19
خطرات گرایش طلاب به آموزش متافیزیک و علوم غریبه

حوزه‌های علمیه و خطرات آموزش علوم غریبه

  • کد خبر : 7739
  • 12 مهر 1400 - 8:44
حوزه‌های علمیه و خطرات آموزش علوم غریبه
دکتر شریفی معتقد است به‌یقین چنین کارگاه‌هایی که با اخذ هزینه‌های گزاف از مراجعه‌کنندگان نیز همراه است، نتیجه‌ای جز به خطر انداختن جان و سلامتی جسمی و معنوی مردم و به هم ریختن روابط اجتماعی و سبک زندگی مردم ندارد.

بهداشت معنوی؛ تبلیغ گستردۀ کلاس‌هایی با موضوع علوم غریبه و ماوراء در فضای مجازی توسط برخی طلاب جوان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی، استاد تمام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، را بر آن داشت تا مراتب نگرانی خود را از گرایش طلاب به مباحث متافیزیکی و علوم غریبه و تاثیرات آن بر وجهه حوزه‌های علمیه اعلام نماید.

استاد شریفی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان ایتا، با طرح چندین سوال واکنش تندی به این امر نشان داده و از مسئولین خواسته تا در قبال این پدیده اقدام لازم را انجام دهند. برخی از سؤالات و دغدغه‌های ایشان بدین شرح است:

  • آیا کسی نیست به داد حوزه‌های علمیه برسد؟
  • آیا کسی نیست این‌ها را ملزم کند که ادعاهای خود را به صورتی علمی و ضابطه‌مند اثبات کنند و الا به‌عنوان سودجویانی حرفه‌ای آنان را تحت تعقیب قرار دهد؟
  • آیا کسی نیست از انحطاط علمی حوزه‌های علمیه جلوگیری کند؟
  • آیا کسی نیست از آبروی علمی و اخلاقی چند صد ساله حوزه‌های علمیه دفاع کند؟
  • آیا مدیریت حوزه‌های علمیه نباید فکری عاجل برای این فضاها داشته باشد؟

استاد سطوح عالی حوزه علمیه از مسئولین امر درخواست نموده تا با این پدیده مقابله نموده و اجازه ندهند افرادی با بیان مطالب غیرعلمی حرمت حوزه‌ها را خدشه‌دار کنند.

از منظر استاد شریفی که درزمینۀ عرفان عملی صاحب تألیف است و در نقد عرفان‌های نوظهور نیز آثاری از او به چاپ رسیده، این علوم پر خطرند و کتاب‌های مربوطه بعضاً به‌صورت رمزی نوشته شده و کتاب‌های غیر رمزی هم بخشی از مطالب را نگفته و به استاد واگذار کرده‌اند تا از این علوم محافظت شود و در اختیار عموم قرار نگیرد.

بخش مهمی از اعتراض این استاد حوزه ناظر به این افرادی است که اقدام به برگزاری این کلاس‌ها می‌نمایند؛ اینکه از کدام استاد این مطالب را فراگرفته‌اند؟ آیا صلاحیت علمی کافی برای خوانش آن آثار و رمزگشایی از آنها را دارند؟ چطور می‌توان به افرادی که صلاحیت علمی آنها محرز نیست اعتماد کرد؟

از منظر این استاد حوزه و دانشگاه، رد پای جریان‌های نوظهور معنوی و اخلاقی در حوزه‌های علمیه و در لباس روحانیت و با عناوین مقدس را می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد!

او می‌نویسد: «محمدعلی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه هم در طب کل‌نگر و فراکل‌نگر همین حرف‌ها و سرفصل‌ها را آموزش می‌داد؛ اما بعد از مشکلات جسمی و روحی و اخلاقی متعددی که برای تعداد زیادی از مردم پدید آورد، چندین بار توسط دادگاه زندانی شد و …».

به نظر ایشان دادگاه ویژه روحانیت و وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه تا دیر نشده است باید وظیفه خود را در جلوگیری از رواج چنین فضاهایی انجام دهند.

او معتقد است به‌یقین چنین کارگاه‌هایی که با اخذ هزینه‌های گزاف از مراجعه‌کنندگان نیز همراه است، نتیجه‌ای جز به خطر انداختن جان و سلامتی جسمی و معنوی مردم و به هم ریختن روابط اجتماعی و سبک زندگی مردم ندارد.

 

لینک‌های مرتبط:

به بهانه بازداشت تعدادی از فریب خوردان حلقه در همدان

آغاز فعالیت‌های جدید سرکرده عرفان حلقه

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7739
  • 690 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. سلام من با اداره اطلاعات تماس گرفتم گفتم یه همچین فرقه ای داره تو شهر ما فعالیت میکنن اصلا ککشون هم نگزید

  2. شاید تو هم باشه اما صهیونیزم جهانی این علم رو روی زنان و جوانان فسلطینی آزمایش می کنه وقتی که مردم ما به داد این جوانان نمی رسند بازگشت مظلومیت اونها نه تنها دامنگیر ملت ما بلکه تمام ملت ها میشه. فلسطین و زنان فلسطبنی و لبنانی با همه وجود روح تجاوز نجس ترین انسان های کره های خاکی را به چشم دل و جسم و تنشان حس کردند. عاقبت فریاد اونها آتشی می شود بر جان ما که تنهایشان گذاشتیم. وای بر ملت ما و تک تک ملت های جهان .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.