14
استاد پول‌سازی که با فروش بسته‌های پول‌سازی پول‌دار شد

محمد بصیری؛ عقده‌های کودکی که مسیر خرافه را نشان می‌دهند

  • کد خبر : 7788
  • 24 مهر 1400 - 8:00
محمد بصیری؛ عقده‌های کودکی که مسیر خرافه را نشان می‌دهند
او در یکی از دوره‌های آموزشی خود بیان می‌کند که پول میوه‌های درختی است که ریشه‌های آن در ذهن شما می‌روید؛ محمد بصیری در شرح این سخن حدیثی از امیرالمؤمنین دربارۀ رزق بیان می‌کند و آن را مطابق میل خود شرح می‌دهد.

بهداشت معنوی؛ محمد بصیری از فعالان فضای مجازی است. تحصیلات و رزومۀ علمی او روشن نیست و مانند بسیاری از اساتید خودخوانده در فضای مجازی مشغول آموزش تکنیک‌های پولدارشدن، قانون جذب و قوانین جهان هستی است که البته مدعی است خودش آنها را کشف کرده است.

وی در دهه شصت و در شمال کشور در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد. پدرش بازنشستۀ آموزش و پرورش و مادرش خانه‌دار بود. او می‌گوید به خاطر توان ضعیف مالی، از دوران نوجوانی شروع به کار و فعالیت اقتصادی کرده است. ابتدا در پخش تراکت‌های تبلیغاتی فعال بوده و بعد در رستوران کار می‌کند. محمد بصیری از عقده‌های کودکی‌اش می‌گوید و اینکه ناتوانی اقتصادی خانواده خیلی از آرزوهای او و خواهر و برادرانش را ناکام گذاشته است.

محمد بصیری می‌گوید در دوران کودکی هر وقت از پدر می‌پرسیدیم که چرا ما نمی‌توانیم فلان چیز را بخریم، ولی افراد دیگر می‌توانند، پدر پاسخ می‌داد من یاد گرفته‌ام نان حلال کسب کنم. با این سخن پدر این‌طور فهمیده بودیم که هرکسی ثروت زیادی دارد، حتماً دزد یا خلاف‌کار است؛ ولی بعدها فهمیدیم که به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست.

او با دغدغه‌هایی که از دوران کودکی و نوجوانی برایش ایجاد شده بود، در پی کسب ثروت می‌رود و کتاب‌های موفقیت بسیاری را از اساتید خارجی مطالعه کرده و در دوره‌های پول‌سازی شرکت می‌کند که به گفتۀ وی ارزش دوره‌هایی که در طول سالیان متمادی شرکت کرده چند میلیارد می‌شود. البته معلوم نیست که او قبل از موفقیت چطور هزینۀ این دوره‌ها را تأمین می‌کرده؟

او می‌گوید پس از شرکت در کلاس‌ها و مطالعه کتاب‌ها به فرمول طلایی پول‌سازی دست یافته است. محمد بصیری مدعی می‌شود که اولین کسی است که دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پول‌سازی را در ایران عرضه نموده است. پکیج‌های آموزش محمد بصیری با عناوین «پول‌سازی»، «معجزه» و «پو‌لسازی پلاس» ارائه می‌گردد. این دوره‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

محتوای ارائه‌شده در دوره‌های آموزشی محمد بصیری کاملاً مبتنی بر دین نوظهور تفکر نوین است و مبنای علمی ندارند (قبلاً دربارۀ دین تفکر نوین و سایر مروجان آن توضیح دادیم و از تکرار آن صرف‌نظر می‌کنیم). این در حالی ست که او در سایت خود مدعی می‌شود «پول‌سازی به سبک محمد بصیری یکی از علمی‌ترین کلاس‌های برگزارشده در کشور می‌باشد». خلاصه این‌که محمد بصیری هم مثل بسیاری از کسانی که در فضای مجازی پکیج موفقیت می‌فروشند، پیش از اینکه یک فرد موفق باشند، مروج دین تفکر نو هستند.

از عناوین دوره‌های محمد بصیری شبه‌علم و خرافه‌گرایی کاملاً آشکار است. ازجمله 1. تکنیک متافیزیکی MB پلاس 2. تکنیک متافیزیکی آفرینش 3. تکنیک متافیزیکی قطع تارهای اتری 4. تکنیک متافیزیکی دوستی با خدا 5. تکنیک متافیزیکی گشایش چشم سوم 6. تکنیک‌های افزایش خلاقیت 7. مراقبه ورود عشق 8. تکنیک متافیزیکی پاکسازی 9. تکنیک القای ذهنی 10. تکنیک طلوع 11. شکستن زنجیره باورهای غلط 12. تکنیک نجوا و… . مباحث متافیزیکی، تأثیر نیروهای ماورائی مجهول‌الهویه بر پولدار شدن و ده‌ها ادعا یا فرضیه دیگر که در این عناوین مطرح می‌شود، هیچ پایۀ علمی و دینی موجهی ندارد.

