24
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی

رنه سینانی؛ از رویای کارآفرینی تا فروش رویای کارآفرینی

  • کد خبر : 7722
  • 17 مهر 1400 - 11:18
رنه سینانی؛ از رویای کارآفرینی تا فروش رویای کارآفرینی
سینانی به تشریح چاکرا و نحوۀ عملکرد آن به‌عنوان رازی در عالم یاد می‌کند! آیا این موضوعات نباید مبتنی بر دانش و منابع معتبر باشد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروشندگان این مطالب غیرمعتبر در فضای مجازی در پاسخ به این سؤال که منبع و پشتوانۀ گفته‌های شما چیست، بیان می‌کنند که: این‌ها را خیلی‌ها می‌گویند!

بهداشت معنوی؛ یکی از افراد شاخص در فضای مجازی که در صفحۀ خود کلیپ‌های انگیزشی منتشر و بسته‌های موفقیت می‌فروشد «رنه سنانی» نام دارد. او که مهرماه 1372 در خانواده‌ای ارمنی متولد شده، دورۀ کارشناسی را از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در رشتۀ مهندسی صنایع گذرانده است. از وضعیت اقتصادی خانوادگی‌اش در دوران کودکی گزارش‌های متفاوتی می‌دهد؛ از یک‌سو زندگی دوران کودکی و نوجوانی خود را سخت و همراه با تجربۀ فقر توصیف می‌کند و از سوی دیگر پدرش را کارآفرین موفقی معرفی می‌کند که دوران کودکیِ پر از ثروت و رفاه را به او بخشیده است.

رنه از نوجوانی به کار کردن و تأمین نیازهای زندگی رو می‌آورد. ابتدا به فروش بازی‌های موبایلی در سایت‌های اینترنتی و سپس به خدمات تأسیساتی می‌پردازد. در دوران دانشجویی به فکر کارآفرینی می‌افتد؛ کتاب‌های فراوانی درزمینۀ موفقیت و کسب پول می‌خواند و در چند اقدام با شکست روبرو می‌شود. بااینکه در عمل از کتاب‌های انگیزشی موفقیت و پول‌سازی نتیجه‌ای نمی‌گیرد، مصمم می‌شود که به آموزش آنها بپردازد. در این جهت سایت 12CEO.ir را راه می‌اندازد تا از این طریق مطالب انگیزشی و آموزش کارآفرینی را منتشر نماید. پس از مدتی بازدیدهای این سایت افزایش پیدا می‌کند، و سینانی آدرس سایت را به «سوخت جت» تغییر می‌دهد.

رنه سینانی از حدود دو سال پیش طراحی دوره‌ها و بسته‌های آموزشی را به‌طورجدی در دستور کار خود قرار داده و دوره‌هایی با عناوین “ماشین پول‌سازی” “پیروزی فکر” “دوره سیستم ارتعاش ثروت” و… برگزار می‌کند. او بسته‌های دیگری با محوریت گردآوری سخنان انگیزشی اساتید موفقیت در جهان به فروش می‌رساند. این بسته‌ها با نام‌هایی نظیر “بیندیشید و ثروتمند شوید”، “مدیریت زندگی”، “مهندسی امواج ذهنی”، “فن بیان و افزایش نفوذ کلام”، “سکوی پرتاب” و “سیستم باورها” عرضه می‌گردند. بعضی از این دوره‌ها با هزینه‌های گزاف به فروش می‌رسد. برای مثال دورۀ آنلاین سیستم ارتعاش ثروت با مبلغ پنج میلیون و هشتصد هزار تومان عرضه می‌شود.

رنه سینانی مطالب خود را مبتنی بر یک دین جدید آمریکایی با نام تفکر نوین استوار کرده است. این دین خدا را نیروی درونی انسان معرفی می‌کند و کمال و سعادت انسان را بر اساس موفقیت‌های مادی و ثروت‌اندوزی می‌سنجد. اصول و آموزه‌های تفکر نوین از این قرار است: “قانون جذب”، “تجسم خلاق”، “قانون ارتعاش یا مغناطیس حیوانی” و “باور به انرژی فراگیر کیهانی”.

