17
کسب درآمد از مخاطبان ایرانی به کمک افسانه‌های چینی

مهشید رئیسی؛ فنگ‌شویی با طعم جذابیت جنسی

  • کد خبر : 7911
  • 30 آبان 1400 - 12:33
مهشید رئیسی؛ فنگ‌شویی با طعم جذابیت جنسی
اگرچه مهشید رئیسی سعی می‌کند با انواع جاذبه‌های بصری و جنسی مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و مطالب خودش را علمی و هماهنگ با دین و قرآن جلوه دهد، اما در حقیقت به ترویج انواع مطالب نامعتبر و خرافی می‌پردازد که گاهی از ادیان منسوخ گرفته شده است.

بهداشت معنوی؛ فنگ‌شویی روشی برای طراحی محیط است که در اسطوره‌ها و باورهای چینی ریشه دارد؛ همچنین آن را هنر متعادل کردن انرژی در محیط تعریف می‌کنند. مهشید رئیسی یکی از افرادی است که به آموزش فنگ‌شویی مشغول است و گوی سبقت را در این عرصه از دیگران ربوده است.

مهشید رئیسی متولد 1368 در خانواده‌ای متوسط است. او دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشتۀ معماری گذرانده و از سال 90 شروع به کار در زمینه‌های مختلفی کرده است. او در اواسط دهه نود دچار آسیب جسمی شده و خانه‌نشین می‌شود. در این دوره به‌طور اتفاقی با کتابی از «وین دایر» به نام «چگونه شخصیت سالم تری داشته باشیم» آشنا شده و به مطالعۀ آن می‌پردازد. وی تا پیش از این هیچ علاقه‌ای به مطالعه نداشته، ولی مطالعۀ این کتاب نظر او را به‌کلی عوض می‌کند. بعد از کتاب وین دایر، کتاب‌هایی با موضوع موفقیت و پول‌سازی در برنامۀ مطالعاتی او قرار می‌گیرد و از سال 96 دفتر شخصی خود را تأسیس می‌کند.

مهشید رئیسی در ابتدا بر آموزش دانشجویان معماری متمرکز می‌شود، ولی از سال 98 به آموزش عمومی روی می‌آورد. او در حال حاضر خود را برترین مدرس فنگ‌شویی در ایران می‌داند و فعالیت گسترد  ه‌ای در فضای مجازی دارد. او فنگ‌شویی را به همه‌چیز ربط می‌دهد و با اعداد و رنگ‌ها و اشیاء و هرچه فکر کنید، فنگ‌شویی می‌کند و از سوی دیگر را فنگ‌شویی را راه‌حل همۀ مشکلات می‌داند. ثروتمند شدن، رونق کسب‌وکار، رسیدن به آرزوها، رفع مشکلات روانی و ذهنی، حل مسائل خانوادگی و عاطفی و حتی رشد معنوی را با فنگ‌شویی امکان‌پذیر وانمود می‌سازد.

رئیسی سعی می‌کند فنگ‌شویی را یک علم معرفی کند، ولی امروزه فنگ‌شویی به‌عنوان یک خرافه که به‌صورت شبه‌علم درآمده در دنیا شناخته می‌شود؛ که زندگی بسیاری از افراد را به توهماتی از جریان انرژی‌های مثبت یا منفی آلوده نموده است. هم ازاین‌رو، کشوری مثل چین محدودیت‌هایی برای فنگ‌شویی قرار داده است تا مردم به زندگی طبیعی و عاقلانه برگردند.

مهشید رئیسی همچنین می‌کوشد فنگ‌شویی را یک سبک دینی نشان دهد که در قرآن هم دربارۀ آن مطالبی وجود دارد. او با توجه به اینکه فنگ‌شویی به معنای باد و آب است، آیات قرآن دربارۀ باد و آب را شمارش کرده و می‌گوید بیش از 50 آیه در قرآن دربارۀ فنگ‌شویی وجود دارد! او همچنین از فنگ‌شویی رنگ در قرآن صحبت می‌کند.

