32
نظرات کارشناس ادبیات درباره اسلام!

فیروزه امیرمالایی: احکام شرعی، عادت های کهنه هستند

  • کد خبر : 6258
  • 29 آذر 1399 - 9:32
فیروزه امیرمالایی: احکام شرعی، عادت های کهنه هستند

به گزارش بهداشت معنوی، فیروزه امیرمالایی دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است. وی مالک وب سایتی با عنوان گنج فیروزه بوده و در اینستاگرام هم با صفحه ای به نام آموزش جذب،  و بیش از 150000 دنبال کننده، فعال است. امیرمالایی در زمینۀ آموزش قانون جذب و استفاده از روش های آن برای لاغری، […]

به گزارش بهداشت معنوی، فیروزه امیرمالایی دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است. وی مالک وب سایتی با عنوان گنج فیروزه بوده و در اینستاگرام هم با صفحه ای به نام آموزش جذب،  و بیش از 150000 دنبال کننده، فعال است. امیرمالایی در زمینۀ آموزش قانون جذب و استفاده از روش های آن برای لاغری، کسب ثروت و دستیابی به آرامش فعالیت می کند.

فیروزه امیرمالایی از مریدان پرویز شهبازی -مفسر مثنوی در ایالات متحده و مالک شبکه تلویزیونی گنج حضور– است. وی معتقد است باید با استفاده از عقل، قرآن و مثنوی به استخراج احکام شرعی پرداخت و مدعی کهنه گرایی و نگاه مردانه به احکام در حوزه های علمیه است. او در این باره می گوید:

«پیامبر روح زنانه و لطیفی داشته و اصلا نگاهش به حجاب اینجوری نبوده، ولی در حوزه های علمیه چون علما در یک محیط مردانه رشد می کنند، در مورد حجاب نظری خشک دارند. اینکه مرد مسلمان با دیدن زن بی حجاب تحریک می شود، توهین به مرد مسلمان است؛ یعنی مرد مسلمان هرزه است. مو بیرون باشه اشکالی نداره، مرد نباید نگاه کنه، رژ زدن هیچ اشکالی نداره، پسر ایرونی رو تحقیر نکنید، اون با دیدن دختر شما تحریک نمیشه، چرا کشورمون ثروتمند نیست؟ چون زندگیمون درگیر حلال و حرامه. این یک تفکر کهنه است که لاک ناخن مانع وضو است درحالیکه رهبری نظرش این نیست! به جای اینکه به لاک فکر می کنید، به حضور قلب در نماز فکر کنید! اون مرجع تقلیدی که گفته لاک حرام است، اصلا از چاکرا چیزی نمی دونسته. اگه بهش بگی، میگه اگه چاکرا توی قرآن اومده، من قبول دارم؛ اگه نیومده، قبول ندارم. حتی خیلی از مذهبی ها چاکرا رو قبول ندارن؛ چون میگن توی قرآن نیومده. خیلی بده که توی سال 2020 منتظر باشیم علما به ما بگن حلال و حرام چیه، ما خودمون باید تحقیق کنیم؛ چون همه چی توی قرآن اومده. یه موقع مد شده بود ستاد امر به معروف و نهی از منکر و به حجاب گیر می دادن؛ باید گیر دادن حرام بشه»

وی با نقل داستان جعلی رضاخان و اجبار علما به پذیرش حمام دوش دار، سعی دارد کهنه پرستی حوزه های علمیه را نشان دهد و می گوید: «علما تحت فشار رضا خان مجبور شدند بپذیرند که زیر دوش آب هم غسل صحیح است و نباید حتما به خزینه رفت.»

همچنین امیرمالایی نگاهی رحمانی به اسلام و متاثر از مسیحیت داشته و دربارۀ ثواب، عقاب و سنجش اعمال می گوید:

«دین اومده ما رو به روز کنه و یک چیزایی را افراد متعصب حرام کردند، اگر نمازت قضا شد عذاب وجدان نداشته باش؛ خدا عاشقانه باهات رفتار میکنه. ما در این کشور در سال 2020 هنوز به این فکر هستیم که چه چیزی حلال و چه چیزی حرام است! چکار کنم ثوابش بیشتره چکار نکنم گناهش کمتره؛ آخه میگن میریم جهنم….. مگه خدا یک موجود روانیه! یهودی هایی که حضرت عیسی را اعدام کردند، یک کسایی مثل ما بودند و چون حضرت عیسی بهشون گفت خدا اینطوری -خشن- نیست، بهش پشت کردند.»

درباره مسائل جنسی نیز او تفکری کاملا غربی و باز دارد و سعی می کند با مفاهیمی چون تعادل روحی -ناشی از چاکراها- آن را تبیین کند. وی در این باره می گوید:

«چه اشکال داره دختر من با یک پسر صحبت کنه؛ شاید با صحبت کردن به تعادل برسه. منع می کنیم چون می ترسیم به گناه بیافته. ما فقط دعوای پدر و مادرمون رو دیدیم، ولی بوسه هاشونو ندیدیم، چه به برسه به رابطشونو! چادر مصونیت نمیاره و دلیلش هم بالا بودن آمار تجاوز در ایرانه؛ حتی پسرای ما هم در امان نیستن، باید سر اونا هم چادر کرد؟»

امیرمالایی از مدعیان قدرت درون و قدرت ذهنی است و اعتقاد دارد که با استفاده از قدرت ذهنی، کار درمانی انجام می دهد. وی در این باره می گوید:

«ناخن مصنوعی کاشتم و قارچ گرفت و دکتر گفت خدا بهت رحم کنه، ولی من به دکتر گفتم نگران باش! من با ذهنم درستش می کنم و درستش کردم!»

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=6258
  • 837 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. چرا با این افراد برخوردی نمیشه؟ چرا جلوشون گرفته نمیشه که اینجوری ذهن جوانان رو مسموم میکنن ؟ اینجا جلوشونو نمیگیریم که بعد باید کف خیابونها با مردمی که دیگه حرف مارو قبول نمی کنن درگیر بشیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.