25

آشنایی با مدعیان معنویت ؛ لوییز هی

  • کد خبر : 5255
  • 13 اسفند 1398 - 16:50
آشنایی با مدعیان معنویت ؛ لوییز هی

لوییز هی یکی از مدعیان معنویت است که برخی او را آموزگاری دربارۀ رابطه و تأثیر «ذهن» بر بدن و «جهان بیرون» می‌دانند و برخی دیگر اندیشه‌ها و آثار او را مورد نقد و بررسی قرار داده و نظراتش را تخیلی، غیرعلمی و غیرتجربی می‌دانند. جمن نیوز؛ برای شناخت و درک بهتر معنویت‌های نوظهور نیاز […]

لوییز هی یکی از مدعیان معنویت است که برخی او را آموزگاری دربارۀ رابطه و تأثیر «ذهن» بر بدن و «جهان بیرون» می‌دانند و برخی دیگر اندیشه‌ها و آثار او را مورد نقد و بررسی قرار داده و نظراتش را تخیلی، غیرعلمی و غیرتجربی می‌دانند.

جمن نیوز؛ برای شناخت و درک بهتر معنویت‌های نوظهور نیاز به شناخت بهتر و بیشتر از زندگی رهبران این فرقه‌ها هستیم. در این سلسله مطالب بخشی از زندگی، افکار و آثار آنان منتشر می‌شود.

لوئیز هی Louis Hay

لوئیز هی معمولاً با کتاب «شفای زندگی» شناخته می‌شود. عده‌ای او را آموزگاری دربارۀ رابطه و تأثیر «ذهن» بر بدن و «جهان بیرون» می‌دانند. بعضی از مطبوعات او را «شبیه‌ترین فرد به یک قدیس » دانسته‌اند. اما از سوی دیگر، گروهی از محققان، اندیشه‌ها و آثار او را مورد نقد و بررسی قرار داده و نظراتش را تخیلی، غیرعلمی و غیرتجربی می‌دانند. با این حال کتاب معروف او با عنوان شفای زندگی به 29 زبان ترجمه شده و تا کنون در طول چند دهه بیش از چهل میلیون نسخه فروش داشته است.

با توجه به اشتیاق و علاقه‌ای که امروزه به مطالعه‌ی کتب روانشناسی، متافیزیک و قدرت ذهن وجود دارد و از سوی دیگر، ترجمه و چاپ بسیاری از آثار لوئیز هی به زبان فارسی و تبلیغات در خصوص کسب موفقیت و آرامش با استفاده از رهنمودهای ارائه شده توسط ایشان، آشنایی مخاطب با افکار و عقاید لوئیز هی ضروری به نظر می‌رسد.

زندگی‌نامه:

«لوئیز هی Louis Hay » متولد 1926 و دارای ملیت آمریکایی است. بخشی از مهم‌ترین نکات و نقاط زندگی وی بدین شرح است:

لوییز هی سال 1926 در لس‌آنجلس در خانواده فقیری متولد شد. در 18ماهگی پدر و مادرش از هم جدا می‌شوند و مادرش با فرد دیگری ازدواج می‌کند. ناپدری او بسیار خشن بوده و او و مادرش را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است.

در سال 1931 در سن پنج سالگی از سوی یکی از همسایگانشان مورد تجاوز قرار گرفت.

سال 1942 در سن 16 سالگی، در حالی که نتوانسته بود مدرک دیپلم خود را کامل کند، در اثر روابط جنسی نامشروع باردار می‌شود. فرزندش را به یک خانواده بی‌فرزند می‌دهد و به شیکاگو می‌رود و در آنجا در مشاغل دست پائینی مثل پیشخدمتی در رستوران، مشغول به کار می‌شود.

در سال 1946 نام خود را تغییر داده  و به نیویورک مهاجرت می‌کند و در آنجا به‌عنوان مانکن ، برای شرکت‌های طراحی لباس، مشغول به کار می‌شود. برخی افرادی که وی برای آن‌ها کار کرده‌اند عبارت‌اند از: بیل بیلاس ، اُلِگ کاسینی  و پولین تریجِر .