او مدعی است که با آشنا کردن افراد با متافیزیک و قوانین آن امکان کسب ثروت کلان را برایشان فراهم می‌کند. مثلاً از طریق باز کردن چشم سوم، افراد می‌توانند دریافت‌های ماورایی بهتری داشته باشند و ذهنشان برای کسب ثروت بهتر عمل کند. محمد بصیری حتی در یکی از کلیپ‌های خود در اینستاگرام مدعی می‌شود که تنها کسی است که در ایران به‌طور کامل با مباحث متافیزیک آشنایی دارد.

محمد بصیری در صفحات مجازی‌اش به شرح قوانین حاکم بر نظام عالم می‌پردازد؛ ازجمله قانون منتالیسم که به گفتۀ او این قانون بیان می‌کند که همه‌چیز ذهنی است، هر چیزی که بخواهید در درون شما وجود دارد؛ حتی قانون علت و معلول را نیز به‌عنوان قانونی ذهنی می‌خواند و می‌گوید علت همه‌چیز را در درون انسان باید جستجو کرد. البته تفاوت زیادی است بین اینکه قانون علیت در ذهن ماست و آن را به پدیده‌های جهان فرافکنی می‌کنیم و اینکه علت هر چیز در درون ماست.

او در یکی از دوره‌های آموزشی خود بیان می‌کند که پول میوه‌های درختی است که ریشه‌های آن در ذهن شما می‌روید؛ محمد بصیری در شرح این سخن حدیثی از امیرالمؤمنین دربارۀ رزق بیان می‌کند و آن را مطابق میل خود شرح می‌دهد. محمد بصیری در توجیه سخنان خود برای جلب روزی از طریق قانون جذب، تصویرسازی و تجسم خلاق، با اشاره به بخشی از توصیه‌های حضرت علی علیه‌السلام در نامه 31 نهج‌البلاغه که می‌فرمایند: «یَابْنَ آدَمَ، الرِّزْقُ رِزْقَانِ: رِزْقٌ تَطْلُبُهُ، وَ رِزْقٌ یَطْلُبُکَ، فَإِنْ لَمْ تَأْتِهِ أَتَاکَ» (ترجمه: روزی بر دو گونه است: یک روزی که تو در پی آنی و روزی دیگری که آن در پی تو است و اگر تو سراغش نروی او خود نزد تو آید)، این حدیث را موید ادعاهای شبه‌علمی خود می‌داند. درحالی‌که مرحوم سید رضی گردآور نهج‌البلاغه درباره تفسیر این سخنان حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام می‌گوید:

«به یقین همه روزى‌ها مقدر است ولى بعضى مشروط است به تلاش و کوشش و سعى و کار که اگر این شرط حاصل نشود فراهم نخواهد شد. مانند روزى‌هایى که از طریق کشاورزى و دامدارى و صنایع و تجارت و امثال آن حاصل مى‌شود. قِسم دوم، روزی‌هایى است که مشروط به این شرط نیست بلکه ناخواسته به سراغ انسان مى‌آید. مانند ارث غیرمنتظره‌اى که به انسان مى‌رسد و یا سود کلانى که بدون تلاش و کوشش از طریق ترقى قیمت‌ها و یا هدایاى غیرمنتظره عاید انسان مى‌گردد.»

وی سپس می‌گوید که خودش در دورۀ پول‌سازی کامل‌تر از این حدیث را بیان کرده است. محمد بصیری از مباحث دینی و قرآنی نیز در جهت منافع شخصی خود استفاده کرده و بدون اینکه دانش لازم را در این زمینه داشته باشد، به شرح آیات قرآن و بیان اصول دعا کردن و مباحث دینی دیگر می پردازد.

محمد بصیری به بحث از چیستی خدا پرداخته و خداوند را یک انرژی دانسته است؛ انرژی همسو با ذهن که به آنچه ما در درون ذهنمان داریم شکل می‌دهد و در واقع جهان به‌گونه‌ای ساخته شده است که آنچه ما در ذهنمان می‌سازیم، همان تحقق پیدا کند. بصیری آیات قرآن را به هر تعبیری می‌گرداند تا آنچه می‌خواهد از آن برآید. مثلاً در شرح آیه 186 سوره بقره، اجابت خدا را به معنی اعتماد به قوانین عالم بیان می‌کند و قوانین عالم را همان فرضیه‌های اثبات نشدۀ خود می‌پندارد. محمد بصیری در بیان اصول دعا کردن، می‌گوید دعا یکی از بهترین روش های پاکسازی است، ولی نباید از روی التماس و احساس عجز باشد، بلکه هنگام دعا کردن باید دانست که هر آنچه می‌خواهیم محقق خواهد شد و در واقع دعا کردن را همان تصورات ذهنی تفسیر می‌کند.