رئیسی پا را فراتر از فنگ‌شویی گذاشته و آموزه‌های دین تفکر نو را نیز ارائه می‌دهد؛ موضوعاتی نظیر قانون جذب و برداشت‌های خاصی از بخشش و شکرگزاری که تنها شباهت لفظی با آموزه‌های اخلاقی دارد و بیشتر با اهداف منفعت‌طلبانه و پولدار شدن مطرح می شود. برای مثال، شکرگزاری در این نگاه از موضوع شکرگزاری خدا فراتر می‌رود و بر اساس آنچه در دین تفکر نو آموزش داده می‌شود، با هدف احساس خوب و افزایش فرکانس برای پول‌سازی انجام می‌شود. او حتی در جایی شکرگزاری از اشیاء را مطرح می‌کند و می‌گوید اشیاء دارای شعور هستند و ما باید از آن‌ها شکرگزاری کنیم. وی می‌گوید مثلاً من از آسانسور که هر روز مرا جابجا می‌کند شکرگزاری می‌کنم.

او هر آموزه‌ای که باعث جلب مخاطبان بیشتر شود در سبد آموزش‌هایش قرار می‌دهد و آن را از یک‌سو به فنگ‌شویی و انرژی‌های درونی و محیطی مربوط می‌سازد و از سوی دیگر به پول‌سازی ربط می‌دهد.

مهشید رئیسی مدعی است، کسانی که در کمپین 5 صبحی‌های وی شرکت می‌کنند، آهنربای جذب روزی می‌شوند، اما هیچ توضیح روشن و معتبری نمی‌دهد، که چرا و چطور؟

او به طرح بحث کارما نیز پرداخته است. کارما یک مفهوم در ادیان هندویی است و با تناسخ ارتباط دارد؛ به‌این‌ترتیب که هرکس بر اساس کارمایی که دارد، دوباره به این دنیا می‌آید تا کارمای منفی را از دست بدهد و کارمای مثبت به دست آورد. البته مهشید رئیسی اینجا نیز مثل سایر موارد تفسیر شخصی خودش را از این مفاهیم ارائه می‌دهد، ولی مهم این است که یک موضوع انحرافی را به مخاطبان معرفی می‌کند که آنها با جستجوی بیشتر دربارۀ آن مفهوم یا موضوع، به باورهای رایج در آیین‌های مشرکانه نظیر هندو و بودایی می‌رسند.

مهشید رئیسی در مورد اعداد نیز صحبت کرده و بعضی از اعداد را مقدس می‌نامد؛ همچنین مدعی می‌شود که اعداد دارای قدرت هستند که وی از آن قدرت‌ها مطلع است. او اخیراً اعلام کرده که روش‌هایی که او آموزش می‌دهد، بسیار قدرتمند است و به همین علت نباید عمومی شود، به همین علت بعضی از آموزش‌هایش را پس از مدتی حذف می‌کند و دیگر تکرار نمی‌کند.

او به‌تازگی اعلام کرده که می‌خواهد دربارۀ کندالینی دوره‌ای را ارائه دهد. این در حالی است که به گفتۀ برخی از مدعیان کندالینی، این نیروی مرموز و خطرناک آسیب‌های زیادی دارد و باید به‌طور خصوصی زیر نظر استاد انجام شود. البته بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که نیروی کندالینی درواقع روشی برای ارتباط با جن‌هاست که در بین یوگی‌های هندی رایج است و در برخی از مراحل محرمانۀ یوگا آموزش داده می‌شود.

مهشید رئیسی اقدام به برگزاری نمایش‌هایی برای جذب مخاطبان بیشتر می‌کند. او با دعوت از شرکت‌کنندگان قبلی دوره‌های خود، این‌طور جلوه می‌دهد که آموزش‌های وی باعث تحول زندگی انسان‌های مختلف شده و مشکلات متنوع و متعدد آن‌ها را حل کرده است. شرکت‌کنندگان در این نمایش‌ها با تعریف و تمجید از مهشید رئیسی مدعی موفقیت در زندگی خود می‌شوند؛ تا جایی که عده‌ای از آنان ادعا می‌کنند که وی باعث نورانیت زندگی آنان شده و معنویت خود را با آموزش‌های خانم رئیسی ارتقا داده‌اند. او در جلسات با شاگردانش می‌گوید: «مکان شعور دارد و شما را جذب می‌کند» و این‌طور جلوه می‌دهد که شما برای حضور در اینجا برگزیده شده‌اید.

