19

تبیین نسبت بین دین و معنویت در برنامه «روبه به راه»

  • کد خبر : 5491
  • 27 اردیبهشت 1399 - 18:58
تبیین نسبت بین دین و معنویت در برنامه «روبه به راه»

مدیر مؤسسه بهداشت معنوی در برنامه «روبه‌راه» رادیو معارف به تبیین بین دین و معنویت می‌پردازد و ابعاد آن را بررسی می‌کند. به گزارش جمن‌نیوز؛ بی‌شک برنامه اصلی دین، گسترش و تعمیق معنویت در میان همه انسان‌ها است و نقش مهم معنویت در زندگی بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور برنامه «روبه‌راه» که باهدف […]

مدیر مؤسسه بهداشت معنوی در برنامه «روبه‌راه» رادیو معارف به تبیین بین دین و معنویت می‌پردازد و ابعاد آن را بررسی می‌کند.

به گزارش جمن‌نیوز؛ بی‌شک برنامه اصلی دین، گسترش و تعمیق معنویت در میان همه انسان‌ها است و نقش مهم معنویت در زندگی بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور برنامه «روبه‌راه» که باهدف بررسی چالش‌های اجتماعی طراحی و تولید می‌شود در یکی از برنامه‌های خود به تبیین نسبت بین دین و معنویت می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی، در این برنامه به این پرسش که نسبت بین دین و معنویت چیست و آیا دین می‌تواند عامل و محرک زندگی معنوی باشد؟ و آیا بدون دین هم می‌توانیم به معنویت برسیم؟ پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش بیان کرد: دو بعد می توانیم در نظر بگیریم،‌ یک بعد بعد علمی است، اگر دین را به عنوان مجموعه ای از معارف و علوم در نظر بگیریم بدون تردید آموزه‌ها و معارفی که به مقوله معنویت مربوط می‌شود بخشی از آموزه های دینی است بخشی که به عالم درون انسان مربوط می‌شود و آگاهی هایی از خود ما به ما می دهد و از نسبتی که بین ما و خدواند هست، این زاویه بعد علمی و معرفتی قضیه است.

این پژوهشگر عرصه عرفان‌های نوظهور اظهار داشت: از زاویه دیگر، یعنی زاویه عینی و اجتماعی دین، باید بگوییم یک نسبت عام و خاص من‌وجه وجود دارد، یعنی بعضی‌ها دین دارند ولی معنویت ندارند، برخی هم ممکن است معنویت داشته باشند ولی در دین پایشان بلنگد، معمولاً در سنین جوانی ممکن است این گونه باشد و جوانانی که هنوز فطرتشان حجاب نگرفته است دارای معنویت باشند و این معنویت گاهی آنها را به سمت دین رهنمون کند.

شایان‌ذکر است، برنامه «روبه‌راه» به همت گروه فرهنگ و جامعه طراحی و تولید می‌شود که تهیه‌کنندگی این برنامه را محمدحسن جلالی، سردبیری آن را منصوره رضوانی اصل و اجرای آن را رضا هدایف فر بر عهده دارد.

این برنامه شنبه تا دوشنبه ساعت ۹:۳۰ به طور زنده از امواج فضیلت و فطرت به روی آنتن می‌رود.

صوت برنامه «روبه‌راه» جهت استفاده علاقه‌مندان به آشنایی با مباحث معنویت و آسیب‌های فردی و اجتماعی آن به سمع شما عزیزان می‌رسد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5491
  • 470 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.