25
معجون زهرآلودِ فلسفه پلوتین و عصر جدید

کشیش موخوف: عرفان حلقه تفکری التقاطی است

  • کد خبر : 338
  • 30 دی 1396 - 14:07
کشیش موخوف: عرفان حلقه تفکری التقاطی است
مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی ایران به نحو بارزی دچار بی هویتی در خصوص اندیشه دینی هستند. از یک سو باور دارند که باید روشنفکرانی باشند که دین را به عنوان مجموعه ای از عقاید کهنه تخریب کنند و از سوی دیگر به شدت احساس خلأ معنوی می کنند.

شبکه ماهواره ای Sat 7 متعلق به کلیسای مسیحیت تبشیری در یکی از برنامه های اخیر خود با عنوان «علامت سئوال» به موضوع عرفان حلقه پرداخت.

به گزارش بهداشت معنوی، در این برنامه کشیش فریدون موخوف به بیان تاریخچه شکل گیری این فرقه پرداخت. او ضمن حمایت تلویحی از این جریان انحرافی، انتقاداتی را نسبت به این فرقه وارد و عنوان کرد که آموزه های عرفان حلقه برگرفته از برخی مباحث فلسفه یونانی است که با تفکرات جنبش های معنوی «عصر جدید» مخلوط شده است.

حمایت جریان مسیحیت تبشیری (که دنباله رو میسیونرهای مسیحی است که در طول تاریخ همواره حامی استعمارگران اروپایی مسیحی بوده اند) از عرفان حلقه نشان دهنده وابستگی محمدعلی طاهری و جریان انحرافی آن به خط فکری است که هدفی جز تخریب باورهای اسلامی ندارد.

شایان ذکر است که از گروه های جذب شده به مسیحیت تبشیری در ایران، مخالفان جمهوری اسلامی هستند. مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی ایران به نحو بارزی دچار بی هویتی در خصوص اندیشه دینی هستند. از یک سو باور دارند که باید روشنفکرانی باشند که دین را به عنوان مجموعه ای از عقاید کهنه تخریب کنند و از سوی دیگر به شدت احساس خلأ معنوی می کنند.

همچنین مخالفان سیاسی جهت جبران خسارت های مادی و معنوی شان در قبال برقراری حکومت اسلامی بهترین راه را در زمینه عقیدتی حرکت در مسیر مسیحیت انحرافی می یابند. شواهد بسیار زیادی از گرویدن سلطنت طلبان، گروه های رادیکال دانشجویی، اعضای سازمان های برانداز مسلح و… در این زمینه موجود است.

همین مساله در مورد طرفداران عرفان حلقه نیز صدق می کند. به طوریکه پس از بازداشت محمدعلی طاهری، سرکرده این فرقه انحرافی، طرفداران و اعضاء این گروه با انجام اقدامات رادیکال همانند فرار از ایران و کشف حجاب، ارتباط با سران رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی و درخواست کمک از آن ها، حضور در شبکه های ماهواره ایی معاند و اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران، ماهیت حقیقی خود را به نمایش گذاشتند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=338
  • 471 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.