به‌طور خلاصه اگرچه مهشید رئیسی سعی می‌کند با انواع جاذبه‌های بصری و جنسی مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و مطالب خودش را علمی و هماهنگ با دین و قرآن جلوه دهد، اما در حقیقت به ترویج انواع مطالب نامعتبر و خرافی می‌پردازد که گاهی از ادیان منسوخ گرفته شده است.

نگارنده: علی عابدی کمالی

لینک‌های مرتبط:

فنگ‌شویی: هنری باستانی با گردش مالی عظیم

فنگ‌‌شویی و تبعات مخرب اجتماعی آن در هنگ‌کنگ

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7911
  • 1055 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. 👎👎👎👎👎👎👎
    هیچ کدوم از حرفت واقعیت نداره
    برو یکم حسادتت رو کنترل کن🚫

  2. من یه مدینه این خانم. و دنبال میکنم اول گفت معماری بعد گفت فنگشوبب حالا شده اسناد معنوی _ اصلا ثبات نداره حتی اسمش رو هم عوض کرده مهشید بانو _من اول ازش خوشم اومد بعد یه مدت حس خیلی منفی نسبت بهش پیدا کردم بخاطر اینکه حرفها و عملش تناقض داشت ..مثلاً الان شوهرش ازش جدا شده میگه شوهرم درونگراست

  3. با سلام و احترام . قضاوت نمی کنم این خانم محترم رو هم نمی شناسم ولی تو بیوگرافی که ازشون خوندم متوجه شدم تخصیلات و یا مدارک تحصیلی شون نه در حوزه روانشناسی هست و نه معارف اسلامی و الهیات . لذا با توجه به عدم تخصص و این حجم طرفدار نگران اسیب هایی هستم که به دلیل همین ناتوانی به جامعه و بخصوص بانوان میهنم وارد بشه لذا توصیه می کنم به دلیل پیچیدگی انسان و روزگار مون به افراد متخصص هر رشته مراجعه کنن . گفتن موضوعات هر چند درست نمی تونه دلیلی برای توانایی در درمان و راهبری و هدایت اسیب دیدگان باشه .اینو میگیم عمه درمانی .

  4. هرچی که هست لااقل حال آدمو خوب میکنه وباعث ارامش و بیرون اومدن از افسردگی میشه من با گوش کردن دوره شکرگذاری 5 صبحش واقعا حالم عوض شدم و یادم اومد تو هرشرایطی و هرچیزی خدارو ببینم و لمس کنم

  5. خانم رئیسی یک انسان واقعی هستند ، من با ایشون خدا را شناختم،خانم رئیسی یک زن موفق و شریف هست که هیچ کس نمیتونه لحظه ای خدشه ای به شخصیتشون بزنه چون هر لحظه در پناه خداوند یکتا هست
    مراقب کلاممون باشیم چون اولین و آخرین نفری که از کلام ما آسیب میبینه خودمون هستیم

  6. من و یکی از دوستان م برای کلاس های این خانم یک بار شش میلیون و در ادامه پکیج چهار میلیون واریز کردیم و بعد چند ماه انتظار و تماس های پی در پی ایشون پاسخگو درست نبودن و برای برگشت پول گفتن ن ما چنین سیستم مرجوع و برگشت پول را نداریم
    لطفا دوستان مواظب این افرادی که با ظاهر زیبا از شرایط و مشکلاتی که ما داریم سو استفاده میکنن دوری کنید من به امید اینکه شاید زندگی و مسیرم درست بشه با تمام مشکلات مالی این هزینه رو جور کردم و پول م برگشت و آموزشی هم ندیدم
    این افراد به ظاهر موفق فقط فقط از این روش پیشرفت میکنن
    من این خانم و شبیه این افراد و به کسی پیشنهاد نمیکنم