استقبال از سایت سوخت جت روزبه‌روز افزایش پیدا کرد تا جایی که به یکی از سایت‌های پربازدید فارسی‌زبان در رابطه با مطالب انگیزشی تبدیل شد. روزانه هزاران نفر از این سایت بازدید می‌کنند. افزایش مخاطبان و ضرورت استفاده از شیوه‌های متنوع تولید محتوا، رنه را واداشت که یک تیم کاری تشکیل دهد و ده‌ها نفر را به کار گیرد. در سایت سوخت جت محتوای انگیزشی در قالب‌های مختلفی عرضه می‌گردد. از جملۀ آن‌ها می‌توان به عکس نوشته، مقالات، پادکست، فروش دوره‌های آموزشی، کلیپ‌های انگیزشی و… اشاره کرد که در دو بخش عمومی و کاربران ویژه بارگذاری می‌شود. بخش عمومی جنبۀ تبلیغاتی دارد و بخش کاربران ویژه میدان کسب‌وکار و فروش محصولات است.

سینانی در بخش معرفی پیج اینستاگرامش این‌گونه نوشته است: “رنه سینانی/ علم پول‌سازی، با افتخار به بیش از 10 هزار نفر کمک کردم با ذهن ثروتمند به پول، روابط خوب و سلامتی کامل برسن”. او می‌گوید با رعایت قانون “Vacuum” یا “خلأ” می‌توان در مدار ثروت قرار گرفت و سیلی از فراوانی و نعمت را به زندگی سرازیر کرد.

مسئله این است که مشخص نیست با چه دانشی و بر اساس کدام منابع معتبر علمی چنین مطالبی گفته می‌شود. قانون خلأ کی و کجا اثبات شده است؟ و سینانی غیر از تبلیغات مجازی چه اعتباری برای بیان قوانین جهان و آموزش مطالب موردادعای خودش دارد؟

سینانی در تعدادی از ویدئوهایش به تشریح چاکرا و نحوۀ عملکرد آن به‌عنوان رازی در عالم که از هزاران سال پیش وجود داشته یاد می‌کند! آیا این موضوعات نباید مبتنی بر دانش و منابع معتبر باشد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروشندگان این مطالب غیرمعتبر در فضای مجازی در پاسخ به این سؤال که منبع و پشتوانۀ گفته‌های شما چیست، بیان می‌کنند که: این‌ها را خیلی‌ها می‌گویند! آری، خیلی‌ها که مثل خودشان هستند و نه تخصصی دارند و نه منابع معتبری ارائه می‌دهند.  عجیب اینجاست که بسیاری از این افراد موفق می‌شوند که مشتریانی پیدا کنند که برای شنیدن این ادعاهای تکراری و غیرمعتبر از افراد غیرمتخصص، میلیون‌ها تومان پرداخت کنند و هنگامی‌که به نتیجه نمی‌رسند، سراغ افراد دیگری می‌روند که همین مطالب را با بیان دیگری و تحت عنوان متفاوتی می‌فروشند.

 سینانی راه‌حل پولدار شدن را زندگی به شیوۀ ثروتمندان می‌داند و توصیه می‌کند برای ثروتمند شدن، مثل لایف استایل (سبک زندگی) ثروتمندان زندگی کنید؛ زیرا این شیوۀ زندگی موجب جریان یافتن قانون ارتعاش و اثربخشی قانون جذب در زندگی می‌شود. او در پست‌های مختلفی، از قانون ارتعاش و ارتقاء مدار صحبت می‌کند و راه موفقیت را رفتن به مدارهای بالاتر می‌داند. وی در مورد قانون جذب نیز صحبت کرده و مخالفت با آن را ناشی از فهم غلط این قانون می‌داند. او مدعی است که این قانون توسط آزمایش‌های علمی متعددی تأیید شده و در پیشینۀ تاریخی ما نیز به آن اشاره شده است.

او برای اثبات این ادعاها هیچ منبعی را معرفی نمی‌کند و از حد سخنان انگیزشی و ادعاهای بزرگ فراتر نمی‌رود. جالب این است که او به‌جای ارائۀ نتایج تحقیقات علمی و بیان دلایل و مستندات روشن و کافی، راه تأیید ادعاهایش را امتحان کردن آن می‌داند و توصیه می‌کند برای یک‌بار هم که شده آن را بیازمایید؛ یعنی هر کس باید خودش برود و با صرف کردن هزینه و وقت زیاد این مطالب را فرابگیرد و خودش از اول چرخ را اختراع کند، بدون اینکه در جستجوی نتایج تحقیقات معتبر و روشمند باشد. این در حالی است که راه عاقلانه این است که اگر راه‌حلی قبلاً آزموده شده، از نتایج آن به شیوه‌ای قابل‌اعتماد مطلع شویم و سپس آن را به‌کارگیریم.

