18
چرا شاهد حجم بالایی از خشونت کلامی در علاقه مندان به یوگا هستیم؟

تناقض یوگا، آرامش بخشی و رفتار داعشی گونه

  • کد خبر : 7097
  • 13 اردیبهشت 1400 - 16:33
تناقض یوگا، آرامش بخشی و رفتار داعشی گونه
این هواداران هوچی گر که در اصطلاح جامعه شناسی لمپن نام دارند، دارای چند ویژگی هستند که در این نوشته به آنها اشاره خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بهداشت معنوی، شکل گیری یک طبقه از هواداران هوچی گر، که در مواقع لزوم، منتقدان جریان و آئین های انحرافی مانند یوگا را مورد خشونت فیزیکی، کلامی و روانی قرار می دهند، یکی از عوارض اعتقاد به آئین های انحرافی و حضور در فرقه ها در جوامع مختلف است.

این هواداران هوچی گر که در اصطلاح جامعه شناسی لمپن نام دارند، دارای چند ویژگی هستند که در این نوشته به آنها اشاره خواهد شد.

اول اینکه، معمولاً کمترین اطلاعی از ماهیت جریان فکری که عضو آن هستند یا آئین انحرافی که به آن معتقد هستند، ندارند و صرفاً در جواب منتقدان به جز توهین و استفاده از الفاظ زننده، توان انجام نوع دیگری از دفاع ندارند.

دوم اینکه، برخی از این افراد توسط سران این فرقه ها ، جریانات و آئین های انحرافی اجیر شده و تحت عنوان مزدور در فضای مجازی و حقیقی اقدام به خشونت علیه منتقدان می کنند. به دلیل حمایت های مالی صورت گرفته از این گروه، می توان طیف وسیعی از خشونت های کلامی مانند فحاشی تا آزار فیزیکی را انتظار داشت.

متأسفانه این نوع هواداران در تمامی کشورها و آئین ها وجود دارند و مقابله با آنها کاری بس دشوار است؛ زیرا نه توان تحلیل منطقی دارند که حرف های منتقد را بپذیرند، و نه اطلاعات صحیحی از جریان فکری و آئین منحرف دارند که بتوانند خود، آن را در ترازوی نقد گذارند.

جریاناتی مثل داعش، النصره، آوسام شینریکو، کلیسای ساینتولوژی، دیویدیان و فالون دافا  را می توان به عنوان نمونه هایی از این گروه ها نام برد که  لمپن های فرقه ای آن ها سطح خشونت را تا کشتار منتقدان فرقه پیش برده اند.

اکنون در ایران نیز با تقویت جریانات انحرافی همانند یوگا و تفکر نوین، به نظر می رسد باید در آینده شاهد افزایش خشونت از سوی لمپن های این فرقه ها علیه منتقدان خود بود.

برای تأیید این مدعا صرفاً برخی از نظرات درج شده در شبکه های اجتماعی علیه منتقدان خود را در ادامه منتشر می کنیم تا متوجه شوید زنگ خطر شروع فعالیت غیرمدنی و خارج از منطق انسانی فرقه ها در ایران از مدت ها پیش به صدا درآمده است.

با وجود فراخوان خبرگزاری بهداشت معنوی به گفتگو، طرفداران یوگا و عرفان حلقه با ادبیاتی که فقط در شان تفکری که از آن پیروی می کنند است، به انتقادات پاسخ می دهند.

 

یوگا

یوگا

یوگا

یوگا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7097
  • 581 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.