19
سوغات شوم مهاجران برای هموطنان رنج کشیده

افتتاح کلاس تربیت مربی یوگا در افغانستان

  • کد خبر : 394
  • 30 بهمن 1396 - 6:31
افتتاح کلاس تربیت مربی یوگا در افغانستان
در سال‌های اخیر و به دلیل بازگشت بسیاری از افغانستانی‌های ساکن ایران که سال‌ها تحت تاثیر فرهنگ جامعه ایرانی بوده‌اند، شاهد رشد سریع افراد و مؤسسات مختلفی در این زمینه در افغانستان هستیم.

بهداشت معنوی؛ به نقل از خبرگزاری طلوع‌نیوز متعلق به فارسی‌زبانان افغانستان، اولین مرکز تربیت مربی یوگا در شهر مزارشریف در کشور افغانستان افتتاح شد.

در این مرکز 30 نفر که 15 نفر آن‌ها زن هستند، زیر نظر یک مربی هندی آموزش می‌بینند. روکی سرخوش، رئیس اداره تربیت بدنی ولایت بلخ در این باره می‌گوید: دانش آموزان مدت یک ماه آموزش می‌بینند و پس از آن مدت، چهره‌های نخبه از میان آنان برگزیده شده و برای آموزش در کلاس‌های دیگر به خدمت گرفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار طلوع‌نیوز، سید سلطان، که یکی از این دانش آموزان است. او می‌گوید ورزش یوگا به بهبود توانایی عضلات انسان کمک می‌کند و موجب افزایش قدرت عضله و نیرومند ساختن تمرکز ذهنی می‌گردد و همین دلایل باعث شده است که وی به این ورزش روی بیاورد: «حرکت‌ها همه تمرکز محور است و یک رابطه خوب بین مغز و بدن انسان برقرار می‌کند.»

سویتا، دانش آموز دیگر این مرکز نیز می‌افزاید: «یوگا بخاطر ذهن و روح انسان مفید است.»

دانش آموزان در این مرکز، از سوی غلام عسکری زیدی، آموزگار هندی آموزش می‌بینند. این آموزگار ورزش یوگا می‌گوید که اجرای روزمره حرکت‌های نرمشی یوگا، سبب جلوگیری از بیماری‌های گوناگون می‌شود و این ورزش در بیش از ۱۷۰ کشور جهان رایج است.

هرچند هدف از افتتاح این باشگاه تمرین ورزش یوگا و افزایش تمرکز اعلام شده است. این درحالی است که بساری از بزرگان یوگا، این تمرینات را به عنوان عبادت خدایان هندو معرفی کرده و «ورزش خواندن یوگا» را جفای در حق این آئین هندوئیستی می‌دانند.

در سال‌های اخیر و به دلیل بازگشت بسیاری از افغانستانی‌های ساکن ایران که سال‌ها تحت تاثیر فرهنگ جامعه ایرانی بوده‌اند، شاهد رشد سریع افراد و مؤسسات مختلفی در این زمینه در افغانستان هستیم. از باشگاه‌های یوگا گرفته تا مراکز ترویج جریان انحرافی «تفکر نوین» در قالب سمینارها و کارگاه‌های آموزش موفقیت و آرامش و مواردی از این دست که در درازمدت می‌توانند آسیب‌های زیادی به بافت سنتی و اسلامی این کشور وارد کند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=394
  • 357 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.