17
معرفی کتاب

ادیان در دنیای مدرن منتشر شد

  • کد خبر : 5885
  • 20 شهریور 1399 - 15:55
ادیان در دنیای مدرن منتشر شد

به گزارش بهداشت معنوی کتاب «ادیان در دنیای مدرن» به زبان انگلیسی نوشته خانم «لیندا وودهد» و «جمعی دیگر از نویسندگان» می باشد. این کتاب در سال 1396 و با ترجمه آقایان «حمید رضانیا» و «عبدالله غلامرضا کاشی» و با همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به زبان فارسی به چاپ رسید. عنوان اصلی کتاب […]

به گزارش بهداشت معنوی کتاب «ادیان در دنیای مدرن» به زبان انگلیسی نوشته خانم «لیندا وودهد» و «جمعی دیگر از نویسندگان» می باشد. این کتاب در سال 1396 و با ترجمه آقایان «حمید رضانیا» و «عبدالله غلامرضا کاشی» و با همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به زبان فارسی به چاپ رسید.

عنوان اصلی کتاب Religions in the modern world : traditions and transformations؛ ادیان در جهان مدرن: سنت  ها و تحولات» می باشد.

نویسنده کتاب به بررسی دین در جهان مدرن پرداخته و مسئله محوری آن را بررسی تعاملات دین با مدرنیته قرار داده است. کتاب در ضمن این بررسی اطلاعاتی درباره منابع و متون تاریخی پیرامون ادیان و معنویت‌ها به دست می‌دهد. نویسنده در قالب چند فصل به بررسی مباحث بسیار مهم مرتبط با دین و مقولات مطرح در جهان مدرن از قبیل سکولاریسم و جنبش‌های نوین دینی می‌پردازد.

در این کتاب سعی شده است علاوه بر توجه به تحولات و شکل ادیان به سنت های دینی نیز توجه گردد و معنای «مدرنیته» نیز نسبت به هر سنت، منطقه یا شکلی ازمعنویت، مشخص گردد. کتاب درزمینهٔ معرفی ادیان در دنیای مدرن به شکلی تألیف شده است که درواقع تعامل بین ادیان و مدرنیسم را بیان می‌کند. از نظر نویسنده بررسی مفهوم مدرنیته با جدا کردن آن از دین یا از منظر غربی غیرممکن است و معتقد است دین و مدرنیته را می‌توان با یکدیگر توضیح داد.

عنوان فصل نخست کتاب «مطالعه دین و مدرنیته» است. فصل دوم «آیین هندو» نام دارد که به منابع و بررسی آیین هندو می‌پردازد و فصل سوم «بودیسم» نام گرفته است که به‌طور طبیعی به آغاز و انگاره‌های اصلی، سازمان قدرت و بودیسم و انواع آن اشاره دارد. فصل چهارم نیز به بررسی «آیین سیک» می پردازد. فصل پنجم، ششم و هفتم به بررسی سه دین الهی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) اختصاص یافته است و فصل هشتم به بررسی مذاهب بومی آمریکا پرداخته است. «دین عصر جدید» ؛ «جنبش‌های نوین دینی» و «دین و جهانی‌شدن» سه فصل بعدی این کتاب را شامل می گردد.

ویژگی منحصربه‌فرد این کتاب نسبت به دیگر آثار تألیف شده در موضوع ادیان این است که در مجموعه مقالات کتاب به ادیان گوناگون جهان اشاره‌ای اجمالی دارد و وضعیت آن‌ها را در مواجهه با جهان مدرن و مدرنیسم بیان می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5885
  • 609 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.