سال 1955 با یک تاجر ثروتمند انگلیسی به نام اَندرو هِی  ازدواج می‌کند. وی در کتاب خود  درباره این فرد می‌گوید: وی مردی پولدار و مهربان بود. همراه وی دور دنیا را گشتم و حتی با خانواده سلطنتی انگلیس ملاقات داشتیم و در کاخ سفید نیز شام خوردیم.

وی در سال 1969 پس از 14 سال زندگی با همسرش، به خاطر علاقه شوهرش به زن دیگری از او جدا می‌َشود.

سال 1972 وارد کلیسای دانش دینی  می‌شود. وی به عضویت شعبه این فرقه در نیویورک با عنوان اولین کلیسای دانش دینی  درمی‌آید. وی می‌گوید در آنجا علاوه بر آشنایی با آثار ارنست هُلمز (پایه‌گذار فرقه)، کتاب‌های فلورانس اسکاولشین را نیز مطالعه کرده است.

هی در سال1975 به‌عنوان درمانگر کلیسای دانش دینی پذیرفته می‌شود و جلسات مشاوره و سخنرانی برگزار می‌کند.و برنامه‌هایش برای مخاطبین بسیار جذاب بوده است.

پس از مدتی به فرقه تی‌اِم  علاقه‌مند می‌شود و به دانشگاه بین‌المللی ماهاریشی  وارد می‌شود. وی حدود 6 ماه در آنجا تحصیل می‌کرده است.

سال   1976 کتاب شفای بدن را تألیف می‌کند. این کتاب بیشتر شبیه به یک جزوه کوچک بوده است. وی در این کتاب لیستی از بیماری‌های مختلف به همراه علل ذهنی و روانی آن‌ها تهیه نموده بود و برای درمان آن‌ها راهکارهای درمان ذهنی را ارائه نموده بود. وی بر اساس این کتاب کلاس‌هایی را دایر کرده بود. این کتاب بعداً به‌عنوان فصل پانزدهم از کتاب شفای زندگی منتشرشده است.

در سال 1977 یا 1978 مبتلا به سرطان دهانه رحم می‌شود و مدعی است که به‌وسیله انواع روش‌های طب مکمل و جایگزین و در رأس آن‌ها مباحث درمان ذهنی خود را درمان کرده است.

سال1980 به طور رسمی به‌عنوان کشیش کلیسای دانش دینی معرفی می‌شود.

وی پس از رهایی از بیماری‌اش به لس‌آنجلس، زادگاهش، برمی-گردد. وی می‌گوید برای رهایی از فضای خفه و گرفته نیویورک به آنجا برگشته بوده است. در آنجا به جلسات مختلف تفکر نوینی می‌رود و کتابش را معرفی می‌کند و پس از مدتی موفق می‌شود که همایش‌ها و سمینارهایی را در کالیفرنیا برگزار کند.

هی در مدتی که به زادگاهش برمی‌گردد متوجه می‌شود که مادرش که حدود 90 سال سن داشته، نابینا شده و خواهرش نیز بیمار است. وی تا هنگام مرگ مادرش در 1985 از وی مراقبت می‌کرده است.

سال 1984 معروف‌ترین کتابش با عنوان شفای زندگی را تألیف می‌کند. این کتاب تا سال 2008 بیش از 35 میلیون نسخه انتشار داشته و به بیش از 30 زبان دنیا (از جمله زبان فارسی) ترجمه شده است.

لوئیز هی پس از جِی‌کِی رولینگ، دانیل استیل  و باربارا کارتلَند، چهارمین زن نویسنده پرفروش دنیا است.

تأسیس انتشارات هی هاوس

سال 1984 شرکت انتشاراتی هِی هاوس (خانه هِی) را تأسیس می‌کند. این انتشارات بزرگ‌ترین ناشر در حوزه موضوعات تفکر نوین و عصر جدید می‌باشد. همچنین در موضوعات معنوی، روانشناسی، فلسفی، تغذیه، سلامت، فنگ شویی و … نیز فعالیت دارد. علاوه بر کتاب در زمینه نشر فایل‌های صوتی و تصویری نیز فعال است. بیشتر آثار نویسندگان تفکر نوین همچون دیپاک چوپرا، وین دایر، ماریان ویلیامسون و … از طریق این انتشارات منتشر می‌شود.

تاکنون بیش از 300 عنوان کتاب و 450 عنوان کتاب صوتی از 130 نویسنده منتشر نموده است.

