20
به همت دانشگاه ادیان و مذاهب نشر یافت

فرقه‌ها و جنبش‌های نوین دینی منتشر شد

  • کد خبر : 516
  • 30 اردیبهشت 1397 - 13:04
فرقه‌ها و جنبش‌های نوین دینی منتشر شد
کتاب «فرقه‌ها و جنبش‌های نوین دینی» تلاش کرده است به بررسی جنبش‌های نوپدید دینی از منظر آسیب‌های اجتماعی و فردی جنبش‌ها بپردازد.

بهداشت معنوی؛ کتاب «فرقهها و جنبشهای نوین دینی» تلاش کرده است به بررسی جنبشهای نوپدید دینی از منظر آسیبهای اجتماعی و فردی جنبشها بپردازد.

لورن داوسون (Lorne L. Dawson)، جامعه‌شناس دین اهل کانادا است که موضوعاتی چون «دین و تروریسم»، «دین و اینترنت» و «مغزشویی» را مورد تحقیق و پژوهش قرار داده است.

کتاب فرقه‌ها و جنبش‌های نوین دینی که شامل مجموعه مقالاتی در این حوزه است، توسط لورن داوسون مورد ویراستاری قرار گرفته و به زیور طبع آراسته شده است.

با توجه به زمینه مطالعاتی لورن داوسون می‌توان بر این موضوع مهر تایید زد که کتاب حاضر مجموعه مقالاتی از بهترین پژوهشگران فعال درزمینۀ عرفان‌های نوظهور است که با نگاهی تاریخی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی به موضوعاتی چون شستشوی مغزی، زنان و فرقه‌ها، خشونت، فرقه‌ها در فضای مجازی و… می‌پردازند.

مطالعه موردی برخی روشهای جذب مخاطب همانند شستشوی مغزی و همچنین پرداختن به اتفاقاتی همانند خودکشی دستهجمعی پیروان معبد خورشید از موارد بارز اشاره شده در این کتاب است.

همچنین نویسنده تلاش کرده است مدلهای مختلف ساخت یک فرقه را توضیح داده و به بررسی دلایل شکست و موفقیت برخی از فرقهها بپردازد.

«جنبشهای جدید و اینترنت» آخرین فصل این کتاب است که به شرح روشهای عضوگیری اینترنتی ادیان جدید و تعاملات آنلاین آنان اختصاص دارد.

کتاب فرقهها و جنبشهای نوین دینی شامل 8 بخش و 17 فصل، توسط کوثر طاهری و سمانه غلامی ترجمه شده است. انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب این کتاب را در 638 صفحه منتشر کرده است.

لینک‌های مرتبط:

هم‌افزایی و فعالیت منسجم راهبرد مبارزه با معنویت نوین است

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=516
  • 186 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.