  7. سلام چرانظرمنوحذف کردید،حاوی هیچ حرف بدنبود

  8. سلام چرانظرمنوحذف کردید،حاوی هیچ حرف بدنبود

  9. باسلام،لطفاتاکاملاکسی رونمیشناسیدموردبحث وقضاوت قرارندهید.من ایشون رونمیشناسم ولی نظراتودیدم ناراحت شدم که براحتی د مورد یک انسان قضاوت میشه.امادرمورد فنگشویی که همان متافیزیک یادیزاین انرژیتیک هست اطلاعاتم کامله ودرزندگی خودم ودیگران استفاده کردم خیلی عالی بوده،بریدیه سرچ بزنین وتحقیق کنیدبعدقضاوت کنید.این علم ۳۵۰۰ سال پیش بوده ودرایران هم درخونه های قدیمی بکاربرده می‌شده اون پنجره های رنگی اون سقف های هشت ضلعی انرژی ۵عنصررو به جریان میانداختنداین نمونه ای استودر کشورهای دیگرسینه به سینه منتقل کردن ، هرعلمی وجودداره دردنیاخداخودش برای بشریت قرارداده،پس بدون آگاهی جبهه نگیرید لطفا.این علم داره ماروباطبیعت هماهنگ میکنه داره اعلام میکنه که خونه ی مابااین چیدمان داخل خونه هماهنگی دار ه باچیدمان ۵عنصردرطبیعت که خداگذاشته که داخل خونه هم هست وانرژی درگردش باشه بااین چیدمان به خداوندوکائنات اعلام می‌کنیم مابه بی نهایت خداوصلیم.کاربدی نیس که دین ومذهبوزیرسوال می‌برید.

  10. باسلام،لطفاتاکاملاکسی رونمیشناسیدموردبحث وقضاوت قراردهید.من ایشون رونمیشناسم ولی نظراتودیدم ناراحت شدم که براحتی د مورد یک انسان قضاوت میشه.امادرمورد فنگشویی که همان متافیزیک یادیزاین انرژیتیک هست اطلاعاتم کامله ودرزندگی خودم ودیگران استفاده کردم خیلی عالی بوده،بریدیه سرچ بزنین وتحقیق کنیدبعدقضاوت کنید.این علم ۳۵۰۰ سال پیش بوده ودرایران هم درخونه های قدیمی بکاربردن می‌شده ولی کشورهای دیگراین به سینه منتقل کردن ولی کشو مامتاسفانه اینکارونگرده هرعلمی وجودداره دردنیاخداخودش برای بشریت قرارداده،پس بدون آگاهی جبهه نگیرید لطفا.این علم داره ماروباطبیعت هماهنگ میکنه داره اعلام میکنه که خونه ی مابااین چیدمان داخل خونه هماهنگی دا ه باچیدمان ۵عنصردرطبیعت که خداگذاشته که داخل خونه هم هست وانرژی درگردش باشه بااین چیدمان به خداوند کائنات اعلام می‌کنم مابه بی نهایت خدایاوصلیم.کاربدی نیس که دین ومذهبوزیرسوال می‌برید.

  11. هر وقت جایی دیده‌اید کسی شما را با طرح کردن لاطائلات میخواد پولدار کنه از خودتون بپرسید این فرد چرا میخاد منو پولدار کنه؟؟؟…احتمالا بدلیل اینکه با وسوسه ثروت میخواد جیبتون را بزنه
    جیب برهای مدرن تو اتوبوس و مترو جیب نمیبرن توی شبکه های اجتماعی با نشان دادن نمایشی از آنچه از دزدیدن پول شما بدست آوردن دست تو جیب شما میکنند
    قطعا مهشید رئیس یک کلاهبردار است و کمترین مجازاتش زندان طویل المدت است،تا خلقی از دست این ع ج و ز ه در آسایش باشند

  12. شاید دوره ها برای ی عده افراد خوب باشه که واقعا خرافاتی هستن.ولی هدف این دوره ها فقط گرفتن پول هست .مبلغ پکیج برای ی فرد شاید زیاد نباشه ولی حساب کنید خیلی دارن گول این حرفها رامیخورن و بعد از مدتی اصلا کسی جوابگو نیست.تو را خدا این پولها خوردن نداره.چون اکثر افرادی که این پولها را میدن مشکل دارن چرااءاا ی جایی برای نظارت نیست اونا هم که دارن به ریش ما میخندن

