11

استاندارد دوگانه دالایی لاما برای مسلمانان

  • کد خبر : 381
  • 30 بهمن 1396 - 5:53
استاندارد دوگانه دالایی لاما برای مسلمانان

به گزارش جمن نیوز، تنزین گیاتسو، دالایی لاما چهاردهم، روز 27 ژانویه با سفر به شهر «له» در ایالت جامو و کشمیر هند از معبد جاکهانگ در این شهربازدید کرد. وی پس از خروج از این معبد به مسجد تاریخی ساخته شده توسط اورنگ زیب در نزدیکی معبد رفته و با جامعه اهل تسنن که […]

به گزارش جمن نیوز، تنزین گیاتسو، دالایی لاما چهاردهم، روز 27 ژانویه با سفر به شهر «له» در ایالت جامو و کشمیر هند از معبد جاکهانگ در این شهربازدید کرد.

وی پس از خروج از این معبد به مسجد تاریخی ساخته شده توسط اورنگ زیب در نزدیکی معبد رفته و با جامعه اهل تسنن که مدیریت این مسجد را برعهده دارند، دیدار کرد. پس از این دیدار وی به دیگر مسجد نزدیک به معبد که متعلق به شیعیان هند است رفت و با نمازگزاران این مسجد نیز دیدار کرد.

شایان ذکر است، این سومین بازدید دالایی لاما از مسجد شیعیان در شهر له است.منطقه له در شرق ایالت جامو و کشمیر هند قرار داشته و با ایالت خودمختار تبت در چین هم مرز است.

دالایی لاما رهبر در تبعید بودائیان تبتی که در هند زندگی می کند به منطقه له توجه ویژه ای داشته و به شکل منظم به این منطقه سفر می کند. تنزین گیاتسو جایزه صلح نوبل را در سال ۱۹۸۹ برد و نیز به خاطر حمایت مادام العمر خود از جدایی طلبی تبتی ها در چین در داخل و خارج از تبت شناخته شده است.

وی تلاش دارد تا با نزدیک کردن جامعه بودایی و مسلمان منطقه له اقدام به طراحی یک الگوی اتحادی میان مسلمانان ایالت های جدایی طلب سین کیانگ و تبت کند تا از این طریق نیروهای جدایی طلب در غرب چین به شکل هماهنگ علیه دولت مرکزی در پکن فعالیت های جدایی‌طلبانه خود را ادامه دهند.

این در حالیست که بودائیان افراطی در میانمار و بودائیان تامیلی شمال سریلانکا همواره به آزار و اذیت اقلیت های مسلمان در کشور خود پرداخته‌اند ولی دالایی لاما هرگز موضع قاطعانه ای علیه این گروه های بودایی نگرفته است.

پکن، دالایی لاما را متهم کرده به اینکه «یک گرگ در لباس راهب» است که به دنبال «تروریسم معنوی» برای استقلال تبت است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=381
  • 404 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.