16
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

جنگ قدرت در میان دراویش و اقطاب

  • کد خبر : 7076
  • 10 اردیبهشت 1400 - 14:04
جنگ قدرت در میان دراویش و اقطاب
با درگذشت دکتر نورعلی تابنده قطب سلسله نعمت‌اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی حالا بنا بر وصیت او مهندس سید علیرضا جذبی طباطبایی از شیوخ شناخته شده این سلسله، مهندس معمار و استاد پیشین دانشگاه به عنوان قطب دراویش گنابادی منصوب شده است.

کانال ایتا روشنگر مدیا در واکنش به دعوای دراویش بر سر جانشینی و تعیین قطب می نویسد:

دعوای #دراویش کجا و نصایح اقطاب کجا!؟
◽️این‌روزها دعوای سرکردگان دراویش بر سر جانشینی قطب سابق فرقه و سیاست‌های جدید در نظام درویشی بالا گرفته. از طرف انتقاد به سیاست‌های رسانه و از طرفی هم نگرانی‌ها بابت رسمیت شناختن یا تفرقه میان مدعیان جانشینی آنچنان بالا گرفته است که رسانه‌های رسمی دراویش و پیروان تابنده و جذبی صدای نزاع‌ و تفرقه را در داخل و خارج از کشور بلند کرده و حتی این دعوا را به عناصر ماذون و خارج نشین فرقه سرایت داده‌ است.
🔹 سوال اساسی در پس این دعوا این است که با این همه شعار و #مذمت دنیاپرستی و سلسله‌جلسات اخلاقی و نصایح عرفانی و… چه شده که آقایان بر سر قدرت و جانشینی اینگونه به جان یکدیگر افتادند؟ کجا رفته اثرات شعارها و عناوین و جلسات و نصایح؟!؟!؟!

واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند
جای دیگر می‌روند آن‌کار دیگر می‌کنند

 

دراویش

 

به گزارش خبر گزاری بهداشت معنوی به نقل از سلام نو، با درگذشت دکتر نورعلی تابنده قطب سلسله نعمت‌اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی حالا بنا بر وصیت او مهندس سید علیرضا جذبی طباطبایی از شیوخ شناخته شده این سلسله، مهندس معمار و استاد پیشین دانشگاه به عنوان قطب دراویش گنابادی منصوب شده است.

این نخستین بار است که بر خلاف سنت یک‌صد و پنجاه ساله سلسله نعمت اللهی گنابادی، قطبیت این سلسله به کسی داده می‌شود که از خانواده تابنده و نوادگان سلطانعلیشاه، شیخ مشهور و متنفذ این سلسله نیست.

این انتخاب با وصیت نورعلی تابنده، مجذوب علیشاه، صورت گرفت. متن وصیت او مبنی بر جانشینی ثابتعلیشاه به عنوان قطب سلسله دراویش نعمت اللهی سلطانعلیشاهی در بیدخت گناباد نیز خوانده شده.

پیش از این قرائت متن وصیت نیز کلیپ ویدئویی از نورعلی تابنده در بستر بیماری منتشر شد که در آن به صراحت گفته بود: «همه مشایخ محترمند، ولی شیخ محترم منظور در اینجا، کسی است که به عنوان جانشین معین کرده ام، و آن آقای جذبی هستند».

اگرچه تفاوت هم درباره انتخاب ثابت علیشاه در فضای مجازی در بین گروه‌هایی از دراویش مطرح شده است اما تاکنون، نام فرد دیگری به جز سید علیرضا جذبی به میان نیامده است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7076
  • 966 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.