23
به بهانه خبر مُردن ملکه روباه پیر

خرافاتی که خاندان سلطنتی بریتانیا را احاطه کرده است

  • کد خبر : 8447
  • 24 شهریور 1401 - 15:14
خرافاتی که خاندان سلطنتی بریتانیا را احاطه کرده است
ازدواج اعضاء خاندان سلطنتی در ماه می ممنوع است. زیرا خاندان سلطنتی معتقد است ازدواج در پنجمین ماه سال بدشانسی به همراه دارد.

بهداشت معنوی؛ کاخ سلطنتی باکینگهام با صدور بیانیه‌ای خبر مرگ ملکه الیزابت (عضو ارشد خاندان سلطنتی بریتانیا) در سن 96 سالگی را اعلام کرده و به‌این‌ترتیب پسرش پرنس چارلز در سن  ۷۳ سالگی، به آرزوی خودش یعنی نشستن بر تخت سلطنتی رسید.

ملکه الیزابت گفته بود که در سن ۹۵ سالگی تاج‌وتخت را به پسرش واگذار خواهد کرد. اما او در سال‌های آخر عمرش صرفاً بخش‌هایی از اختیارات سلطنتی را بین اعضای جوان‌تر خاندان سلطنتی واگذار کرده بود تا نشان دهد خوی دیکتاتوری خاندان سلطنتی بریتانیا همچنان در وجود او باقی است.

اما فارغ از حاشیه‌های سیاسی مرگ وی، خاندان سلطنتی بریتانیا درگیر خرافات عجیب‌وغریبی هستند. خرافاتی که اگر کمی از آن در میان پیروان ادیان دیگر رایج باشد، دستگاه تبلیغاتی روباه پیر آن را در بوق و کَرنا کرده و ژست روشنفکری و تجددگرایی به خود می‌گیرد.

مُردن ملکه روباه پیر بهانه‌ای شد تا شما خواننده گرامی را با برخی از خرافات پیرامون خاندان سلطنتی بریتانیا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

مراسم تاج‌گذاری

روز تاج‌گذاری پادشاه جدید در بریتانیا یک مناسبت همراه با شادی و سرور است اما خاندان سلطنتی علی‌الخصوص پادشاه جدید فشار روانی زیادی را در این مراسم تحمل خواهد کرد. زیرا اگر در مراسم تاج‌گذاری مشکلی پیش بیاید، خاندان خرافاتی سلطنتی بریتانیا آن را فال بدی برای حاکم جدید دانسته و معتقدند که پادشاه جدید در سلطنت موفق نخواهد بود.

سنگ‌های قیمتی

یاقوت کبود زیبا که روی حلقه نامزدی پرنسس دایانا – و اکنون کیت میدلتون – دیده می‌شود، فقط برای تزئین نیست. از زمان‌های قرون‌وسطی، جواهرات سلطنتی با سنگ‌های قیمتی می‌درخشیدند. خاندان خرافاتی سلطنتی بریتانیا معتقد بودند که این سنگ‌های قیمتی – که عموماً از مستعمرات به تاراج رفته بود – دارای قدرت‌های اساطیری هستند. در این میان کارکرد یاقوت کبود برای تعمیق فداکاری و وفاداری، و همچنین رفاه و ثبات مالی برای خاندان سلطنتی شناخته شده است. ملکه خرافاتی سابق بریتانیا یعنی ملکه ویکتوریا نیز در روز عروسی خود نیز از یاقوت کبود استفاده کرده است.

کلاغ‌های سلطنتی

بیش از 300 سال است که در برج لندن از کلاغ‌های سیاهی نگهداری می‌شود که گفته می‌شود این کلاغ‌های سیاه محافظان حکومت خاندان سلطنتی بریتانیا هستند.

خدمتکاران از این کلاغ‌ها مراقبت کرده و به‌طور منظم گوشت تازه را که از بازار تهیه شده است، به این 6 کلاغ می‌دهند. سلامت این کلاغ‌ها به‌دقت تحت بررسی و نظارت قرار می‌گیرد. بااین‌حال کلاغ‌های این برج اجازه‌ی خروج از زمین‌های برج را ندارند چون مردم و حاکمان اعتقاد دارند که اگر این کلاغ‌ها برج را ترک کنند، تاج‌وتخت و برج سقوط خواهد کرد.

شاه چارلز دوم بر محافظت از این کلاغ‌ها اصرار داشت زیرا معتقد بود این کلاغ‌ها هم ملت و هم سلطنت آن را حفظ می‌کنند. در واقع، طبق یک خرافه قدیمی، اگر کلاغ‌های برج لندن گم شوند یا پرواز کنند، تاج‌وتخت بریتانیا سقوط خواهد کرد.

