20
خبر اختصاصی از بهداشت معنوی

نقش فعال سرشاخه‌های علی یعقوبی در دولت جدید

  • کد خبر : 7758
  • 12 مهر 1400 - 15:08
نقش فعال سرشاخه‌های علی یعقوبی در دولت جدید
به‌طورکلی قابل پیش‌بینی است که مباحث مهدویت در این برنامه‌ها افزایش پیدا می‌کند و رویکرد کلی آن استفاده از الهامات و نیروهای علی یعقوبی است که به‌صورت سیاست‌های فرهنگی و اقدامات کلان ملی عملی خواهد شد.

بهداشت معنوی؛ یکی از مدعیان دروغینی که در دو دهۀ اخیر تأثیر زیادی بر دانشجویان مذهبی کشور داشته، علی یعقوبی است. او که مدعی است که در مراتب بالای عالم حضور دارد و با اهل‌بیت علیهم‌السلام ارتباطات ویژه‌ای دارد، خود را برتر از پیامبران گذشته می‌داند. یعقوبی همچنین مدعی است که با استفاده از نیروهای غیبی مأموریت دارد تا جامعه را برای ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تربیت کند.

در سال‌های اخیر با افشاگری‌های انجام شده، این مدعی دروغین به سایه رفته و یک طلبۀ میان‌سال به نام س.ا. افکار او را ترویج می‌کند. یکی از افرادی که در ایجاد زمینۀ فعالیت برای س.ا. نقش می‌آفریند، س.م.ا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام است.

دانشگاه امام صادق علیه‌السلام یکی از قلمروهای نفوذ این مدعی بوده است که در سال‌های اخیر گروهی از دانشجویان این دانشگاه به او گرایش یافته‌اند. این افراد به‌تدریج در حال دست یافتن در پست‌های حساس کشور هستند.

اخیراً س.م.ا از مریدان فعال علی یعقوبی و س.ا. به یک سمت بسیار مهم دولتی در یک وزارتخانه منصوب شده است. این حکم از سوی وزیر مربوطه و بنا بر مصوبۀ یک نهاد بالادستی فرهنگی صادر شده است. بی‌تردید از این پس شاهد نفوذ افکار علی یعقوبی در تصمیمات و اقدامات آن وزراتخانه خواهیم بود.

این نفوذ از طریق س.ا. و گروه همکار او صورت خواهد گرفت. به‌طورکلی قابل پیش‌بینی است که مباحث مهدویت در این برنامه‌ها افزایش پیدا می‌کند و رویکرد کلی آن استفاده از الهامات و نیروهای علی یعقوبی است که به‌صورت سیاست‌های فرهنگی و اقدامات کلان ملی عملی خواهد شد.

 

لینک‌های مرتبط:

فرقه‌ها و سیاست‌های دولتی؛ مطالعه موردی

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7758
  • 942 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. شاید کامنتم طولانی باشه ولی ارزش خوندن داره ان شاء الله
    من اولین بار سال 84 با اسم علی یعقوبی مواجه شدم و در اون مقطع تمام تلاشم این بود با استدلال با گروهشون مقابله کنم. سال 99 بود که فهمیدم یکی از دوستانم که خیلی به مباحث تفسیر ، آثار شهید مطهری، فلسفه و کلام تسلط داره و از قضا جز مخالفین علی یعقوبی بوده و بیش از 15 سال با این جریان مقابله کرده، خودش داره مباحث تفسیری علی یعقوبی رو میخونه. به من پیشنهاد داد به جای پرداختن به بحثهایی که تو اینترنت مطرح میشه و حرفهایی که این و اون میزنن خودم بشینم و دو سه مبحث تفسیری این بنده خدا رو بخونم.
    بعد از اینکه مطالب رو خوندم فهمیدم تو این 15 سال چقدر اشتباه کردم و فهمیدم خیلی از مواردی که به علی یعقوبی نسبت میدن مثل توهینش به علما، قبول نداشتن آقای خامنه ای به عنوان ولی، تفسیر به رای و … هیچکدوم درست نیست.
    ایشون خیلی برای علما مثل امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله فاطمی نیا و … احترام قائله و به عنوان مثال نسبت به امام که همواره خودش و کل کشور رو مدیون میدونه و همینطور خیلی خدا رو شکر میکنه که بعد از علامه طباطبایی به دنیا اومده و برای زحمات تفسیری علامه خیلی ارزش قائله.
    به شدت به انقلاب اسلامی معتقده و حضرت آقا معتقده و آقای خامنه ای رو ولی جامعه اسلامی و مورد تایید امام زمان عج الله تعالی فرجه میدونه و معتقده که آقا به فرموده قرآن در جایگاه ناخدای کشتی انقلاب هست و ما باید در مقابل آقا بی چون و چرا تسلیم باشیم.
    در مباحث تفسیری بارها تاکید میکنه با استدلال بر اساس ظاهر قرآن و استفاده از احادیث معتبر اهل بیت علیهم السلام تا این حد فهمیدیم و برامون روشن شده و میگه اگر مباحثی که مطرح میکنه با ظاهر قرآن همخوانی نداره مباحث رو کنار بگذارید.
    بله ایشون گفته که از قوای فرامادی هم برخورداره ولی تعدادی از علمای معتبر مثل مرحوم آیت الله بهاءالدینی به صراحت گفتن قوای فرامادی دارن و ضمن اینکه این بحث برای من و خیلی های دیگه اصلا موضوعیت نداره چون اولا هیچوقت نمیتونیم رد یا اثباتش کنیم و به جای این حرفها سعی کردیم معارفی که توسط ایشون مطرح میشه مرود بررسی قرار بدیم.

    خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه

  2. سلام
    اگر هدف از این سطرها بیان یک انحراف است دیگر نام نبردن از افراد و نام اختصاری و رمزی وجهی ندارد. اگر فرداروزی بنده نوعی در تور آن س.ا که فرمودید یا آن س.ا.فلان دیگری که به او اشاره کردید گیر افتادم از کجا بفهمم این آقایان مروّج اندیشه‌های این شخص هستند؟ نفرمودید اندیشه‌های این شخص چیست که باطل است؛ اگر سخن فرد را ندانم و ندانم چرا باطل است باز ممکن است در دام اندیشه‌هایش درافتم و وقتی بفهمم که خیلی دیر شده… لطفاً مطلبتان را ویرایش کنید
    ممنون

  3. الان شما حرفتون چی بود دقیقا؟!
    ترویج مهدویت بده ؟ ببخشید شما ب بزرگیتون در مملکت امام زمان ترویج مهدویت زیر سوال میره!
    س الف بده ؟ چیه مشکل
    بجای این صحبت های نامتوازن و مبهم و گنگ صحبت علمی و بر پایه قرآن و روایات و عقل و فطرت مطرح بفرمائید
    خیلی عجیبه مگر رجبعلی خیاط و کربلایی کاظم ساروقی و … نبودند
    یه جور مثل ندید بایدها برخورد میکنن انگار غیر ممکنه خدا بر عکس بخواهد می بخشد ..
    و خود پیامبر هم فرمودند علما امتی افضل من انبیا بنی اسرائیل علما امت من از انبیای بنی اسرائیل برتر هستند ! پس این سخن عجیب و غریب و ناممکن نیست

  4. خودت فهمیدی چی گفتی؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.