  13. با سلام
    من دوره های خانم مهشید رییسی رو کم و بیش شرکت کردم من جمله کلاس های آنلاین پنج صبح ایشون رو که اتفاقا برعکس حرفهای آقای نویسنده ؛ در جهت فرامین دینی ما بود و به بیداری در زمان بین الطلوعین و برکات مخصوص این زمان و مطالعه و ورزش و نوشتن شکرگزاری می پردازند. من به عنوان یک روانشناس و محقق شاهد بهتر شدن حال خودم و اطرافیان و دوستانی بودم که از کلاسهای ایشون استفاده کردند. بنظر من خیلی دور از انصاف و معرفت هست که به جای تلاش برای کسب دانش و انتقال آن به مردم ؛ مثل این آقای نویسنده که سعی کرده با لفاظی خاصی حرف بزنه چهره ی انسانهای موفق و مفید و خداشناسی مثل خانم مهشید رییسی رو لکه دار کنه و این خانم بسیار شخصیت مثبت و تأثیرگذاری داره. کافیه یکی از لایو های ضبط شده ایشون رو توی پیج شون ببینین و بعد قضاوت کنین.
    ضمنا کدوم آدم شیادی حال داره و می‌تونه پنج صبح هر روز بیدار بشه و حرفهای مثبت و سازنده بزنه!؟

  14. عزيز من تو چی گیرت میاد ک ازین همه صحبت خوب خوبی ک خانم رئیسی کردن اومدی چندتاشو ک با عقایدت جور نیستن انتخاب کردی و مثلا میخوای ب خورد بقیه بدی؟ بعدشم چرا دروغ میبافی دنبال ادم زنده؟ خانم رئیسی میگن برا نعمتای خدا بت داده و الطافاش ک نصیبت شده شکرگزاری کن( همه هم میدونن ک شکرگزاری رو فقط با خدای خود میکنیم)
    خانم رئیسی گفتن ک گیاهان شعور دارن ک راست گفتن گیاهان دارای شعورن پ ما وظیفه داریم در قبال نعمتهایی ک به ما میرسه و گیاهان رابط بین ما و اون نعمتهاس قدر شناس باشیم و مواظبشون باشیم و انسانیت ب خرج بدیم و همینطور از خدای خودمون، ببین(از خدای خووووودمون شکرگزاری کنیم و سپاسگزاری کنیم!!!!
    برو یکم مطالعه کن، یکم آگاه بشی شاید بفهمی ک سنگ هم جزئی از موجوداته و شایدم تونستی باور کنی ک سنگ موجوده! چرا ک هر سنگ میلیاردها الکترون داره همشونم در حال فعالیت…
    وقتی همچین چیزایی رو آگاه بشی شاید باور حرفای مهشید رئیسی هم برات قابل هضم تر باشن

  15. تو ايران که پر از افراد کلاهبرداره، گذر کردید، رسیدید به یه خانم خود ساخته که با انرژی در حال خوب کردن حال کل جامعه‌ست، احتمالا از آموزه‌ها و انگیزه‌هاش چیزی به جیب شما نرفته که داری خودتو پر پر میکنی که این اَراجیف‌رو ثابت کنی…
    بار و بندلیتون‌رو ببندید عَنقریب همه آگاه میشن و با گسترش آگاهی جایی برای شما 🫵🏼 تو ایران نیست🗣

  16. دیگه از مرتضی جاوید و عباسمنش و اون آخونده عرشیانفر و تیم ماهان تیموری و خواهر و زنداداش و این نوچه ها و… یعنی مملکت شده … تو …
    مردم بیچاره و لایق ترحم برای فرار از گرفتاری و تورم و کارد به استخوان رسیدن مثل کسی که داره غرق میشه دست به هر بوته ای و علف هرزی می زنه واسه نجات. مثل کسی که از فرط گرمای تابستون میره ساحل شمال می زنه تو آب و غرق میشه! کلی پول میدن واسه خریدن یک ثانیه انگیزه موقتی اما کمی بعد می بینند تنها کسی که به نان رسید همان حضرت استاد هست!

