18
داستان جالب مرکز «بین‌المللی یوگای سیکلیک» در کانادا

سیکلیک یوگا در کانادا؛ جذب مشتری از ایران

  • کد خبر : 7343
  • 11 خرداد 1400 - 16:52
سیکلیک یوگا در کانادا؛ جذب مشتری از ایران
بسیار ضروری است که وزارت ورزش و جوانان از طریق فدراسیون ورزش‌های همگانی برای سروسامان دادن به وضعیت یوگا در کشور اقدامات شایسته و زودهنگام انجام دهد و به تدوین و اجرای شیوه‌نامه‌های اخلاقی برای مراکز آموزش یوگا عزم جدی داشته باشد.

مربیان یوگا در ایران برای جذب مشتری کارهای عجیب و غریبی می‌کنند. در این میان داستان مرکز «بین‌المللی یوگای سیکلیک» یا همان سیکلیک یوگا در کانادا و رابطه آن با مربیان یوگای ایران بسیار جالب است.

بهداشت معنوی؛ مایا ماچوه، بانوی هندی است که در ایالت گجرات به دنیا آمده و در شهر پونا بزرگ شده است. مایا ماچوه حدود سی سال پیش به ایران آمد و پس از ازدواج با ساعد احمدی نام خود را به سهیلا احمدی تغییر داد.

او از ابتدای ورود به ایران به آموزش یوگا مشغول شد و به‌عنوان مربی بین‌المللی یوگا در تشکیل انجمن یوگای ایران و نیز تأسیس باشگاه «یوگای مهر» نقش مهمی داشت. او نیز مانند برخی از مربیان یوگا به مداخله در امور درمانی پرداخته و بدون داشتن تخصص در زمینۀ پزشکی، مدعی یوگا درمانی در رابطه با سرطان، ام اس، اضطراب، افسردگی و… است.

سهیلا احمدی آموزش‌های خود را با تأیید مؤسسه‌ای به نام سیکلیک یوگا در کانادا ارائه می‌دهد و افرادی که او در ایران آموزش می‌دهد، این امتیاز را دارند که مدارکشان مورد تأیید مؤسسه سیکلیک یوگا در کانادا قرار بگیرد. در قسمت مدرک مربیگری بین‌المللی سایت «مؤسسه پیام مهر» عنوان شده است که اعتبار مدارک مربیگری این مؤسسه توسط مرکز بین‌المللی سیکلیک یوگا در کانادا مورد تأیید بوده و دارای اعتبار بین‌المللی می‌باشد.

با مراجعه به وبسایت Cyclic Yoga International می‌بینیم که در بخش معرفی مربیان بین‌المللی این سایت، ده‌ها نفر معرفی شده‌اند. موضوع جالب این است که تمام مربیان معرفی شده در این بخش از سایت سیکلیک یوگا، ایرانی هستند.

بررسی بیشتر به مراحل جالب‌تری می‌رسد. سیکلیک یوگای بین‌المللی نه‌تنها یک سازمان رسمی و حقیقی نیست، بلکه تنها یک وب‌سایت است که مشخص نیست توسط چه کسانی راه‌اندازی شده؟ و مدیر آن کیست؟ اما یک چیز کاملاً روشن است و آن اینکه سازمان یا مؤسسه بین‌المللی سیکلیک یوگا با تمام توان در خدمت خانم سهیلا احمدی و باشگاه یوگای مهر است. کارکرد اصلی سایت بین‌المللی سیکلیک یوگا ایجاد جاذبه برای کلاس‌های مؤسسه یوگای مهر در ایران است؛ به‌این‌ترتیب که افراد با آموزش در این مؤسسه نامشان به انگلیسی در یک سایت خارجی به‌عنوان مربی بین‌المللی یوگا ثبت می‌شود!

در رابطه با این کار باشگاه یوگای مهر دو دیدگاه وجود دارد؛ برخی آن را یک عمل هوشمندانه جهت تشویق افراد به فراگیری یوگا تصور می‌کنند. اما برخی دیگر آن را یک فریبکاری می‌دانند.

متأسفانه نبود نظارت مناسب و کافی از سوی نهادهای رسمی یوگا در کشور، زمینه را برای اقدامات عجیب و غریب و بازاریابی به شیوه‌هایی فراهم کرده است که شاید غیراخلاقی به نظر برسد.

بسیار ضروری است که وزارت ورزش و جوانان از طریق فدراسیون ورزش‌های همگانی برای سروسامان دادن به وضعیت یوگا در کشور اقدامات شایسته و زودهنگام انجام دهد و به تدوین و اجرای شیوه‌نامه‌های اخلاقی برای مراکز آموزش یوگا عزم جدی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7343
  • 674 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. سلام.آموزشهایی که این موسسات میدن شرف داره به دوره های یک هفته انجمن با مدرسان بی سوادش.از جمله نادر شکری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.