه می شوید که این انتظار نابجایی است.

سارا می گوید به پست های این گروه فیسبوکی با 27000 عضو نگاهی انداختم و متوجه شدم که در این گروه بسیاری از پست ها مربوز به گفتگوی اعضاء در مورد خودکشی است.

تاکنون دو کتاب «فرآیند رابطه» و «آناتومی تنهایی» تیل سوان به فارسی ترجمه شده و متاسفانه تفکرات وی آرام آرام در حال نفوذ در جامعه ایرانی توسط اساتید فروشنده موفقیت است. هرچند که این موفقیت فروشان توضیح نمی دهند که تمرکز بر «پدیده مرگ» را چگونه با ادعای تفکر مثبت و قانون جذبی که تاکنون به مردم قالب می کردند جور درمی آید؟

به نظر می رسد زنگ خطر برای مقابله با ورود خزنده تفکرات خطرناک تیل سوان در ایران به صدا درآمده و اگر در این زمینه تاخیری صورت گیرد، ممکن است با موجی از خودکشی ها توسط علاقه مندان به کتب موفقیت باشیم.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=6756
  • 1141 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. اولین بارهست که چنین نکته ای درباره ایشون میخونم و حتما در موردش تحقیق می کنم
    اما نظرتون درباره این جمله از ایشون چیه؟
    ((اگر می‌خواهی عشق بی قید و شرط را بیاموزی، آن را از زمینی بیاموز که روی آن راه می‌روی، اگر صحراهایش را بمباران کنی، اگر رودخانه‌هایش را مسموم و جنگل‌هایش را نابود سازی، او هنوز هم به شما می‌بخشد و این اثبات عشق است)). تیل سوان

  2. چه منطقی فکر میکنین 😂😐

  3. 😂این مطالب انقدر احمقانن که حتی نمیتونن عصابمو خورد کنن
    😐 شاید بهتر باشه با کمی آگاهی انقدر به خودتون زحمت بدین و سه ساعت مقاله بنویسین

  4. این خانوم عشقه عشق یه مشت ادمی که سطح فهم و اگاهیشون پایین هست فکر میکنن ایشون داره خودکشی کردن رو یاد میده……

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.