  17. بله اشیا شعوردارن همانطور که پیامبر هم ستون حنانه رو بغل میکرد و باهاش حرف میزد.
    همه چیز از انرژی ساخته شده مثلا شما میتونید این رو از حالت چهره ی شخصی که ناراحته انرژیش رو درک کنی. حتی شاید برا خودتون هم اتفاق افتاده که وقتی کسی رو میبینین که خوشحاله و انرژی زیادی داره خودتون هم انرژی میگیرن
    برعکس کسایی هم هستن که وقتی ادم میبینه ناخوداگاه حالش بد میشه و احساس میکنه که انرژی نداره و با دیدن اون شخص انرژیش افت کرده
    من خودم به شخصه از دوره های خانم رییسی نتیجه گرفتم چون که فقط راجع به فنگ شویی نیس مهارت زندگی هم یاد میدن نحوه ی برخورد با شرایط مختلف رو هم یاد میدن

  18. خود من متاسفانه در چندین دوره شرکت کردم وهمیشه به دنبال یه نتیجه مجبور میشدم دوره بعدی هم ثبت نام کنم تا متوجه شدم همه این حرف ها تلقین وخیالات هست ومن به مرور زمان به یک آدم احمق وخیالاتی تبدیل شده بودم تنها هدف این خانم گرفتن پول از مردم هست مطمئن باشید یه مدت دیگه که حسابی پول به جیب بزنه ناپدید میشه وتمام مریدانش تازه از خواب غقلت بیدار میشن

  19. این خانم فقط یه کلاهبرداره که اینقدر روی مغز ادم های گرفتار وبیچاره کار میکنه تا فقط پول به جیب بزنه مردم ساده هم برای توهمات پوچ این خانم پول پرداخت میکنن

  20. بنظر مسولین باید بهوش و بگوش باشند این فرد نه تنها داره آموزه های دینی رو زیر سوال میبره بلکه باشیادی و ارتباط هر سوژه ای به روزی و ثروت داره دار و ندار فالوورههای پیجشم غارت میکنه،به این روش میگن شبه کلاهبرداری و دزدی که ظاهرا قانونیست،دزدی که حتما دست کردن تو جیب ملت تو واگن قطار شهری و اتوبوسهای خطی نیست،این خانم همه داره عقاید مردم رو میزنه هم جیبشون رو،بجاست که مسولین مماشات نکنند و اموالی که غارت شده را به هزار تن از فالوورها برگردانند تا دیر نشده

  21. ایشون از خیلی ها با جادوگری مدرن و حرف های اغوا کننده دزدی کرده. ایشون یک رمال مدرن به تمام معنا هست. خدا ازش نگذره من هم مدتی درگیر حرف ها و دروغ هاش بودم. حالا طول می کشه تا فالور هاش به ذات واقعیش پی ببرند. حالا پی هم ببرند نمی گن که چون تف سر بالاست. یکیش خود من!

  22. انسانها شعور و درک الهی دارند بهتره هر کس خودش راهشو انتخاب کنه و دست از تقلیدهای کورکورانه برداریم !

  23. چقدر شما بیکاری و وقت آزاد داری که میشینی کل دوره ها و مراحل کاریه یه شخص رو زیر نظر میگیری تا زیر سوال ببریش ولی طناب پوسیده ی تو کسی رو جز خودت به چاه نمیبره
    چون هر آدم عاقلی اینقدر مشغله داره که رراحتی متوجه بیکاری امثال شما شیادا باشه.

  24. خدا خیرتون بده، فعلا نوبت مرید پروری این خانم و تبعات بعدی آن شده، حالا چندنفر با طناب این خانم رئیسی برن تو چاه گمراهی، خدا میدونه

  25. اديان مشركانه؟ نكنه شمام بچه پيغمبري؟ برو دهنتو اب بكش بعد راجب مهشيد رييسي حرف بزن خب؟هرچي باشه مغز مريض نداره…
    باور نكنيد يك كدوم اين حرفا رو هم نزدند كجا گفتن از سانسور شكرگزارم…. به اميد اگاهي:))))))

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.