15

انتشار اخبار ضد و نقیض درباره آزادی سرکرده عرفان حلقه

  • کد خبر : 4251
  • 29 فروردین 1398 - 10:47
انتشار اخبار ضد و نقیض درباره آزادی سرکرده عرفان حلقه

به گزارش جمن نیوز به نقل از صدای آمریکا دادگاه تجدید نظر استان تهران رای به پایان محکومیت محمد علی طاهری سرکرده فرقه عرفان حلقه داد. در همین زمینه محمد زمان دریاباری وکیل محمد علی طاهری به خبرنگار رادیو فردا گفته که شعبه 36 تجدید نظر با اعمال ماده 510 قانون آئین دادرسی کیفری و […]

به گزارش جمن نیوز به نقل از صدای آمریکا دادگاه تجدید نظر استان تهران رای به پایان محکومیت محمد علی طاهری سرکرده فرقه عرفان حلقه داد.

در همین زمینه محمد زمان دریاباری وکیل محمد علی طاهری به خبرنگار رادیو فردا گفته که شعبه 36 تجدید نظر با اعمال ماده 510 قانون آئین دادرسی کیفری و ماده 134 قانون مجازات اسلامی رای به تجمیع احکام قبلی طاهری داده و براساس این رای زمان محکومیت وی به پایان رسیده است.

دریاباری در این بار گفت حکم دادگاه تجدید نظر محمدعلی طاهری طی روزهای آینده برای ابلاغ و اجرا به شعبه اول اجرای احکام زندان اوین ارسال شده و پس از طی مراحل اداری رسما ابلاغ خواهد شد.

طاهری اردیبهشت سال 90 آزاد شده و در اواخر اسفند 97 به مرخصی رفته و همچنان در مرخصی به سر می برد.

پیش از این خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع مطلع که به نام او اشاره نشده، خبر آزادی آقای محمد علی طاهری را تکذیب کرد و نوشت که تنها مرخصی نوروزی او طبق بخشنامه رئیس قوه قضائیه تمدید شده است.

محمد علی طاهری سرکرده عرفان حلقه در اردیبهشت سال ۹۰ بازداشت شد. وی در دادگاه انقلاب تهران به‌ اتهام «توهین به مقدسات»، «مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران»، «ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع»، «استفاده غیرمجاز از عناوین علمی» و «نگارش و انتشار کتب ضاله»، به پنج سال زندان، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

وی همچنین در پرونده ای دیگر به اتهام «افساد فی‌الارض» محاکمه و به اعدام محکوم شد، اما این حکم پس از مدتی در مرحله تجدید نظر به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان تغییر یافت.

در گزارش رادیو فردا در مورد محمد علی طاهری آمده است که وی در سال ۸۰ مؤسسه‌ای به نام عرفان حلقه تأسیس کرد و در آن به فعالیت‌هایی مربوط به «طب مکمل ایرانی، فرا درمانی و ساینتولوژی» مشغول شد.

این در حالیست که طاهری هرگز مدعی سانتولوژی نبوده بلکه از کشف راه جدیدی در درمان به نام سایمنتولوژی سخن گفته است. به نظر می رسد جریان رسانه ایی ضد انقلاب که حامی وی هستند حتی دقیقا نمی دانند وی در حال ارائه چه ادعایی است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=4251
  • 504 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.