18
بازی با جان مردم برای اثبات یک خرافه

سوء استفاده مروجان تئوری جذب از شیوع ویروس کرونا

  • کد خبر : 5273
  • 19 اسفند 1398 - 10:59
سوء استفاده مروجان تئوری جذب از شیوع ویروس کرونا
مدعیان تئوری جذب ادعا می‌کنند سلامت روانی جامعه را با این تئوری تضمین می‌کنند ولی این توصیه‌ها صورت مسئله را پاک کرده و سلامت جسمانی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

به گزارش بهداشت معنوی، مروجان تئوری جذب برای اثبات این خرافه با ظهور کرونا این بار از جان مردم مایه گذاشتند. با اینکه ادعاهای تئوری جذب بارها از سوی اندیشمندان علمی و دینی رد شده است، اما مروجان قانون جذب برای اینکه بازار کلاهبرداری شان کساد نشود به هر چیزی متوسل می‌شوند. شغل، تحصیل، معنویت و سلامت مردم را مال‌التجاره خود قرار داده‌اند.

با ورود کرونا به کشور، این جماعت فرصت را غنیمت شمرده و برای دفاع از ساحت خرافه جذب، تمامی هشدارهای بهداشتی را منفی‌نگری تلقی کرده و توصیه می‌کنند این آمار جزئی و ناچیز است و لزومی به احتیاط‌ها و نگرانی‌ها نیست.

درست است ترس‌ها و اضطراب‌ها بر سلامت افراد و جامعه تأثیر منفی دارد و حتی به گفته پزشکان استرس ممکن است در پیشروی بیماری تأثیر مستقیم داشته باشد. اما باید توجه داشته باشیم قانون جذب ایده یکجانبه‌گرایانه‌ای است که معمولاً جانب احتیاط را فراموش می‌کند حتی توصیه می‌کند به اخباری که هشدارهایی در مورد کرونا می‌دهد گوش ندهید.

مدعیان تئوری جذب ادعا می‌کنند سلامت روانی جامعه را با این تئوری تضمین می‌کنند ولی این توصیه‌ها صورت مسئله را پاک می‌کند. سلامت روانی در تقابل با سلامت جسمی نیست.

در بدو ورود این ویروس به کشور علما و روحانیون بر پیروی و جدی گرفتن دستورات و توصیه‌های پزشکان و کارشناسان بهداشتی تأکید کردند. و توصیه‌های معنوی را منوط به التزام توصیه‌های بهداشتی بیان کردند. همین‌طور با تعطیل کردن اجتماعات مذهبی و حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا و دلگرمی به مردم، به سلامت روانی جامعه کمک شایانی نمودند.

مروجان خرافه جذب توجه داشته باشند اینجا دیگر مثل جریان گلدکوئیست و شبکه‌های هرمی فقط مال مردم در خطر نیست بلکه جان انسان‌ها در خطر است. حفظ جان انسان‌ها بسیار مهم است و نمی‌شود بهای اثبات تئوری‌های منسوخ و جیب پرپول رؤیاپردازان را از جان انسان‌ها پرداخت کرد.

نگارنده: رسول حسن‌زاده

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5273
  • 426 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.