15
تلاش محمدعلی طاهری برای جلوگیری از نابودی کاخ آرزوهایش

رقابت حلقه ترکیه و حلقه تورنتو برای لیدری عرفان حلقه

  • کد خبر : 7155
  • 26 اردیبهشت 1400 - 21:23
رقابت حلقه ترکیه و حلقه تورنتو برای لیدری عرفان حلقه
مصطفی الماسی که عملا سخنگوی شاخۀ انشقاق شده از عرفان حلقه است، در واکنش به بازداشت 8 نفر از پیروان این فرقه در همدان اعلام کرد که این هشت نفر از پیروان راستین طاهری بودند که بازداشت شدند. اما پیروان طاهریِ جعلی سپاه ثارالله در ایران، در حال دریافت و انتقال پول از سوی فراگیران درون ایران به کانادا هستند.

به گزارش بهداشت معنوی، بررسی فعالیت‌های محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار فرقۀ عرفان حلقه، نشان از تلاش بسیار زیاد وی جهت ایجاد اتحاد در میان مریدان دارد. زیرا فرقه شیطانی عرفان حلقه عملا دو پاره شده و هر دو گروه در حال یارگیری از میان افرادی هستند که تصمیم به یادگیری آموزه های شیطانی این فرقه را دارند.

استیصال حلقه ونکوور

در همین راستا، تیم تبلیغاتی وی اقدام به راه‌اندازی چندین کانال تلگرام با عنوان شعب عرفان حلقه با عنوان مناطق مختلف جهان کرده‌ است. از شعبه استرالیا و اقیانوسیه گرفته تا یونان، اتریش، سوئیس و دیگر کشورها و مناطق جهان.

البته با بررسی لایوهای اینستاگرامی برگزار شده توسط هر یک از این شعب متوجه می شوید که چند نفر در حال فعالیت مجازی در تمامی به اصطلاح شعب بین المللی عرفان حلقه هستند.

از سویی شاگردان جدا شده از وی معتقدند طاهریِ حاضر در کانادا یک شخصیت جعلی و تعلیم دیده توسط سپاه ثارالله بوده و آموزه‌های جدید وی را زیر سؤال می‌برند.

مصطفی الماسی که عملا سخنگوی شاخۀ انشقاق شده از عرفان حلقه است، در واکنش به بازداشت 8 نفر از پیروان این فرقه در همدان اعلام کرد که این هشت نفر از پیروان راستین طاهری بودند که بازداشت شدند. اما پیروان طاهریِ جعلی سپاه ثارالله در ایران، در حال دریافت و انتقال پول از سوی فراگیران درون ایران به کانادا هستند.

وی در ادامه از افرادی چون سروش عازمی ‏خواه، خانم فدرا رضایی و فاطمه مدرسی عاصم به‌عنوان سرپل‏ های طاهری جعلی در ایران یاد می‌کند.

افشاء هویت سرپل های ارتباطی محمدعلی طاهری در داخل ایران عملا به ایجاد دو فرقه عرفان حلقه در خارج از کشور شده است. یک فرقه عرفان حلقه شاخه طاهری (حلقه تورنتو) و یک فرقه عرفان حلقه شاخه ترکیه (حلقه ترکیه) که شامل مصطفی الماسی و نسیم حبیبی هستند.

شایان ذکر است، این انشقاق با تشکیک شهناز نیرومنش در مورد حیات محمدعلی طاهری و تشکیک در ماهیت محمدعلی طاهری ساکن در کانادا، توسط مهدی ولی پور ادامه پیدا کرد. با توجه به هدایت عملیات رسانه ای این جریان از ترکیه به این فرقه، نام حلقه ترکیه اطلاق شده است.

استدلال حلقه ترکیه

حلقه ترکیه معتقد است به دلایل زیر محمدعلی طاهری کانادا جعلی است:

1. با مقایسه آموزه های محمدعلی طاهری در ایران و محمدعلی طاهری در تورنتو و کشف اختلافات فراوان میان این آموزه ها توسط مصطفی الماسی و نسیم حبیبی

2. توهین و سرزنش محمدعلی طاهری نسبت به رفتار آنها (که برخلاف آموزه های صریح طاهری در ایران بوده است)

3. استفاده جا به جا از اصطلاحات و توپوق زدن های فراوان محمدعلی طاهری در کانادا

حلقه ترکیه استدلال می کنند که محمدعلی طاهری کانادا جعلی بوده و لقب طاهری ثارالله را به وی داده اند که کنایه از نفوذی امنیتی بودن وی از سوی سپاه ثارالله در کانادا است!

همچنین حلقه ترکیه در حال حاضر شروع به تدریس مباحث قدیمی محمدعلی طاهری کرده است و به جای دریافت پول از فراگیران خود درخواست می کند که مبلغی را به کمپین حمایت از جازموریان بپردازند. آن ها استدلال می کنند که با این کار اثبات کرده اند به دنبال مصادره عرفان حلقه نبوده و برای کسب درآمد به مخالفت با حلقه تورنتونپرداخته اند.

به دلیل توان بالای  رسانه ای حلقه تورنتو و حلقه ترکیه در شبکه های اجتماعی، درگیری های طرفین  به اوج خود رسیده است و در این میان هر دو گروه تلاش می کنند رقیب خود را متهم به همکاری با موسسه بهداشت معنوی کنند!

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7155
  • 1308 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. آخه چقدر شما وقیحید!! تا چه حد میتونید این میزان شیطان باشید؟ شما و امثال شما با الماسی دستتون تو یک کاسه هست که به خیال خام خود به استاد طاهری عزیز و مجموعه بزرگ عرفان حلقه, اسیب و تخریب بزنید. چون نوندونی تون در این مسیر تخریب است. شما دست شیطان رو از پشت بستید. اصلا الماسی به حساب نمیاد که بخواد اسمش بشه یک شعبه! ایشان عضو اخراجی عرفان حلقه است و همکار خودتان در ثارالله.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.