17
چگونه مدعی تخصص‌گرایی در دام کی‌پاپرها افتاد؟

جنگ روانی همتی درباره کی‌پاپ دامن خودش را گرفت

  • کد خبر : 7419
  • 20 خرداد 1400 - 15:39
جنگ روانی همتی درباره کی‌پاپ دامن خودش را گرفت
این جنجال هزاران نفر را به آتش جنگی مجازی کشیده بود و تازه داشت شعله‌های آن فرومی‌نشست، که جناب آقای همتی با سخنی نابجا خود را به میان آتش افکند. نتیجه اخلاقی اینکه بهتر است کسانی که به تخصص‌گرایی معتقدند و خود را اقتصاددان می‌دانند، در امور فرهنگی اظهارنظر نکنند.

همتی در پایان مناظره دوم اشاره‌ای به موسیقی پاپ کره‌ای کرد و نام آن را در کنار موسیقی رپ قرار داد. اگرچه قصد او از این کار جلب آراء علاقه‌مندان به موسیقی بود، اما بی‌اطلاعی از جریان‌های موسیقی کشور موجب شد که طرفداران (فَن‌های) کی‌پاپ این نوع بیان او را اهانت محسوب کنند و همتی را در شمار هِیتِر (نفرت پراکن)های کی‌پاپ قرار دهند.

بهداشت معنوی؛ موسیقی کی‌پاپ همانند یک جریان معنوی در حال گسترش است. شخصیت‌های (آیدول) کی‌پاپ در بین هوادارانشان تقدس زیادی دارند و هرگونه نقد یا اهانت را برنمی‌تابند. آیدول‌ها در جهت جهانی‌شدن حرکت می‌کنند و آرمان جهانی متفاوت که تحت‌سیطرۀ ارزش‌های کی‌پاپ است، فن‌ها را به هیجان می‌آورد.

این جریان بر امید به زندگی و دوست داشتن خود تأکید دارند و این آموزه‌ها شالودۀ بسیاری از جریان‌های معنوی نوظهور را تشکیل می‌دهد. احترام آیدول‌ها به فرهنگ‌های مختلف به‌ویژه ارزش‌های اسلامی برای جوانان کشور ما جذاب بوده و آنان را به موج جهانی کی‌پاپ پیوند داده است. البته در این باره نقدهایی نیز وجود دارد که فعلاً خارج از موضوع این گزارش است.

همتی در دقایق آخر مناظرۀ دوم به صورتی تحقیرآمیز به کی‌پاپ اشاره کرد و همچنین نام این جریان را در کنار موسیقی رپ ذکر کرد. این دو، خطای بزرگ همتی بود که نتیجه‌ای برعکس به دنبال داشت و احساسات کی‌پاپرها را علیه او برانگیخت.

اما چرا ذکر نام موسیقی کی‌پاپ در کنار رپ موجب دلخوری و اعتراض کی‌پاپرها شد؟ ماجرا از این قرار است که در فروردین 1400 رَپِر زیرزمینی «مهراد هیدن» با انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی درگیری شدیدی را با طرفداران گروه «بی تی اس» در ایران به راه انداخت. گروه بی تی اس یکی از گروه‌های بسیار مشهور و محبوب پاپ کره‌ای است که در ایران فن‌های زیادی دارد. مهراد هیدن در پست جنجال‌برانگیزش از اِلمان‌هایی مشابه با لوگوی گروه بی‌تی‌اس استفاده کرده بود که این موضوع موجب رنجش و اعتراض آرمی‌ها (فن‌های گروه بی‌تی‌اس) شد.

هیدن اعتراض آرمی‌ها را با اهانت‌های شدید پاسخ داد. متقابلاً آرمی‌ها با ریپورت پست مهراد هیدن موفق شدند این پست را حذف کنند. این موفقیت آرمی‌ها موجب تشدید برخوردهای اهانت‌آمیز هیدن شد. آرمی‌ها طرفداران سایر گروه‌های کی‌پاپ نظیر اکسو، پینک بلک و… را به یاری طلبیدند. از اینجا به بعد جنگ فن‌ها (Fan War) جدی‌تر شد و درگیری اولیه به نزاع میان رپ و کی‌پاپ ارتقا یافت. سپس آرمی‌ها و کی‌پاپرهای غیرایرانی نیز به این نزاع وارد شدند و در صدد دفاع از لوگوی گروه بی‌تی‌اس و برخورد با سوءاستفاده‌ای که از آن شده بود، برآمدند. می‌توانیم بگوییم که بدترین فحاشی‌ها در فضای مجازی صورت گرفت و یک جنگ بین‌المللی لفظی رخ داد، که هزاران جوان ایرانی و غیرایرانی به آن وارد شدند.

در ادامه آرمی‌ها به پلیس فتا شکایت کردند و همچنین برای برخورد با گروه مهراد هیدن طوماری با چند ده‌هزار امضا به مجلس فرستادند.

این جنجال هزاران نفر را به آتش جنگی مجازی کشیده بود و تازه داشت شعله‌های آن فرومی‌نشست، که جناب آقای همتی با سخنی نابجا خود را به میان آتش افکند. نتیجه اخلاقی اینکه بهتر است کسانی که به تخصص‌گرایی معتقدند و خود را اقتصاددان می‌دانند، در امور فرهنگی اظهارنظر نکنند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7419
  • 872 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.