راستی حامیان حقوق حیوانات در مورد اسارت 6 کلاغ نگون‌بخت در کاخ سلطنتی به بهانه حفظ سلطنت نظری ندارند؟ یا صرفاً خود را در مقابل سگ‌های ولگردی که در مواردی عزیزانی را به کشتن داده‌اند حساس هستند؟

کلیدهای برج لندن

هر روز قبل از ساعت 22:00، یک نگهبان تشریفاتی به همراه و یک اسکورت نظامی در سراسر برج قدم می‌زنند و همه دروازه‌ها را قفل می‌کنند. این در حالی است که مدت‌ها است سامانه‌های امنیتی مدرن در کاخ نصب شده‌اند اما خاندان سلطنتی بریتانیا اصرار دارند این مراسم ۷۰۰ ساله برای محافظت از برج، که از جواهرات تاج سلطنتی محافظت می‌کند، در برابر مزاحمان و دزدان شبانه انجام می‌شود.

فقط تصور کنید این مراسم در یکی از اماکن متبرکه متعلق به مسلمانان انجام می‌گرفت. آیا جز این بود که رسانه‌های وابسته به روباه پیر به تمسخر این آئین خرافی پرداخته و فاز روشنفکری پیشه می‌کردند؟

گروگان‌گیری عضو پارلمان

گشایش پارلمان بریتانیا با جشن آغاز می‌شود اما به درخواست خاندان سلطنتی باید یک سنت نسبتاً عجیب نیز در آن رخ دهد. قبل از اینکه ملکه یا پادشاه به محل برگزاری مراسم جشن برسند، خانواده سلطنتی یکی از اعضای پارلمان را به‌عنوان گروگان نزد خود نگه می‌دارند. این مراسم به‌عنوان راهی برای اطمینان از امنیت ملکه یا پادشاه در برگزاری مراسم جشن شناخته می‌شود. جالب است بدانید، گروگان نگون‌بخت که با رأی مردم روی کار آمده معمولاً تا زمان بازگشت ملکه یا پادشاه در کاخ باکینگهام تحت‌الحفظ باقی می‌ماند.

عروسی سلطنتی

ازدواج اعضاء خاندان سلطنتی در ماه می ممنوع است. زیرا خاندان سلطنتی معتقد است ازدواج در پنجمین ماه سال بدشانسی به همراه دارد. آنان در اثبات ادعای خود به جمله آهنگین «در ماه می ازدواج کنید و روز را غمگین کنید» (Marry in May, and rue the day) استناد می‌کنند.

جالب است بدانید ازدواج شاهزاده هری و نامزدش مگان مارکل در ماه می، عمداً و در مخالفت با خواسته خاندان سلطنتی صورت گرفته است.

ارواح سلطنتی

خانواده سلطنتی بریتانیا معتقدند ارواح درگذشتگان خاندان سلطنتی در محل کاخ‌های سلطنتی حضور داشته و در آن مکان زندگی می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، گفته می‌شود که شبح ملکه «آن بولین» (Anne Boleyn) در خانه دوران کودکی او، یعنی بلیکینگ هال در نورفولک، تسخیر شده است. هرساله و در 19 می (سالگرد اعدام ملکه آن بولین) او سوار بر یک کالسکه شبح‌وار که توسط چهار اسب بی سر و یک اسب‌سوار بی سر کشیده شده بود، دیده می‌شود. درحالی‌که سر بریده خود را در دامان خود گرفته است.

تصور کنید این خرافات در مورد برخی مقدسات شیعه همانند حضرت اباعبدالله حسین علیه و علی آله السلام وجود می‌داشت. آیا رسانه‌های حامی روباه پیر لحظه‌ای آرام می‌نشستند؟

لمس شفابخش سلطنتی

طبق گزارش‌ها، «ادوارد اعتراف کننده» (Edward the Confessor)، پادشاه انگلستان، از سال 1042 تا 1066، اولین پادشاهی بوده که لمس سلطنتی را انجام می‌داده است. در طی این مراسم شفابخش، حاکم دستان خود را بر روی شخص بیمار می‌گذاشت تا او را درمان کند. در آن زمان، اعتقاد بر این بود که پادشاهان به لطف انتصاب الهی خود از جانب خداوند، دارای قدرت شفابخش هستند.

تبخیر ملکه و حضور او به‌عنوان ابر در آسمان

پس از مرگ ملکه ۹۶ ساله انگلیس، روزنامه دیلی میل این کشور تلاش کرد تا با توسل به موضوعات غیرواقعی و خرافی تصویر به‌جامانده از وی را تطهیر کند. این روزنامه در مطلبی به نقل روایتی از یک زن انگلیسی پرداخت که تصویری از یک ابر شبیه به ملکه الیزابت دوم را در فضای اجتماعی به اشتراک گذاشته است. تصویری که به ادعای دیلی میل تنها یک ساعت پس از مُردن ملکه انگلیس در آسمان یکی از شهرهای این کشور پدیدار شده است.

این رسانه انگلیسی به استناد پیام این زن در شبکه فیس‌بوک می‌نویسد لیان در حال رانندگی به سمت منزل خود بوده که متوجه ابرهای مذکور در آسمان می‌شود، ابرهای که تصویری در آسمان شکل داده که بسیار به ملکه این کشور شباهت دارد.

