20
اظهارات تند کمال الماسی جاف علیه محمدعلی طاهری

تشدید اختلافات میان دو فرقه انحرافی اکنکار و عرفان حلقه

  • کد خبر : 5476
  • 25 اردیبهشت 1399 - 17:46
تشدید اختلافات میان دو فرقه انحرافی اکنکار و عرفان حلقه
گفتنی‌ است، پیش از این نیز مهدیس غنا، مدیر دفتر بنیاد بنی فرزندان اک در ایالات متحده با انتشار فایلی نسبت به کپی‌ برداری‌ های طاهری از آموزه‌ های فرقه اکنکار اعتراض کرده بود.

به گزارش بهداشت معنوی، کمال الماسی جاف نماینده معبد اک در ایران و مبلغ فرقه اکنکار در پی تشدید اختلافات میان دو فرقه انحرافی اکنکار و عرفان حلقه اقدام به انتشار سخنانی تند علیه محمدعلی طاهری، سرکرده فرقه عرفان حلقه کرد.

ریشه اختلافات میان این دو جریان انحرافی شبه معنوی به کپی‌ برداری‌ های محمدعلی طاهری در عرفان حلقه از آموزه‌ های فرقه اکنکار باز می‌ گردد.

گفتنی‌ است، پیش از این نیز مهدیس غنا، مدیر دفتر بنیاد بنی فرزندان اک در ایالات متحده با انتشار فایلی نسبت به کپی‌ برداری‌ های طاهری از آموزه‌ های فرقه اکنکار اعتراض کرده بود.

محمدعلی طاهری نیز مطابق رویه پیشین خودش، اتهامات وارده را از سوی دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی ایران دانست! یکی از کانال های تلگرامی وی در این باره نوشت:

نویسندگان امنیتی کتاب سعی کرده اند که با افتراء و تقلب، عرفان کیهانی حلقه را برگرفته از مکاتب یهود ، مسیحیت، عرفان‌ کابالا، وهابیت، یوگا، ریکی، ساینتولوژی، پلورالیسم و اومانیسم، تصوف و مکتب تفکر نوین و… بدانند و با طرح نقاط مشترکی نظیر آگاهی، شعور، درمان و دین مشترک، عرفان کیهانی حلقه را الهام گرفته از این مکاتب معرفی کنند.

شایان ذکر است، فرقه گرایی و انحرافات مذهبی در ایران سابقه دیرینه ای دارد. این توطئه، با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب سال 1357، که بر اساس آموزه های دینی استقرار یافت؛ حساسیت دشمنان را بیش از پیش برانگیخت؛ در نتیجه درصدد برآمدند، با نفوذ در بین گروه ها و فرقه های مذهبی و یا حتی تاسیس فرقه های مذهبی و گسترش آموزه های عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید در راستای اهداف خود؛ نظام دینی انقلاب اسلامی را با چالش و حتی با تهدید امنیتی سیاسی مواجه سازند.

 مهم ترین ویژگی های فرقه های نوظهور ایرانی عبارت از برخورداری از تشکیلات و سازمان، غرب گرایی ،هماهنگی با فرهنگ ایرانی، نقش مهم زنان در پیشبرد اهداف فرقه و رهبر خودکامه و خود انتصاب می باشد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5476
  • 742 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.