رنه سینانی همواره آرزوی کارآفرین شدن را در سر می‌پروراند؛ برای همین سعی کرد ایده‌ای واقعی برای کسب‌وکار داشته باشد؛ ازاین‌رو استارتاپ تله واش را راه‌اندازی کرد، توضیح روشنی از ایدۀ اصلی این استارتاپ وجود ندارد، ولی این ایده هم به نتیجۀ روشنی نرسیده است و او همچنان در صفحات مجازی مشغول تکرار مکرر محتواهایی دربارۀ کارآفرینی و بازنشر مطالب انگیزشی پیرامون موفقیت است.

 

لینک‌های مرتبط:

کلاهبرداری که راه موفقیت را به شما می‌آموزد

اختلاط مفهومی قانون جذب و روشن بینی

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7722
  • 683 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. صددرصد کلاهبردارن
    من یک دورشون رو گول خوردم شرکت کردم
    ایشون از شرایط ادم های افسرده و خانم های اکثرا خانه دار استفاده می کنن و در دورشون که شرکت کنی نهایت یه مشت اراجیف تحویلت می دن. کسی که تو زندگیش انگیزه و هدف داره اصلا دور این ادم ها نمیادو گول نمی خوره اینا از صدقه سر ادمهای بی انگیزه و افسرده با رویا فروشی پول در میارن. مردم لطفا اگاه باشی خود این اقا بارها گفته تا پکیج فروشی و رویا فروشیش و شروع نکرده بوده یه ادم ورشکست و به لحاظ مالی ضعیف بوده. نذارید این دسته ادم های سودجو از افسردگی و سرخوردگی شما پول به جیب بزنن و به ریشتون بخندنن و بیشتر متضرر شید. حتما راه درست و پیش بگیریدو ابتدا به روان درمان و روانپزشک حاذق مراجعه کنید.

  2. کاملا دروغن و فقط یه سری حرفای روحیه بخش میدن که فکر کنی خیلی خوبی و موفقی
    خودشون هم با کارافرینی به درامد نرسیدن
    با فروش همین پکیج های زرد درامد زایی کردن/ مردم هم که دنبال معجزه ان و میخرن

  3. دیگه گذشت اون روزهایی که به چند مشتری راضی بودی. وقتشه فروش خود را چندین برابر کنی و درآمد یکسال خود را در یک ماه بدست بیاوری.برای این کار فقط کافیه حجم بالا تبلیغات بگذاری تا دیده شوی و در چشم باشی.تیم ما میتونه به شدت با تبلیغات حرفه ای به دیده شدنت کمک کنه.دیده شدن های زیاد
    پکیج های تیم ما
    1تبلیغ در ده سایت با بازدید روزانه 500فقط پانصد هزار تومان
    2تبلیغ در 50 سایت با بازدید روزانه ۹۰۰۰ فقط ۲ میلیون تومان
    3تبلیغ در صد سایت با بازدید روزانه 20000 فقط پنج میلیون تومان
    ۴ تبلیغات در صد سایت همراه با کلیپ اضافه شده به فیلم با بازدید فوق العاده فقط هشت میلیون
    4 نوشتن تبلیغات با استفاده از اهرم رنج لذت و رعایت نکات تبلیغاتی فقط 70 هزار تومان
    برای گسترش کسب و کار وقت را تلف نکن
    باید دیده شوی تا کسب و کارت پیشرفت کند
    شماره تماس ۰۹۰۱۶۶۴۷۵۷۱

  4. استاد سرورپور چندتا بیزنس دیگه دارن که منبع درآمدشدن ازونجاست و پول این سمینارا و وبینارا براشون پول خورده 🤑
    لابد تو هم میشینی استوریاشونو نگاه میکنی حسودیت میشه خب آنفالو کن

  5. این چند نفر رفیق (سرورپور،سینانی،پوریا مظفری و… )خیلی زیاد هوای همو دارن چند وقت یکبار باهم لایو و وبینار و سمینار میذارن مشتریاشونو بهم پاس میدن که کیسه هاشون خالی نمونه!!! شما برادری و رفاقت از این بیشتر دیدین😅😅😅😅😅😅
    بعد مادر و خواهر و زن و دوست دختراشون با دارایی اینا توی فضای مجازی چشم باقی دخترا رو کور میکنن و پزشو به ما میدن 🥴
    اون پوریا صفحه های مذهبی دنبال میکنه و از اسلام و انقلاب حرف میزنه اونوقت به زور تبلیغات شاخای اینستاگرامی با نیم تنه و مانتو جلو باز معروف شده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.