آقای رِید تِرِیسی  مدیر عامل این شرکت است. وی در یک مصاحبه بیان می‌کند که حدود 70 درصد از مشتریان ما، زنان هستند.

این شرکت همچنین مالک چند نام تجاری دیگر در عرصه نشر نیز می‌باشد. از جمله: نیو یگینینز پِرِس ، پرینسِس بوکز ، اِسمایلی بوکز ، بالبوآ پِرِس .

دفتر اصلی این شرکت در ایالت کالیفرنیا است. دفاتر دیگری نیز در انگلیس، هند، آفریقای جنوبی و استرالیا دارد. همچنین در 35 کشور کتاب‌هایش به فروش می‌رسد.

این شرکت همچنین در راه‌اندازی سایت اینترنتی برای برخی رهبران تفکر نوین از جمله وین دایر ، گِرَگ بردن  و … همکاری داشته و هم‌اکنون این سایت‌ها تحت اشراف این شرکت اداره می‌شوند.

راه‌اندازی جنبش هی رایدز

لوییز هی در سال 1985 جنبشی با عنوان هِی رایدز  راه‌اندازی کرد. این جنبش به صورت ویژه بر روی بیماران ایدز کار می‌کرد. این حرکت ابتدا با حدود 6 بیمار در منزل شخصی وی شروع می‌شود و پس از مدت کوتاهی حدود 800 نفر به این جنبش می‌پیوندند.

راه‌اندازی بنیاد هی

لوییز هی در سال 1985 بنیاد هی را تأسیس می‌کند؛ این سازمان یک بنیاد خیریه است و از مؤسسات فعال در موضوعات بشردوستانه همچون آسیب دیدگان ایدز، مبارزه با گرسنگی و فقر و … حمایت می‌کند.

در ماه مارس سال 1988 و با فاصله یک هفته دو تا از مشهورترین برنامه‌های گفتگوی تلویزیونی در آمریکا یعنی اُپراوینفیری‌شو  و دوناهو  از لوئیز هی در برنامه خودشان دعوت کردند. بعد از این دو برنامه کتاب شفای زندگی در صدر لیست پرفروش¬ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار می¬گیرد و تا 14 هفته در این لیست باقی ماند. متعاقباً شرکت انتشاراتی وی نیز رشد چشمگیری پیدا کرد.

یکی از علت‌های این توجه رسانه‌ای به وی در این سال، رشد چشمگیر هِی رایدز در آن سال‌ها بود.

راه‌اندازی رادیو اینترنتی هی هاوس

لوییز هی در سال 2005 شبکه رادیویی اینترنتی هی هاوس را تأسیس می‌کند. اغلب برنامه‌های این شبکه به مصاحبه با نویسندگان همکار هِی هاوس اختصاص دارد.

در سال 2007 مستندی با عنوان شفای زندگی بر اساس کتاب شفای زندگی لوئیز هی ساخته می‌شود. این مستند در واقع زندگینامه لوئیز هی می‌باشد. پس از انتشار این مستند نیز تا مدتی کتاب شفای زندگی در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت.

لوییز هی در سال 2008 برنده جایزه مینِروا  از کنفرانس زنان می‌شود.

مرگ

وی سرانجام در سی‌ام اوت ۲۰۱۷ درگذشت.

آثار:

برخی از آثار لوییز هی که به زبان فارسی ترجمه شده‌ عبارتند از:

نیروی درون

قدرت ذهن: ۳۶۵ پیغام روزانه

من می توانم

خودتان را دوست بدارید: یک راهنمای تاکید مثبت برای دوست‌ داشتن و قدردانی از بدنتان

ق‍ل‍ب‌، س‍رچ‍ش‍م‍ه‌ اف‍ک‍ار

اس‍رار ق‍درت‌ درون

لحظه اکنون: ‏۳۶۵ درس برای زندگی بهتر

من می‌توانم: چگونه از احکام ایجابی برای ایجاد تحول در زنگی خویش بهره ببریم

افکار نیروبخش : ۳۶۵ جمله تاکیدی مثبت روزانه

هر روز م‍ث‍ب‍ت‌ ب‍ی‍ن‍دی‍ش‍ی‍د

قدرت درون

شفای بدن

شفای زندگی

شفای قلبهای شکسته

چسب زخم برای زندگی.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5255
  • 565 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.