دیلی میلی تلاش می‌کند با ذکر واکنش مثبت و احساسی کاربران شبکه فیس‌بوک به این موضوع، روایت ساختگی خود را واقعی جلوه دهد. به نوشته این رسانه انگلیسی، یکی از کاربران شبکه فیس‌بوک، شکل‌گیری ابرها در آسمان انگلیس به شکل ملکه این کشور را نشانه‌ای از سوی آسمان تلقی می‌کند.

اعلام مرگ ملکه به زنبورهای سلطنتی

باز هم روزنامه دیلی میل در گزارشی اختصاصی نوشت که زنبوردار سلطنتی دربار انگلیس، به زنبورهای ملکه الیزابت دوم خبر داده که او از دنیا رفته است.

شاید از خودتان بپرسید که آیا واقعاً زنبورها باید بدانند ملکه فوت کرده است؟ آیا مگر مرگ ملکه ۹۶ ساله انگلیس، برای زنبورها اهمیتی دارد یا آن‌ها می‌توانند متوجه این مسئله بشوند؟ اصلاً مگر برای زنبورها فرقی دارد که چه کسی عسلشان را می‌خورد؟!

بااین‌حال، برخی زنبورداران و تاریخ‌نگاران افسانه‌های قومی و اجدادی می‌گویند که «مطلع کردن زنبورها» کار مرسومی است که به صدها سال قبل بازمی‌گردد. آن‌ها می‌گویند اگر این رسم رعایت نشود، عواقب شومی در پی خواهد بود.

قدیمیان در قرون ۱۸ و ۱۹ باور داشتند که کوتاهی در این رسم، عواقب سختی دارد، ازجمله مرگ آن‌ها یا فرارشان از کندوها. آن‌ها همچنین باور داشتند که ممکن است رعایت نکردن این رسم باعث شود زنبورها دیگر عسل تولید نکنند!

خوردن نان مربعی شکل ممنوع

آشپز سابق خاندان سلطنتی گراهام نیوبولد می‌گوید ملکه الیزابت و سایر اعضاء خاندان سلطنتی همواره خواستار نان‌هایی با گوشه گرد بودند.

او به دیلی میل می‌گوید: خانواده سلطنتی هرگز ساندویچ مربعی مصرف نمی‌کنند، زیرا سنت بر این است که هرکسی که به آن‌ها غذای نوک‌تیز هدیه می‌دهد، آرزوی سرنگونی تاج‌وتخت آنان را داشته و در این راه کوشش هم خواهد کرد.

در پایان

بی‌بی‌سی فارسی که بخشی از شبکه مخوف رسانه‌ای وابسته با خاندان سلطنتی بریتانیا است، با آب‌وتاب خبر به حراج گذاشته شدن شورت ملکه الیزابت را بازتاب می‌دهد. اما در توهین به مقدسات شیعه ازجمله عاشورای حسینی به‌هیچ‌عنوان کوتاه نمی‌آید به‌طوری‌که در شب عاشورای حسینی گوینده خبر خود را با لباس و آرایش قرمز به روی صحنه می‌آورد.

اگر دنبال کننده پر و پا قرص برنامه‌های این رسانه‌های شیطانی هستید، قطعاً چیزی در مورد خرافات قرون‌وسطایی و احمقانه خاندان سلطنتی نخواهید شنید. اما اگر کمی چشمان خود را باز کنید اسراری از این خاندان شوم در مقابل چشمان شما هویدا خواهد شد که قطعاً از شنیدن برخی از آن‌ها به خنده افتاده و از برخی دیگر وحشت خواهید کرد.

گردآوری: امین رضایی‌نژاد

لینک‌های مرتبط:

مجلس عوام انگلیس به بررسی وضعیت عرفان حلقه پرداخت

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=8447
  • 407 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. واقعا خجالت نمی کشید ؟ من که ۴۰ سال تاریخ بریتانیا را خوانده ام ، می‌دانم که تمامی این موارد جزو سنت های کهن بریتانیا میباشد که اکنون برخی از اندک این رسوم به عنوان نمادین و حفظ سنت کهن قرون وسطایی پادشاهی وسکاس و پادشاهی متحد میباشد ، برويد خرافات خود را جمع کنید و وضع گند خود را با دروغ بستن و توجیه های بچگانه کشور های بسیار موفق تر از خودتان توجیه نکنید ، کتب بخوانید و علم بخوانید سیستم فاسد را کنار گذاشته و با صورت مساله جدید مملکت را آباد کنید ، ژاپن که از همه کشور ها بیشترین آسیب را در جنگ جهانی دوم دید ، هیچ گاه به آلمان و شوروی و آمریکا دشنام و دروغ و افترا مثل شما نبست ، بلکه اشتباه خود را یافت و قوانین کهن و فاید سامورایی را کنار گذاشت و با علم و کتاب اکنون هم پای آن کشور ها شده است. پتشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.