23
عرفان حلقه، از محبت تا بغض

تصفیه ‌حساب فرقه‌ای در شبکه مافیایی عرفان حلقه

  • کد خبر : 5417
  • 11 اردیبهشت 1399 - 16:02
تصفیه ‌حساب فرقه‌ای در شبکه مافیایی عرفان حلقه
محمد علی طاهری،‌ سرکرده مافیای حلقه، پس از آزادی از زندان دست به تصفیه حساب مافیایی زده و با قلع و قمع منتقدان و مخالفان درون فرقه، ماهیت تشکیلاتی حلقه را اثبات می کند و بر ادعاهایش درباره اتصال او و مریدانش به شبکه رحمانیت الهی خط بطلان می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری بهداشت معنوی، محمدعلی طاهری سرکرده فرقه حلقه (عرفان حلقه) که در مدت حبس خود پیوسته خود را یکی از برگزیدگان الهی برای هدایت و اتصال انسان‌ها، به شبکه رحمانیت الهی معرفی می‌کرد و مدعی بود «واسطه‌ای بیش نیست تا آنچه به او از طرف خداوند الهام شده را به دست بشریت برساند و به دلیل شکستن انحصارطلبی علماء و روحانیون، مورد خشم و غضب نظام اسلامی قرار گرفته»، پس از آزادی از زندان با فراموشی ادعاهای گذشته خود، ماهیت فرقه‌ای و تشکیلاتی حلقه را آشکار کرد.

در اولین اقدام پس از اینکه یکی از مسترهای وفادار و قدیمی او (فریدون رزم‌آور، ساکن آمریکا) با نیت دلسوزی و رفع انحرافات و بیان وقایع موجود، با نوشتن نامه‌ای به طاهری، درخواست رسیدگی به اوضاع آشفته فرقه را می‌کند، طاهری به‌جای پاسخ و رسیدگی به درخواست شاگرد قدیمی با 18 سال سابقه تدریس حلقه در آمریکا، او را متهم به توطئه و طراحی نقشه قتل خود می‌کند و در نهایت شگفتی برای ساکت کردن رزم‌آور اقدام به صدور اخراج نامه و حذف از تشکیلات فرقه می‌کند.

این رفتار در حالی انجام می‌شود که طاهری بارها مدعی شده بود ما فرقه و تشکیلات سازماندهی شده نیستیم و فقط افرادی خداجو و علاقه‌مند به معرفت و عرفان هستیم که مخالفین حلقه برای اتهام‌زنی به ما نسبت فرقه بودن را برای تخریب به جمعی انسان خداجو زده‌اند. ‼️

پس از صدور اخراج نامه برای رزم‌آور، تشکیلات و اعضای مسخ شده حلقه که از طاهری برای خود بت ساخته‌اند، به امر او، شروع به تخریب و اتهام‌زنی و ترور شخصیت رزم‌آور کردند تا انتقادهای او را بی‌اثر کنند. تهدید رزم‌آور تا جایی پیش رفت که او اعلام کرد جانش در خطر است و در هر حادثه‌ای کشته شود مسئولیت آن با باند مافیایی حلقه خواهد بود.

پس از فرار و خروج غیرقانونی طاهری از کشور، حذف مافیایی اعضای معترض حلقه ادامه یافت، مهدی ولی‌پور یکی دیگر از مسترهای ساکن امریکا با مشاهده رفتارهای طاهری که خلاف آموزه‌های قبلی او بود، به ماهیت واقعی استاد شک کرد چون نمی‌توانست باور کند استاد عرفانی که سال‌ها از او در ذهن خود بت ساخته بود و دائم دم از رحمانیت الهی می‌زد، با چنین رفتارهایی و فرار از وطنی که همواره سنگ نجات آن را به سینه می‌زد، و رها کردن هم‌وطنانش در اوج بحران بیماری کرونا، باورهای او را نابود کند.

ولی‌پور با شک به ماهیت واقعی استاد فراری حاضر در کانادا، به افشاگری علیه تناقضات رفتاری طاهری و آموزه‌های قبلی حلقه پرداخت.

این بار نیز طاهری سرکرده فرقه مافیایی حلقه به هوادارانش امر کرد تا ولی‌پور را نیز ترور شخصیت کرده و علیه او اقدام کنند.

هواداران حلقه نیز به طور هماهنگ و با اشاره سرکرده تشکیلات هجمه وسیعی علیه ولی‌پور به راه انداختند و با راه‌اندازی کمپین «استادم کاناداست» به‌زعم خود شک ولی‌پور به ماهیت واقعی طاهری را زیر سؤال بردند.

در اقدامی جدید طاهری به سراغ مسترهایی رفته است که در زمان حبس او دچار شک و تردید شدند. از جمله آنها شهناز نیرومنش است.

نیرومنش که در سال 93 با طرح ترور طاهری در زندان و اعلام شهادت استاد مورد انتقاد طرفداران حلقه قرار گرفته بود در سال گذشته به دلیل این برخوردها در کانال خود اعلام کرد که رسماً از حلقه کناره‌گیری می کند و دیگر فعالیتی در این زمینه نخواهد داشت، اما با فرار طاهری به کانادا، او امیدوار شد بتواند گذشته خود را جبران و مورد عفو استاد قرار بگیرد، نیرومنش پس از فرار طاهری با انتشار متنی در کانال خود و خطاب کردن استاد به طاهری این امیدواری را اظهار کرد.

اما طاهری که تصمیم گرفته بود تصفیه حسابی مافیایی در پیش بگیرد و همه متخلفین تشکیلات را سر جای خود بنشاند، با انتشار اطلاعیه‌ای نیرومنش و خانم مستر دیگری به نام کاظمی را نیز از باند مخوف خود اخراج کرد.

در این اطلاعیه طاهری چندین بار علت اخراج نیرومنش را نپرداختن بهره‌های مادی که نیرومنش از قبال تأسیس مؤسسه اینتریونیورسالیزم در آمریکا به چنگ آورده بود، و حاضر به بازگرداندن آن به سرکرده تشکیلات نبوده، بیان کرد.

این رفتار مافیایی طاهری برای قلع و قمع منتقدین و مخالفین درون فرقه، ماهیت تشکیلاتی حلقه را اثبات می کند و بر ادعاهای طاهری درباره اتصال او و مریدانش به شبکه رحمانیت الهی خط بطلان می‌کشد.

در ادامه این جریان نفر بعد که حذف خواهد شد کیست؟

باند مافیایی حلقه چه کسان دیگری را هدف گرفته است، این بازی تا کجا ادامه خواهد داشت؟

 

نگارنده: فاطمه میرزائیان

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5417
  • 897 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.