35
مدعی دروغین در چنگال قانون

عدنان اکتار به بیش از 1000 سال حبس محکوم شد

  • کد خبر : 6472
  • 24 دی 1399 - 13:54
عدنان اکتار به بیش از 1000 سال حبس محکوم شد

به گزارش بهداشت معنوی عدنان اکتار مبلغ مشهور اسلامی ساکن ترکیه که نام مستعار هارون یحیی را برای خود انتخاب کرده بود توسط دادگاه این کشور به 1075 سال زندان محکوم شد. او نویسنده بیش از 300 کتاب است که به 76 زبان ترجمه شده است. وی همچنین میزبان یک برنامه تحلیلی در کانال تلویزیونی […]

به گزارش بهداشت معنوی عدنان اکتار مبلغ مشهور اسلامی ساکن ترکیه که نام مستعار هارون یحیی را برای خود انتخاب کرده بود توسط دادگاه این کشور به 1075 سال زندان محکوم شد.

او نویسنده بیش از 300 کتاب است که به 76 زبان ترجمه شده است. وی همچنین میزبان یک برنامه تحلیلی در کانال تلویزیونی خود بود که برنامه‌ای را پخش می‌کرد که الهیات و رقص را ترکیب می‌کرد.

جالب است بدانید که وی در سال 1996 یک کتاب در رد هولوکاست با نام مستعار «باو» منتشر و درست ده سال بعد در سال 2006 کتاب دیگر در تایید هولوکاست با نام مستعار «باو» منتشر می کند!

وی در سال 1986 میلادی به اتهام «تغییر نظم اجتماعی ، اقتصادی یا سیاسی» از طریق دین بازداشت شده بود. در سال ۱۹۹۱ یحیی به دلیل داشتن کوکایین بازداشت شد.

در سال ۱۹۹۹ چند استاد دانشگاه که توسط او تهدید شده بودند و مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند از او شکایت کردند و مبلغ ۴۰۰۰ دلار به عنوان غرامت دریافت کردند.

عدنان اکتار دوباره در سال ۱۹۹۹ عدنان اکتار به دلیل تهدید و به راه انداختن سازمانی با هدف ارتکاب جرم دستگیر شد. یکی از اتهام‌هایی او سوءاستفاده از دختران جوان برای به دام انداختن جوانان متعلق به خانواده‌های پولدار بود، آن‌ها به جوانان وعده داده بودند که در ازاء شرکت در جلسات او می‌توانند با این دخترها رابطه جنسی برقرار کنند.

در حال حاضر عدنان اکتار متهم به جرم های ایجاد سازمان جنایی، سوء استفاده جنسی از کودکان، آزار و اذیت، آدم ریابی زیرسن، باج خواهی، حبس غیرقانونی، جاسوسی، کلاهبرداری و جعل اسناد است. این مرد ۶۴ ساله در دادگاه به قاضی گفته که در حدود ۱۰۰۰ معشوقه داشته است و توانایی فوق العاده جسمی دارد.

او به دلیل همین اتهامات در جولای سال 2018 توسط پلیس ترکیه بازداشت شده بود. در پرونده فعلی، همراه با عدنان اکتار، 236 نفر دیگر نیز شامل این پرونده هستند که از میان آن ها برای 78 نفر مدت زمان زیادی زندان تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=6472
  • 1834 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.