17
هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به اعای مدعیان دروغین درباره درمان کرونا

کرونا و بازار داغ مدعیان درمانگری

  • کد خبر : 5288
  • 26 اسفند 1398 - 19:21
کرونا و بازار داغ مدعیان درمانگری
سازمان بهداشت جهانی به شدت درباره شایعات درمان در بازار داغ کرونا هشدار می‌دهد. به گفته این سازمان این‌ها افرادی مذهبی و خرافی هستند یا اهداف سیاسی دارند یا دنبال پر کردن جیب خود هستند.

فعالان ناسیونالیست و تندرو هند می‌گویند ادرار یا کود گاوهای هندی داروی کروناست؛ جیم بکر، کشیش آمریکایی هم مدعی دستیابی به دارویی برای درمان کرونا شده است.

بهداشت معنوی؛ یک کشیش در نیجریه مدعی شده است که سوپی مخصوص می تواند کرونا را درمان کند. کشیش افریقایی دیگری نیز ادعا کرده است که می‌تواند ویروس کرونا را ریشه کن کرده و برای اینکار قصد دارد به چین سفر کند.

الیاس گفته است می‌خواهد به شهر ووهان چین که منبع انتشار این بیماری است، سفر ‌کند و با حضورش مردم چین را از مرگ نجات می‌دهد.

فعالان ناسیونالیست و تندرو هند نیز می‌گویند ادرار یا کود گاوهای هندی داروی کروناست.

جیم بکر، کشیش آمریکایی هم مدعی دستیابی به دارویی برای درمان کرونا شده است، امروز دادستانی نیویورک گفته است این فرد را مورد تعقیب قضایی مدعی‌العموم قرار داده است.

این کشیش چهره‌ای پرطرفدار در یوتیوب است که در کانال خود اجرای برنامه‌ای با مهمانان مختلف را هم عهده‌دار است. این کشیش در یکی از برنامه‌های خود که ماه پیش پخش شد، شربتی که حاوی ذرات نقره را معرفی کرد و مدعی شد این دارو می‌تواند بیماران مبتلا به کرونا را درمان کند.

سازمان بهداشت جهانی به شدت درباره شایعات درمان در بازار داغ کرونا هشدار می‌دهد. به گفته این سازمان این‌ها افرادی مذهبی و خرافی هستند یا اهداف سیاسی دارند یا دنبال پر کردن جیب خود هستند.

در آغاز سال 2020، جهان با بحران کرونا مواجه شد که علی‌رغم آسیب‌ها و مصیبت‌های زیان بار بر جامعه بشری، تلنگری بر روح غفلت زده انسان معاصر بود تا او را از مرکب منیت به زیر کشد و متوجه هست‌ها، نیست‌ها و نقص‌هایش نماید. رهاورد مسئله کرونا برای انسان معاصر احیای پرسش‌های بنیادین در ارتباط با خدا، خود و دیگری است.

این موضوع مراکز مذهبی و معنوی جهان را به تکاپوی حل بحران انداخته است. به همین دلیل همایش بین‌المللی کنفرانس «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا» در سه پنل علوم اجتماعی، فلسفه و کلام و روانشناسی در قم نیز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5288
  • 335 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.