این دوره‌ها با هزینه 4 میلیون تومان عرضه می‌شود. وی ادعا می کند ارزش دورۀ پول‌سازی پلاس 100 میلیون تومان است که با 96% تخفیف فروخته می‌شود. او در یکی از لایوهای اینستاگرامی خود ادعا می‌کند حدود 400 میلیارد ثروت کسب کرده است؛ یعنی صدهزار نفر با پرداخت شهریه کامل باید در دوره‌های محمد بصیری شرکت کرده باشند تا این ثروت فراهم شده باشد. درحالی‌که از بازدیدهای صفحات مجازی او هرگز چنین عددی برنمی‌آید. احتمالاً او نیز مانند بسیاری از مدعیان و مربیان موفقیت و قانون جذب بر اساس قانون منتالیسم عمل می‌کند؛ به‌این‌ترتیب که این عدد و رقم‌ها را گفته و باور کرده و احساس نموده است تا در اثر نیروی ذهن، کائنات این ثروت را برایش فراهم سازد.

نگارنده: علی عابدی کمالی

لینک‌های مرتبط:

نقد و بررسی آراء و اندیشه‌های حسین عباس‌منش

ایمان سرورپور؛ خسته از جنگ تحمیلی، ترویج دین آمریکایی

رنه سینانی؛ از رویای کارآفرینی تا فروش رویای کارآفرینی

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7788
  • 725 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. من پکیج محمد جان وخرید م ولی تمریناتشو انجام ندادهم ولی با گوش کردن درآمدم ۲ برابر شد ،برو معتکف شو شاید خدا تور ببخشه به این تهمتی که زدی

  2. آین آقا آرزو های جوان هارو به خودشون میفروشه هر دوره 30 میلیون پول میگیره برند به ثبت میرسونه !!!
    این آدما رو شما پولدار می کنید !! شما حرف هاشونو می خرین که پولدار میشن
    دوره رایگانش نفری 2000000 می گیره 1500 نفر هم شرکت کننده داره میشه سه میلیارد !!

  3. سلام دوست گرامی منظورتون از نوشتن همچین متنی چی بوده؟؟؟
    من کاری به هییچ چیز ندارم خرافاته غیر دینیه غیر علمیه هرچی که دوست داری اسمش رو بزار من رو به خودم و خدا آشناتر کرده و روز بروز درآمدم داره افزایش پیدا میکنه واز همه مهمتر آرامش به زندگیم آمده
    حالا خرافاته پس لطفآ جواب بدین آدم چجوری به وسیله خرافات میتونه تبدیل به مغناطیس پول بشه چه خود آقای بصیری که بشدت بهش اعتماد دارم چه خودم که پول رو دارم هر روز ویا یک روز درمیان در حساب بانکیم ویا در دستانم لمس میکنم میشه جذب کرد
    لطف میفرمایید با دلیل ومنطقی بفرمایید
    از امثال شماها سپاسگذارم که با نوشتن چنین متنهایی اعتماد آدم رو به استادش بیشتر میکنید
    وقتی کسی کارش درسته حرف و حدیث هم پشتش زیاده
    روز خوش بزرگوار✌🙌🙋

  4. استاد بصیری امام زمان حال امروز ما هستش . به هیچ عنوان این تهمت ها و اشتباهات به استاد نزنید
    و هر موقع اسم استاد را به زبان میارید وضو بگیرید که واجب هستش. ایشان زندگی من و امثال من
    رو کاملا تغییر داده. ماشین و خونه و خانواده خوب و پول هنگفت و فکر های مثبت در مورد خودم و
    خدای خودم دیگه بازم بگم. باید قبلش خوب انسان در مورد کسی تحقیق کنه و قضاوت کنه. این چیزای
    که گفتید به هیچ عنوان به هیج عنوان مربوط به استاد گلم و عشقم محمدبصیری و نور مسیر زندگی ام نمی
    شود. التماس تفکر
    یاحق

  5. این همشون یه مشت مادر*** وپکیج فروشن محمدبصیری امیرشریفی عباس منش ****کش

  6. سلام
    خدا شاهده از روزي كه با محمد بصيري اشنا شدم درامدم ٣ برابر شده
    واقعا زندگي اينه باورهاست…

  7. چرت ترین متنی که خوندم ،برو یکم متافیزیک کار کن شاید نظرت عوض شد😂

  8. کیه که خدا بکشتش بالا بقیه بتونن بکشنش پایین

    حالا دوست عزیز سلام چرا این کارو انجام می دین
    من به ایشون کاملا ایمان دارم چون هرچیزی که می گه فوق العاده است

    خب شمایی که می گید از ایات قران استفاده کرده
    واین کار رو کرده خب چرا شما نکردیت

    چرا واقعا اخه ببین می دونی من کیی به ایشون ایمان کامل پیدا کردم

    از وقتی خوده خدا
    گوش می دی
    خوده خدا
    یه جاهایی خواستم کسی رو آگاه کنم
    ونتونستم
    چون هنوز اونطور که باید بتونم نتونستم
    خدا الهام کرد به من چه الهامی

    خودمونی توضیحش بدم
    ما قران را فرستادیم برای هدایت
    آنان که هدایت شدن به سود خود
    و انان که نشدن به ضرر خود
    من فقط یک هشداردهنده م
    من به بصیری ایمان
    تهمت نزنیم
    وخدارو شکر خداروشکر که با خدا و استاد خوبم محمد بصیری آشنا شدم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.