20
با ترجمه سمیه عبداللهی منتشر شد

انتشار جلد دوم کتاب ادیان چالش انگیز نوظهور

  • کد خبر : 6613
  • 02 اسفند 1399 - 15:53
انتشار جلد دوم کتاب ادیان چالش انگیز نوظهور
تدوین کتاب مذکور به شکل مجموعه مقالاتی در حوزه‌ی جنبش‌های دینی جدید است که به‌عنوان منبعی در زمینه‌ی جریان‌شناسی نحله‌ها و فرقه‌های دینی نوظهور در خدمت به جامعه‌ی دانشگاهی راه‌گشا است.

به گزارش بهداشت معنوی به نقل از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، جلد دوم کتاب ادیان چالش انگیز نوظهور منتشر شد.

جلد اول کتاب «ادیان چالش‎ انگیز نوظهور» که توسط جمعی از پژوهشگران حوزه دین نگاشته شده است، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و سال ۹۵ از سوی پژوهشگاه منتشر شد.

تدوین کتاب مذکور به شکل مجموعه مقالاتی در حوزه‌ی جنبش‌های دینی جدید است که به‌عنوان منبعی در زمینه‌ی جریان‌شناسی نحله‌ها و فرقه‌های دینی نوظهور در خدمت به جامعه‌ی دانشگاهی راه‌گشا است.

نویسندگان این مقالات، دانش‌آموختگان مقطع دکتری و فوق دکتری در دانشگاه‌های معتبر و افرادی سرشناس و دارای آثارِ مهمی در حوزه‌ی مطالعات دینی هستند. هر یک از نویسندگانِ مجموعه‌ی حاضر، بررسی اجمالی از هر یک از سازمان‌ها یا جنبش‌ها به دست می‌دهند، اما مجموعه‌ی مذکور صرفاً یک‌سری مدخل‌های مبسوط دایره‌المعارف نیست بلکه هر یک از نویسندگان، تحلیلی ارائه کرده‌ است که سهمی مهم در بررسی گروه منتخبش دارد. فصل‌ها براساس سنت‌های دینی بزرگتری که به آنها تعلق دارند، به چهار بخش دسته‌بندی شده‌اند: گروه‌های سنت مسیحی، گروه‌های آسیایی یا ملهم از آسیا، گروه‌های عصر جدید و سرّی و سایر گروه‌ها و جنبش‌ها.

تنوع تشکل‌ها از آمریکا و اروپا تا چین، ژاپن و هند را در بر می‌گیرد. تمرکز این مجموعه بر کیش‌های چالش‌انگیز و جنجالی است که بیشترین توجه دانشگاهی و رسانه‌ای را به خود معطوف داشته است.

جلد دوم این کتاب نیز توسط جمعي از پژوهشگران حوزه دين نگاشته شده است، تدوين کتاب مذکور به شکل مجموعه مقالاتی در حوزه جنبش های دينی جديد است که به عنوان منبعی در زمينه‌ جريان شناسی نحله ها و فرقه های دينی نوظهور در خدمت به جامعه دانشگاهی راهگشا است. نويسندگان اين مقالات، دانش آموختگان مقطع دکتری و فوق دکتری در دانشگاه‌های معتبر و افرادی سرشناس و دارای آثارِ مهمی در حوزه‌ی مطالعات دينی هستند.

شایان ذکر است جلد اول این کتاب توسط زهره سعیدی و جلد دوم توسط سمیه عبداللهی ترجمه شده است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=6613
  • 563 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.