23
هشدار فرمانده پلیس فتا درباره سوء استفاده شرکت های هرمی از عنوان بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای مأمنی برای حیات غیرقانونی شرکت های هرمی

  • کد خبر : 6940
  • 23 فروردین 1400 - 15:31
بازاریابی شبکه ای مأمنی برای حیات غیرقانونی شرکت های هرمی
مهم ‌ترین شاخصه این شرکت ‌ها وعده سودهای نجومی تضمینی و ناشناس بودن طرف مقابل است که به دلیل ماهیت ارزهای دیجیتال در حریم خصوصی تراکنش ‌ها و عدم تحریک ‌پذیری، این روزها شاهد افزایش فعالیت شرکت ‌های بازاریابی شبکه‌ ای در حوزه ارزهای دیجیتال هستیم

به گزارش خبرگزاری بهداشت معنوی به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ احسان آنقی (رئیس پلیس فتا استان مرکزی) اظهار کرد: شرکت‌ های هرمی با استفاده از شعارها و تبلیغات بازاریابی شبکه ای فعالیت می ‌کنند و با در اختیار گذاشتن کالاهای کم ‌ارزش و یا کالاهای مجازی مثل پول مجازی، سکه ‌های طلا و غیره هزینه ‌های زیادی را از اعضای خود طلب می ‌کنند.

وی افزود: این شرکت ‌ها همان فعالیت هرمی را دنبال کرده و برای توجیه عملکرد غیرقانونی خود دلایلی واهی مثل تامین سرمایه در قالب تعاونی و تضمین همکاری برای فعالیت بیشتر را مطرح می ‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: تمرکز بر جذب افراد بیشتر به جای فروش محصول، پرداخت پورسانت بر اساس میزان فروش مجموعه، تعیین حجم مشخصی از فروش و عدم وجود طرح منطقی برای سرمایه ‌گذاری از تبلیغات پوچ و دروغین این شرکت ‌ها است.

این مقام انتظامی ادامه داد: قیمت برخی کالاهای انحصاری عرضه ‌شده در این نوع کسب ‌و کارها از کالاهای مشابه در بازار گران ‌تر و حتی باکیفیت پایین ‌تر است و فروشنده ناگزیر است ابتدا خود به عنوان مشتری محصولات را بخرد و سپس با هر شگردی تلاش کند تا از طریق سرمایه ‌های اجتماعی خود مانند خانواده و آشنایان این کالاها را بفروشد.

وی گفت: مهم ‌ترین شاخصه این شرکت ‌ها وعده سودهای نجومی تضمینی و ناشناس بودن طرف مقابل است که به دلیل ماهیت ارزهای دیجیتال در حریم خصوصی تراکنش ‌ها و عدم تحریک ‌پذیری، این روزها شاهد افزایش فعالیت شرکت ‌های بازاریابی شبکه‌ ای در حوزه ارزهای دیجیتال هستیم.

فارغ از مطالب عنوان شده از سوی سرهنگ احسان آنقی که ابعاد اقتصادی و تبعات اجتماعی فعالیت مخرب شرکت های هرمی بازاریابی شبکه ای را در بر می گیرد، باید به این نکته هم اشاره کرد که تمامی افراد عضو در یک شرکت بازاریابی شبکه ای موظف به پذیرفتن باورهای الحادی و غیرمنطقی همچون قانون جذب، کائنات و تجسم خلاق هستند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=6940
  • 620 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.