18
دردسرهای یک فرقه برای یک ملت

کلیسای شینچونجی و انتشار کرونا در کره جنوبی

  • کد خبر : 5260
  • 25 بهمن 1399 - 8:32
کلیسای شینچونجی و انتشار کرونا در کره جنوبی

به گزارش بهداشت معنوی به نقل از دیپلماسی ایرانی، مرتضی سلطانپور ابیانه نوشت: ریشه عقاید این فرقه نوظهور مسیحی را باید در بخش مکاشفات انجیل جستجو کرد. این فرقه مذهبی و افراطی بالغ بر ۲۴۵ هزار نفر عضو رسمی در کره جنوبی دارد و ۱۲ تشکیلات و گروه آن در سراسر این کشور به صورت […]

به گزارش بهداشت معنوی به نقل از دیپلماسی ایرانی، مرتضی سلطانپور ابیانه نوشت: ریشه عقاید این فرقه نوظهور مسیحی را باید در بخش مکاشفات انجیل جستجو کرد. این فرقه مذهبی و افراطی بالغ بر ۲۴۵ هزار نفر عضو رسمی در کره جنوبی دارد و ۱۲ تشکیلات و گروه آن در سراسر این کشور به صورت مخفیانه به تبلیغ فرقه خود مشغول هستند.

آقای لی مان هی، رهبر آیین نوظهور شینچونجی در کره جنوبی گفت:

«ای کسانی که به ما اعتقاد دارید، بدانید که این بلای بزرگ (کرونا یا کوید-19) در بخش مکاشفات انجیل پیشگویی شده است. این مصیبت آمده تا جلوی رشد آیین جدید مسیحیت یعنی مسیحیت شینچونجی در کره را بگیرد. این دوره تلخ پایان خواهد یافت، تحمل و صبر  داشته باشید.»

این بخشی از پیام  لی مان هی، پیامبر خود خوانده فرقه شینچونجی، در کره جنوبی است که از عوامل اصلی شیوع انتشار ویروس کرونا 19 در این کشور شده است. ریشه عقاید این فرقه نوظهور مسیحی را باید در بخش مکاشفات انجیل جستجو کرد. این فرقه مذهبی و افراطی بالغ بر 245 هزار نفر عضو رسمی در کره جنوبی دارد و 12 تشکیلات و گروه آن در سراسر این کشور به صورت مخفیانه به تبلیغ فرقه خود مشغول هستند.

تشکیلات مرکزی این فرقه در استان گیونگی، در شهر کاچون قرار دارد. آقای لی مان هی، رهبر فرقه خود را مسیح آخرالزمان معرفی می کند و پیروانش معتقدند او ناجی آخرالزمان است. او ظهور کرده تا مقدسین خالص فرقه را با خود به آسمان ببرد.

این فرقه نوظهور به پایان زندگی دنیا و آغاز زندگی ابدی معتقد است. پیروان او معتقدند او از میان 245 هزار پیروان خود 144هزار تن از مخلصین را گزینش می کند و با خود به آسمان خواهد برد. از جمله عبادت های سخت و کشنده این کلیسا 4 ساعت عبادت نشسته روی زانو به قصد خالص شدن است.

داور این مسابقه سخت شخص لی مان هی، رهبر این فرقه است که تشخیص می دهد چه کسانی نسبت به دیگر پیروان خالص تر هستند. او معتقد است 144 هزار نفر در طول تاریخ از دنیا خواهند رفت و بعدها روح آنان از بهشت به زمین فرود می آیند و با جسم های زمینی ازدواج می کنند و آیین جدیدی پدید می آورند که رهبر آن دین جدید همین آقای لی مان هی است.

 آنان می گویند همانطور که در مکاشفات آمده، دنیا به زودی پایان خواهد یافت و پیامبر این آیین که از طرف خدا وحی دریافت می کند طی یک دوران سی ساله نسلی را تربیت می کند که مقدس ترین افراد آیین او خواهند بود.

اما سوالی که پیش آمده این است که هم اکنون 37 سال از تاسیس و ظهور این آیین می گذرد. این فرقه تلاش دارد خود را با مکاشفه یوحنا مقایسه کند و رهبر این فرقه معتقد است زمانی که در گیونگ سان در جنوب کره جنوبی زندگی می کرده ستارگانی از آسمان به زمین فرود آمدند و در روح لی مان هی حلول کردند و کتاب وحی را در اختیار او قرار دادند و او مستقیم وحی را دریافت کرده و در ارتباط با روح القدس است. اما او چگونه به این جایگاه رسیده است؟ او ظاهرا آموزه های فرقه ای را در اواخر دهه 60 میلادی آغاز و در این دوران برای رسیدن به جایگاه بالا سه سال در کوه های چون گه سان در منطقه گیونگ گی عبادت کرده است، از آنجا بود که به او وحی شد که تو ناجی مردم کره خواهی بود.

پیروان این این فرقه معتقدند کوه «چون گه سان» کوه سینای کره جنوبی است و به همین خاطر ریشه این فرقه را می توان در منطقه چو گه سان در گیون گیو کاچون کره جنوبی پیدا کرد. به همین خاطر است که هر ساله پیروان این آیین به منطقه کوه طور در شبه جزیره  سینا سفر می کنند.

از نکات جالب این فرقه گردش مالی آن است. در مقطعی رهبر این فرقه برای گسترش این آیین کمک مالی درخواست می کند. بر اساس اخبار منتشره اخیرا درخواست کمک 100 هزار ونی بالغ بر 85 دلار برای هر نفر را کرده است. از طرفی دیگر اگر مبلغین این فرقه نتوانند در امر تبلیغ و اقدامات تبشیری موفق عمل کنند بیش از 1000 دلار جریمه می شوند.

این فرقه طی سال های گذشته با بسیاری از سیاسیون کره جنوبی نیز در ارتباط بوده و همین امر احتمالا در آینده باعث افشاگری های سیاسی نیز خواهد شد.

به هر حال  باید گفت از نگاه بخش عظیمی از مردم کره جنوبی، آنان فرقه منحرف مذهبی هستند که مشکلات بسیاری را برای مردم و مسیحیان واقعی باعث شده اند.

این فرقه با شستشوی مغزی باعث شده بعضی  از مردم خانه و کاشانه  و حتی مدرسه و دانشگاه و یا محل کار خود را با هدف قرار گرفتن در لیست 144 هزار نفری این  آیین رها کنند.

جالب اینجاست که هم اکنون بسیاری از پیروان این فرقه مخفیانه عبادت می کنند و علیرغم نفرت عمومی حاضر به انجام آزمایش کرونا نیستند و همین امر باعث نگرانی بسیاری از مردم در کره شده است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5260
  • 764 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.