15
آشنایی با فرقه تلما به بهانه سریال احضار

سریال احضار؛ از رمالان کلاهبردار تا جن گیران واقعی

  • کد خبر : 7000
  • 04 اردیبهشت 1400 - 12:52
سریال احضار؛ از رمالان کلاهبردار تا جن گیران واقعی
تلما (Thelema) فلسفه یا شریعتی معنوی است که توسط «آلیستر کراولی»، جادوگر بریتانیایی، در اوایل قرن بیستم پایه گذاری شد. تلما یک کلمه یونانی، به معنای میل و آرزو است و در شریعت تلما شعار اصلی «چنان کن آنچه خواهی» است.

به گزارش خبرگزاری بهداشت معنوی، سریال احضار که در ماه مبارک رمضان و از شبکه یک سیما در حال پخش است، تاکنون پربیننده ترین سریال رمضانی سال 1400 بوده است.

سریال احضار روایتگر ماجرای مسافرت مائده و زهره است که دخترعمه و دختردایی یکدیگر هستند. آنها قصد دارند به همراه دو تن از دوستان نزدیک خود، برای یک سفر تفریحی به شمال کشور بروند.

در ادامۀ داستان یکی از این دوستان به مائده حسادت ورزیده و دل خوشی از او ندارد که این سفر بهانه ‌ای می ‌شود تا کینه ‌ورزی‌ های دوست مائده آشکار شود. پس از مدتی محسن، خواستگار قبلی مائده، به جمع آنها می ‌پیوندد و ماجراهایی که در میان محسن، مائده و زهره رقم می خورد، در نهایت با مرگ محسن و تلاش برای احضار روح وی توسط مائده و زهره ادامه می یابد.

این سریال قصد دارد با نمایش شیادی فالگیران و رمالان، به گرایش بخشی از جامعه به جادو و جادوگری واکنش نشان داده و هشدار دهد که در پس ژست خیرخواهانۀ این شاغلان به این شغل غیررسمی، چه جریان کلاهبرداری وجود دارد.

سریال احضار در روایتی دیگر به بحث ماوراءالطبیعه پرداخته و قصد دارد تبعات تلاش غیرعقلانی برای ارتباط گرفتن با جهان متافیزیک را به نمایش گذارد.

در بخشی از این سریال به فرقۀ تلما اشاره شده و فالگیر قلابی با دیدن نشان این فرقه و سؤال در مورد ماهیت فرقۀ تلما وحشت کرده و تلاش می کند آن را از خود دور نگه دارد.

اما فرقه تلما چیست؟

تلما (Thelema) فلسفه یا شریعتی معنوی است که توسط «آلیستر کراولی»، جادوگر بریتانیایی، در اوایل قرن بیستم پایه گذاری شد. تلما یک کلمه یونانی، به معنای میل و آرزو است و در شریعت تلما شعار اصلی «چنان کن آنچه خواهی» است.

تاریخچۀ تشکیل فرقه تلما

در سال ١٩٠٤ ميلادی، آليستر كراولی به همراه همسرش «روز ادیت» به مصر رفته و یک برنامۀ ریاضت را شروع می کنند. طی این برنامه، کراولی درون هرم بزرگ جيزه در مصر پس از چندين روز اجرای مناسك شيطانی، با جنی آبی رنگ به نام «آیواس» ديدار می كند.

اين جن مستقيماً فرامينی از سوي هارپوکراتس (فرزند اوزیریس و رب ‌النوع سکوت در افسانه‌های مصر باستان)، خدای مصر باستان يا به طور مشخص شیطان را در سه روز متوالی بر آليستر كراولی تلقين می كند.

در نتیجه این تلقینات شیطانی، کراولی خود را پیامبر عصر جدید یا عصر هوروس معرفی کرده و تلقینات آیواس را در قالب کتابی به نام «کتاب شریعت» تدوین می کند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7000
  • 954 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.