23
تحرکات جدید محمدعلی طاهری

آغاز فعالیت‌های جدید سرکرده عرفان حلقه

  • کد خبر : 5233
  • 01 اسفند 1398 - 10:22
آغاز فعالیت‌های جدید سرکرده عرفان حلقه
طاهری در آخرین اقدامات خود مجدداً به سراغ قرآن کریم رفته است و این‌گونه وانمود می‌کند که ظاهراً در قرآن تناقض به چشم می‌خورد. او با واژه‌سازی‌های جدید سخن از «اصلِ عدم قطعیتِ الهی»، «اصل عدم قطعیت طاهری! به‌جای اصل عدم قطعیت هایزنبرگ» و... سخن گفته است.

محمدعلی طاهری بنیان‌گذار تشکیلات موسوم به «عرفان حلقه» با وجود منع قانونی در قالب انتشار ویدئو،‌ صدور بیانیه و هجمه به قرآن به بهانه رفع تناقض آن، بخشی از فعالیت های خود را از سر گرفته است.

به گزارش بهداشت معنوی، محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار تشکیلات موسوم به «عرفان حلقه» است. طاهری به دلیل جرائم متعددی که مرتکب شده از 14 اردیبهشت‌ماه 1390 تا اردیبهشت 1398 محکوم و در زندان به سر برده است.

وی که چند ماهی است آزاد شده،‌ به تدریج شروع به ترویج آموزه‌های خود در قالب نگارش کتاب و مقالات، صدور بیانیه‌ها و ارتباط با اعضای سازمان و شاگردانش کرده است و اخیراً در حالتی که کشور در هیاهوی انتخابات به سر می‌برد، فرصت را مغتنم شمرده طرح رفع تناقض در قرآن را در دستور کار خود قرار داده و قصد انتشار کتابی با عنوان «ناظر در قرآن» را داشته و آرزوی آن را در سر می‌پروراند.

سیر فعالیت‌های جدید

دوران جدید فعالیت‌های عرفان حلقه در ماه‌های اخیر را می‌توان به‌طور کلی در 5 مرحله تبیین کرد:

  1. انتشار ویدئو

طاهری ابتدا در یک قدرت‌نمایی، ویدئویی از حالت نیمه عریان خود در فضای منتشر کرد در حالی که فرزندش بر روی شکم وی ایستاده است و طاهری وزن او را تحمل می‌کند.

آذردخت طاهری خواهر بنیان‌گذار حلقه در بیانیه‌ای که به دستور طاهری منتشر شده است انتشار این ویدئو را به عدو (عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد) نسبت داده و از آن نتیجه گرفته است که محمدعلی طاهری در سلامت عقلی و جسمی کامل به سر می‌برد.

محتوای این بیانیه حاکی از آن است که، طاهری خود آن را نگاشته و این ویدئو به دستور وی ضبط و توسط همسرش منتشر شده است. (طاهری محتوای این بیانیه‌ را تائید کرده است)

  1. درگیری با مربیان اصلی

 طاهری در ادامه با یکی از مربیان عرفان حلقه به نام فریدون رزم‌آور درگیر شده اما نامه‌نگاری‌ها را با نام خواهرش آذردخت منتشر می‌کند. سپس از تاریخ 26/ 8/ 98 نامه‌نگاری‌ها را خود شخصاً به عهده گرفته است.

چند روز بعد در تاریخ 1/ 9/ 98 طاهری فریدون رزم‌آور را از سازمان اخراج کرده و از مربیگری عزل می‌کند. در ادامه طاهری با پنهان شدن پشت نام خواهرش درگیری با رزم‌آور را در فضای مجازی ادامه می‌دهد و سخن از مسائل اخلاقی و مالی را پیش می‌کشد…

  1. دوران بازسازی

طاهری وارد فاز بازسازی آموزه‌های حلقه، کنترل و محدودسازی مربیان این تشکیلات شده و در قالب بیانیه‌، تذکراتی را مطرح می‌کند. (بنگرید به بیانیه منتشر شده در شب یلدا/ اعلام لیست ارتباط‌ها و…)

طاهری در این مرحله پس از آن‌که مطمئن شده است که می‌تواند آزادانه فعالیت‌هایش را از سر بگیرد (در حالی که به لحاظ قانونی چنین اجازه‌ای را ندارد) دیگر، بیانیه‌ها را به نام خود منتشر می‌کند و به پاک‌سازی مسترهای مخالف خود اقدام و دوره‌های جدید و یا جا به جایی در آن‌ها را اعلام می‌کند.

  1. تجدید حیات مجدد عرفان حلقه

در بیانیه‌ای که طاهری در تاریخ 8/ 10/ 98 منتشر کرده است صریحاً سخن از برنامه‌های آموزشی جدید و ادامه یافتن حیات عرفان حلقه و تفویض لایه‌های جدید و… را مطرح می‌کند. او در بیانیه 12/ 10/ 98 اشاره می‌کند که کلاس‌ها و دوره‌ها نباید تعطیل شود.

  1. هجمه به قرآن به بهانه رفع تناقض آن

طاهری در آخرین اقدامات خود مجدداً به سراغ قرآن کریم رفته است و این‌گونه وانمود می‌کند که ظاهراً در قرآن تناقض به چشم می‌خورد. او با واژه‌سازی‌های جدید سخن از «اصلِ عدم قطعیتِ الهی»، «اصل عدم قطعیت طاهری! به‌جای اصل عدم قطعیت هایزنبرگ» و… سخن گفته است.

منبع: کانال تلگرامی رواق معرفت

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5233
  • 728 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. سلام این خیلی بده که به فسادی که اینها باعثش هستن توی اجتماع توجه نمیشه!
    الان یه ابلهی از این دار و دسته همسایه ما هست ما از دستش آسایش نداریم از بس فکر و ذهن و رفتارش خرابه
    متاسفانه خیلی کوتاهی شده در برخورد با این شخص

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.