24
بازی با جان مردم با شبه علم

جادوی درمانگری به سبک سوجوک

  • کد خبر : 5806
  • 16 بهمن 1399 - 12:10
جادوی درمانگری به سبک سوجوک
امروزه استفاده از طب سوجوک برای لاغری کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. زیرا معتقدند که چاقی به علت انباشت انرژی پدید می‌آید و تحریک کانال انرژی مربوطه در کف دست و پا سبب به گردش درآمدن انرژی‌ها می‌شود و مسیرهای مسدود را باز می‌کند. از این راه می‌توان چاقی‌های موضعی و یا عمومی را درمان کرد.

به گزارش بهداشت معنوی، در تمام دنیا، دخالت در امور پزشکی و درمان بدون تخصص و مجوز جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی به دنبال دارد،‌ برخی از افراد با سوء استفاده از نبود قانون یا اهمال ضابطان قضایی اقدام به راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی،‌ ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و … می‌کنند. افرادی که از درد و رنج بیماری خسته شده‌اند و به دنبال درمان بیماری خود هستند،‌ این تبلیغات رنگارنگ را باور کرده و مبالغ بسیاری را صرف به اصطلاح درمان خود می‌کنند.

سوجوک یکی از سبک‌هایی است، که با عنوان طب مکمل ترویج می‌شود. سوجوک تراپی در کشور کره و در سال ۱۹۸۷ توسط پارک جی وو ابداع شد. در زبان کره‌ای، su به معنای دست و jok به معنای پا است. این نام گزاری برای آن است که در روش درمانی سوجوک از کف دست و پا برای درمان استفاده می‌شود.

سوجوک چیست؟

سوجوک بر اساس تصور مسیرهای انرژی در طب سوزنی چین شکل گرفت و علت بیماری را اختلال در جریان انرژی می‌داند؛ اما برخلاف طب چینی که روی تمام بدن کار می‌کند، در سوجوک تمام بدن در کف دست یا کف پا خلاصه می‌شود. کاربران سوجوک دست و پا را منطبق بر تمام اعضای بدن می‌دانند و معتقدند از طریق نقاط مشخصی در دست یا پا می‌توان بر عضو بیمار تأثیر گذاشت و بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد. این اصل قانون انطباق یا سیستم انطباق نام دارد.

ادعا شده است که نقاط انطباق محل تمرکز اطلاعات بخش‌های مختلف بدن هستند و می‌توان با تحریک آن نقاط موج انرژی به‌سوی آن عضو ارسال کرد و مشکل را برطرف ساخت. در سوجوک از ابزارهایی نظیر سوزن، فنرها و میله‌هایی جهت فشار و تحریک نقاط دست و پا استفاده می‌شود.

سیستم‌های انطباق روی گوش هم وجود دارد. یک پزشک فرانسوی به نام «پل ناژیه» اوریکولوتراپی (درمان از طریق گوش) را مطرح کرد و کوشید تا سیستم انطباق را در گوش نشان دهد. او بر اساس مطالعه مراحل تکامل و شکل‌گیری گوش، هر قسمت از بدن را با بخشی از لاله گوش منطبق دانست. در این سیستم سر انسان در قسمت پایین قرار دارد و با تحریک لاله گوش، گردش خون در سلول‌های مغزی تحریک می‌شود.

چشم نیز سیستم انطباقی دارد که از آن برای تشخیص استفاده می‌شود، زیرا تحریک و درمان از طریق آن خطرناک است.

زبان هم دارای سیستم انطباق است. در سیستم زبان، سر انسان در ناحیه نوک زبان منطبق می‌شود و مشکلات آن از جمله سردردها یا مشکلات روانی با نوک زبان درمان می‌شود. حتی اگر کسی این مشکلات را هم نداشته باشد برای پیشگیری و گردش خون، بهتر است گاه نوک زبان را با دندان تحریک کند.

اصل دیگر در سوجوک رابطه مستقیم میان فاصله و تأثیرگذاری است. طبق این اصل درمان از نقاط دور مؤثرتر است، هم از این رو چون کف دست، دورترین قسمت بدن محسوب می‌شود، دستورات درمانگر روی نقاط کف دست چند برابر نقاط دیگر بدن مؤثر است.

علی رجبی، یکی از مبلغان سوجوک تراپی در ایران است که در سایت خود به ارائه محصولات سوجوک‌تراپی می‌پردازد. در بخشی از این سایت می‌خوانیم: «شما بدون هیچ‌گونه اطلاعات پزشکی قبلی، با زبانی بسیار ساده و قابل‌فهم و بدون هیچ مشکلی این مطالب را فرا خواهید گرفت». پکیج کامل سوجوک درمانی در این سایت به مبلغ ۴۹۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

امروزه استفاده از طب سوجوک برای لاغری کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. زیرا معتقدند که چاقی به علت انباشت انرژی پدید می‌آید و تحریک کانال انرژی مربوطه در کف دست و پا سبب به گردش درآمدن انرژی‌ها می‌شود و مسیرهای مسدود را باز می‌کند. از این راه می‌توان چاقی‌های موضعی و یا عمومی را درمان کرد.

رنگ درمانی سوجوک بر این پایه استوار است که بدن را هوشمند تلقی می‌کند و بیان می‌کند رنگ بر روی مکانیسم‌های بدن اثر بسزایی دارد. ازآنجاکه چربی به رنگ زرد (سمبل آب) است، بنابراین استفاده از رنگ مخالف آن، مانند رنگ سبز که سمبل باد است، می‌تواند رطوبت بدن را از بین برده و از این طریق سبب لاغری بدن گردد. بنابراین بستن یک کش سبز رنگ به کف دست می‌تواند سبب کوچک شدن شکم شود. در چاقی‌های مفرط کش سبز را علاوه بر کف دست‌ها و پاها، روی بند سوم همه انگشتان دست و پا هم می‌اندازند. در صورت شل شدن کش ها اثر آن‌ها کاهش یافته و حتماً باید تعویض شود.

سوجوک با اعتقاد به چاکراها، رنگ‌ها را متناسب با رنگ چاکراها به کار می‌گیرد و با رنگ کردن نقاطی از بدن جریان انرژی را تنظیم می‌کند.

ادعاهای مطرح شده دربارۀ سوجوک مورد تأیید علمی قرار نگرفته است. جستجو در منابع علمی و سایت‌های مرجع علوم پزشکی دستاوردی در جهت تأیید روش درمانی سجوک ندارد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5806
  • 1441 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.