22

یوگا از هند تا اسرائیل

  • کد خبر : 341
  • 30 دی 1396 - 14:08
یوگا از هند تا اسرائیل

«وقتی من اول صبح تاداسانا (یکی از حرکات یوگا) را انجام می دهم و سرم را به سمت راست می گردانم هند اولین دموکراسی هست که می بینم؛ و وقتی نارندرا مودی واسیتاسانا (یکی دیگر از حرکات یوگا) را انجام می دهد و سر خود را به سمت چپ می گرداند، اسرائیل اولین دموکراسی هست […]

«وقتی من اول صبح تاداسانا (یکی از حرکات یوگا) را انجام می دهم و سرم را به سمت راست می گردانم هند اولین دموکراسی هست که می بینم؛ و وقتی نارندرا مودی واسیتاسانا (یکی دیگر از حرکات یوگا) را انجام می دهد و سر خود را به سمت چپ می گرداند، اسرائیل اولین دموکراسی هست که او می تواند ببیند»

جملات بالا تعابیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بود که در خلال سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند، به فلسطین اشغالی در جولای 2017 بیان شد. وی این جملات را در مصاحبه تلویزیونی‌اش با ایندیا تی‌وی، در سفر اخیر خود به هند که چند روز پیش صورت گرفت، نیز تکرار کرد.

به گزارش جمن نیوز، نتانیاهو پس از سفر سال قبل مودی به اسرائیل، اعلام کرد که به شدت تحت تاثیر تعاریف صورت گرفته از یوگا توسط دوست عزیزش مودی قرار گرفته است. مودی نیز در مصاحبه‌اش با شبکه دو تلویزیون اسرائیل، پیشنهاد داد که این شبکه روزانه نیم ساعت از برنامه هایش را به یوگا اختصاص دهد؛ که با تائید مجری این شبکه همراه بود که گفت: یوگا می تواند مشکلات ما را در خاورمیانه حل کند!

شری شری راوی شانکار، مشاور معنوی نارندرا مودی در دولت هند، یکی از عوامل اصلی گسترش این تفکر در میان هر دو نخست وزیر که اتفاقا هردو سابقه مسلمان کشی دارند، بوده است.

راوی شانکار، بنیانگذار یکی از عرفان های کاذب هندی با عنوان «هنر زندگی» است که یکی از شعب فعال آن در اسرائیل مستقر است. وی تاکنون چندین سفر به سرزمین های اشغالی داشته و برنامه ای با عنوان «شکستن دیوارها» را برای رفع خصومت و نفرت میان جوانان اسرائیلی و فلسطینی، از چند سال پیش آغاز نموده است.

جالب است بدانید که شانکار با پشتیبانی دولت مودی، مبدع روز مشترک یوگا میان هندی ها و پاکستانی‌ها نیز هست. یوگیست های هندی و پاکی هر ساله، و در روزی مشخص، در دو سوی مرزها تمریناتی را برگزار می کنند تا دشمنی های میان دو طرف تمامی یابد.

نارندرا مودی در زمانی که سروزیر ایالت گجرات هند بود، عامل کشتار فجیع مسلمانان در این ایالت توسط احزاب افراطی هند بود. نتانیاهو نیز هر روزه مسلمانان را در فلسطین می کشد؛ با وجود انجام حجم عظیمی از جنایات بیشرمانه از سوی این دو دولت در قبال همسایگان خود، حال پیشنهاد راه حل هایی معنوی برای کاهش این مناقشات را مطرح می کنند.

ظاهرا یوگا ابزاری مناسب برای برچسب زنی به دیگران و تکمیل فرآیند نژادپرستی و سلطه گری است که اگر غیر از این بود نمی توانست اینقدر مورد توجه جنایتکاران سیاستمدار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=341
  • 397 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.