17
تلاش فرقه اکنکار برای گسترانیدن تاریکی به کمک خورشید!

تأسیس خورشید نیوز توسط کمال الماسی جاف

  • کد خبر : 7145
  • 26 اردیبهشت 1400 - 11:14
تأسیس خورشید نیوز توسط کمال الماسی جاف
به نظر می‌رسد با نزدیک‌تر شدن زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، فرقه اکنکار نیز تلاش می‌کند با پروپاگاندا بر روی انتخابات ایران تأثیر گذارد.

کمال الماسی جاف که پیش از این نمایندگی فرقه اکنکار در ایران و عراق را برعهده داشت، اقدام به تأسیس یک صفحه اینستاگرامی و یک کانال تلگرامی تحت عنوان خورشید نیوز کرده است.

به گزارش بهداشت معنوی، کمال الماسی جاف، پس از واگذاری سمت نمایندگی اک به گروهی از شاگردان خودش در کردستان عراق و کانادا، تحت عنوان انجمن اک، مدتی را به آموزش شاگردان و نه هدایت آنان می‌پرداخت.

به نظر می‌رسد با نزدیک‌تر شدن زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، فرقه اکنکار نیز تلاش می‌کند با پروپاگاندا بر روی انتخابات ایران تأثیر گذارد.

عرفان سکولار مانند اکنکار در مواردی چون اصول اعتقادی و روش‌ها‌ی معنوی از عرفان بودیسم و هندوئیسم بهره‌ها‌ی فراوانی برده است. به نظر می‌رسد سه اصل اساسی در مبانی عرفان بودیسم و هندوئیسم، با عرفان‌ها‌ی سکولار امروزی مشترک است:

نخست

اینکه این مکاتب یا اصلاً موجودی به نام خداوند را مطرح نمی‌کنند و به آن باور ندارند یا اگر هم توجه داشته باشند، اهمیت خدایانشان بیش از انسان نیست. این مبنا موجب شده که برخی عرفان‌های شرق دور، به‌راحتی در تمدن غربی که بر پایه اومانیسم استوار است جایگاه مناسبی پیدا کنند.

دوم

آنکه، اندیشه معاد و حیات اخروی در جهانی دیگر، به صورت اعتقاد به تناسخ، یعنی بازگشت‌ها‌ی متوالی به این جهان، در مکاتب بودیسم و هندوئیسم پذیرفته شده است؛ به این معنا که ایشان برای زندگی این‌جهانی قائل به تکرار هستند. خصوصاً اینکه راه‌ها‌یی برای رهایی از رنج زندگی که همواره تکرار می‌شود و ادامه دارد، پیشنهاد می‌کنند.

اصل سوم،

نداشتن پیامبر و شریعت است که این امر خود موجب شده عرفان در این مذاهب بسیار شخصی شود و هر کس ارتباط درونی و راه خود را، خود پیدا کند. این اصل در عرفان‌ها‌ی شرق دور نیز با اصالت فرد در تمدن غرب کاملاً منطبق است. در مجموع این اصول در عرفان‌ها‌ی شرق دور و تمدن غرب، به قدری مشابه و نزدیک است که از مقارنت آنها عرفانی مسخ شده و سکولار متولد می‌شود.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7145
  • 857 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.