17

درد و رنج مردم فرصتی برای بازار دروغ فروشی

  • کد خبر : 5790
  • 04 شهریور 1399 - 11:37
درد و رنج مردم فرصتی برای بازار دروغ فروشی

امروزه در اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی شاهد تبلیغات سرسام‌آور و تکراری دربارۀ قانون جذب هستیم که شیرینی آرزوها و تلخی رنج‌های مردم را دست مایه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی موفقیت، تحول، ثروتمند شدن و… قرار می‌دهند. جمن نیوز؛ امروزه در اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی شاهد تبلیغات سرسام‌آور […]

امروزه در اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی شاهد تبلیغات سرسام‌آور و تکراری دربارۀ قانون جذب هستیم که شیرینی آرزوها و تلخی رنج‌های مردم را دست مایه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی موفقیت، تحول، ثروتمند شدن و… قرار می‌دهند.

جمن نیوز؛ امروزه در اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی شاهد تبلیغات سرسام‌آور و تکراری دربارۀ قانون جذب هستیم که شیرینی آرزوها و تلخی رنج‌های مردم را دست مایه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی موفقیت، تحول، ثروتمند شدن و… قرار می‌دهند.
قانون جذب یکی از خرافه‌هایی است که در سال‌های اخیر مطرح شده و به علت تکرار فراوان، جهان‌گیر شده است. این روزها که به علت کرونا سمینارها و دوره‌های آموزشی حضوری کم رونق شده، بازاریابی برای آموزش قانون جذب در فضای مجازی رواج بیشتری پیدا کرده است.
اخیراً سایت «خود و خدا» خبر برگزاری دورۀ «استفاده از قدرت» را به مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان منتشر کرده است.
سید سعید تقوی‌زاده که این دوره‌ها را برگزار می‌کند، نوشته است:
دو عامل وجود دارد که باعث می‌‌شود مردم پول خود را خرج کنند. یکی از این عوامل، خرج کردن پول برای لذت بردن است و دومی برای رهایی از درد و رنج. که اولین عامل در مقابل عامل دوم به مراتب ضعیف‌تر است. …بنابراین محرک اصلی برای پول خرج کردن مردم در نیازهای آن‌ها و رهایی از درد و رنج است. و اینجا همان راز پولدار شدن خودش را نشان می‌دهد.
وی با استفاده از این الگو و به بهانه کاهش درد و رنج مردم اقدام به برگزاری دوره آموزشی ۹۰ روزه استفاده از قدرت به مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان کرده است. در این دوره، فایلهای آموزشی به‌صورت روزانه برای شما ارسال می‌شوند که میانگین زمانی آن‌ها حدود ۴۰ دقیقه است. در بخش محصولات این سایت دوره‌های آموزشی مختلفی به مبالغ گوناگون عرضه شده است.
بدون تردید هر اقدامی برای کاهش واقعی درد و رنج مردم ارزشمند است، اما ترویج خرافاتی نظیر قانون جذب و دروغ‌فروشی نه‌تنها درد و رنج مردم را کاهش نمی‌دهد، بلکه پس از بی‌نتیجه ماندن و هزینه‌های گزاف سبب ناامیدی بیشتر و درد و رنج مضاعف می‌گردد.
یکی از گویندگان راز می‌گوید: «من هیچ قانونی را نمی‌شناسم که بگوید این کار سی دقیقه، سه روز یا سی روز وقت می‌برد. بیشتر بستگی به این دارد که تو چقدر با هستی هماهنگ شوی.» (راز، ص۷۳) چگونه بیندیشی و چه احساسی داشته باشی.
آنچه موجب پذیرش پندارهای غیرعلمی و باورهای واهی دربارۀ قدرت نامحدود ذهن، اثرگذاری بر کائنات و این قبیل موضوعات بازاری می‌شود؛ غیر از دردها و رنج‌ها، جهل و ناآگاهی است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5790
  • 571 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.