21
سوءاستفاده معنویت‌های بدون دین از هیپنوتیزم

حسین عرب: ورود هیپنوتیزیم به سیما اشتباه بود

  • کد خبر : 4245
  • 28 فروردین 1398 - 13:44
حسین عرب: ورود هیپنوتیزیم به سیما اشتباه بود
لازم به ذکر است که امروزه جریان‌های متعددی از عرفان‌های نوظهور با تمسک به هیپنوتیزم، افکار انحرافی خود را توجیه می کنند.

بهداشت معنوی؛ حجت الاسلام حسین عرب، مدیرعامل موسسه بهداشت معنوی در پی پخش برنامه‌ای با حضور یکی از فعالان هیپنوتیزم ایران در برنامه حالا خورشید شبکه سوم سیما، در گفتگویی با خبرگزاری رسا، در رابطه با آرامش هیپنوتیزمی گفت: هیپنوتیزم یک ابعاد علمی دارد که در واقع امواج مغزی افراد در موج آلفا قرار می‌گیرد و فرد به حالت خلسه می رود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه هیپنوتیزم مستمسک بسیاری از جریانات عرفان‌های کاذب، تفکر نوین و جریان‌هایی که از معنویت‌های شرقی سرچشمه می‌گیرند قرار گرفته است.

حسین عرب افزود: برخی حیطه هیپنوتیزم را تا جایی جلو می‌برند که حتی تناسخ را هم با هیپنوتیزم و با این استدلال که فرد را به زندگی‌های قبلی‌اش برمی‌گردانند اثبات می‌کنند که صد در صد امر باطلی است.

مدیرعامل موسسه علمی فرهنگی بهداشت معنوی با بیان این که هیپنوتیزم در موارد اضطرار برای استفاده‌های درمانی می‌تواند کارآیی داشته باشد، گفت: این که هیپنوتیزم را به زندگی عادی مردم ببریم و در میان مردم این جریان را تبلیغ کنیم کار درستی نیست بلکه باید ذیل نظر مراکز نظام پزشکی کشور آن هم برای درمان بیماری استفاده شود نه برای ترویج سبک زندگی و عقیده و مسائلی از این قبیل.

وی با بیان این که به نظر من این که انجام هیپنوتیزم را روی آنتن زنده سیما ببریم کار درستی نیست، اظهار داشت: این که فرد را در حالت خواب مصنوعی قرار دهیم و یک آرامش تصنعی برای فرد ایجاد کنیم متفاوت از چیزی است که ما از طریق اصلاح مبانی فکری فرد را به آرامش برسانیم و بینش او نسبت به جهان را الهی کنیم.

لازم به ذکر است که امروزه جریان‌های متعددی از عرفان‌های نوظهور با تمسک به هیپنوتیزم، افکار انحرافی خود را توجیه می کنند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=4245
  • 719 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.