21
با 180 دلار مدرک مدرسی یوگا بگیرید

اتحاد یوگا برای کسب درآمد بیشتر

  • کد خبر : 7301
  • 08 خرداد 1400 - 14:30
اتحاد یوگا برای کسب درآمد بیشتر
اتحاد یوگا در حال حاضر صرفاً یک سایت است که در ازای مبالغی، به معرفی مربیان و مراکز آموزش یوگا اقدام می‌کند. این مجموعه حتی آموزش استانداردهای موردنظر را به مراکزی که قبلاً ثبت کرده، واگذار نموده است.

بسیاری از مربیان یوگا که در کشور مشغول فعالیت هستند، برای اعتبار کار خود مدارکی را ارائه می‌دهند. یکی از این مدارک از سوی مؤسسه‌ای در آمریکا به نام اتحاد یوگا «Yoga Alliance» صادر می‌شود.

به گزارش کانون آسیب شناسی یوگا، اتحاد یوگا در سال 1999 توسط سوامی آسوکاناندا و تعدادی از دوستانش در آمریکا پایه‌گذاری شد. این افراد فلسفۀ وجودی این مؤسسه را استانداردسازی آموزش یوگا بیان کرده‌اند؛ چراکه با گسترش یوگا در غرب، هرج‌ومرج عجیبی در آموزش یوگا به وجود آمده است. سبک‌های مختلفی که خاستگاه هندی داشتند، وقتی به یوگاکارهای غربی می‌رسد، بازهم دستخوش تغییراتی می‌شود و هرکس هرطور که می‌تواند و می‌خواهد یوگا را انجام می‌دهد و به دیگران می‌آموزد.

در سال 1997 این مسئله به‌طورجدی مطرح شد که چطور می‌توان آموزش یوگا را استاندارد کرد؟

اتحاد یوگا با نقش‌آفرینی سوامی آسوکاناندا، به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی جدید شکل گرفت تا در آمریکا معلمان و مراکز آموزش یوگا را زیر چتر خود بیاورد. اتحادیه یوگا تا سال 2006 حرکت آرامی داشت؛ به‌طوری‌که در بهترین حالت در ماه، 7 مرکز آموزشی و حدود 20 تا 30 مربی یوگا را ثبت می‌کردند. البته ثبت‌ها منوط به گذراندن یک دورۀ آموزشی بود که مربیان و مراکز آموزشی یوگا را با استانداردهای اتحاد یوگا آشنا می‌کرد. «جکی گری» از سال 2006 به عنوان رئیس ادارۀ بازاریابی به اتحاد یوگا پیوست. او با به کارگیری روش‌های مؤثر بازاریابی، روزبه روز بر تعداد مشتریان اتحاد یوگا افزود.

اکنون اتحاد یوگا به یک مرکز اقتصادی فعال تبدیل شده است که بدون هیچ نظارتی بر اجرای استانداردها، فقط به اعطای گواهی مشغول شده است.

با افزایش مشتریان اتحاد یوگا، ثبت‌نام مربیان و مراکز آموزش یوگا در سایت این اتحادیه به یک اعتبار تبدیل شده است. افرادی که به عنوان مربی یوگا در این مؤسسه ثبت‌نام نمایند، دارای صفحۀ اختصاصی می‌شوند و به ازای آن باید مبلغ ۱۱۵ دلار برای ثبت‌نام اولیه و مبلغ ۶۵ دلار برای تمدید سالیانه پرداخت نمایند. هزینه برای ثبت مرکز آموزشی به‌مراتب بیشتر است. هزینۀ ثبت یک مرکز آموزشی یوگا ۶۴۰ دلار است و برای تمدید سالیانه، مبلغ ۲۴۰ دلار در سال باید پرداخت شود.

اتحاد یوگا در حال حاضر صرفاً یک سایت است که در ازای مبالغی، به معرفی مربیان و مراکز آموزش یوگا اقدام می‌کند. این مجموعه حتی آموزش استانداردهای موردنظر را به مراکزی که قبلاً ثبت کرده، واگذار نموده است. افراد یا مؤسسات آموزشی که بخواهند در اتحاد یوگا ثبت‌نام کنند، باید دوره‌هایی را در مراکزی بگذرانند که قبلاً در سایت اتحادیه ثبت شده‌اند.

خلاصه اینکه اتحاد یوگا یک سایت است که با ثبت‌نام مربیان و مراکز آموزش یوگا به آنها اعتبار می‌بخشد. کسانی که وارد این جریان می‌شوند، منبع درآمد پایدار برای این مرکز به شمار می‌آیند؛ زیرا باید سالانه حق اشتراک را پرداخت کنند و در غیر این صورت صفحۀ معرفی آنها در سایت غیرفعال می‌شود و سپس حذف می‌گردد.

در این میان مسئلۀ اصلی این است که آموزش‌های این مرکز که امروزه از سوی مراکز وابسته ارائه می‌گردد، نه مورد نظارت قرار می‌گیرد و نه اساساً در یک مرکز معتبر تعریف شده است. دقیقاً مشخص نیست که چه مواردی و چرا به‌عنوان استانداردهای آموزش یوگا در اتحادیه یوگا تعریف شده است؟!

شبیه اتحاد یوگا سازمان‌های دیگری نیز ایجاد شده‌اند که هرکدام صرفاً با دریافت مبالغی مدرک صادر می‌کنند و در کشوری مثل ایران این مدارک مجهول منشأ اعتبار مربیان یوگا شده است؛ مربیانی که آموزش‌های خود را استاندارد، درمانگر، سلامت‌بخش، راهی برای خودشناسی، هماهنگی با انرژی‌های طبیعت و به‌عنوان یک روش معتبر جهانی معرفی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7301
  • 442 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.