4

دوازدهمین نشست هم‌اندیشی بررسی عرفان‌های نوظهور برگزار شد

  • کد خبر : 506
  • 30 اردیبهشت 1397 - 12:58
دوازدهمین نشست هم‌اندیشی بررسی عرفان‌های نوظهور برگزار شد

دوازدهمیـــــن نشست از سلسله جلسات «هم‌اندیشی علمـــی با موضــوع عرفان‌های نوظهور» در پنجم تیر ماه سال جاری و در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام حسین عرب با انتقاد از اینکه امروزه بسیاری از افرادی که سوادی ندارند خودشان را با عنوان استاد قانون جذب و الگوی […]

دوازدهمیـــــن نشست از سلسله جلسات «هماندیشی علمـــی با موضــوع عرفانهای نوظهور» در پنجم تیر ماه سال جاری و در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در این نشست حجتالاسلام حسین عرب با انتقاد از اینکه امروزه بسیاری از افرادی که سوادی ندارند خودشان را با عنوان استاد قانون جذب و الگوی موفقیت معرفی میکنند، ابراز کرد: باید گفت که اگر این رفتار کنترل نشود بیتردید جریان تفکر نوین در فرهنگ جامعه رسوب و رسوخ میکند که نمونه این رسوب را در توئیتهای سلبریتیها مشاهده میکنیم که با اطلاع و یا بیاطلاع جریان تفکر نوین را معرفی میکنند.

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی از جمله رسوبات این جنس آموزههای انحرافی در جامعه  را اینچنین توصیف کرد: این جریان سبب شده است که امروزه در مراکز ترویج قانون جذبامثال  شهرام جزایری که فساد اقتصادیاش را همه میدانند با عنوان «نابغه اقتصادی» معرفی کنند؛ جالب است بدانیم که وی در پاسخ به سؤال «اگر شما موفق هستید پس چرا به زندان افتادید؟» پاسخ میدهد که «قوه قضائیه چند سؤال داشت و من رفتم به آنها پاسخ بدهم»؛ باید از وی پرسید چرا در اوین پاسخ دادید و پاسخ تان هم چند سال طول کشید؟!

وی در ادامه به تشریح تاریخچه یوگا در جهان پرداخت و افزود: با بررسیهایی که داشتهایم متوجه شدیم که یوگا در کشور ما به عنوان یک ورزش ترویج نمیشود، بلکه جریاناتی درصدد هستند تا این بحث را به عنوان «مسیر معنوی» معرفی کنند.مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی با بیان اینکه به یوگا پردازان «پرتو جو» میگویند، یادآورد شد: خود همین نام حاکی از آن است که میخواهند یوگا را نوعی عرفان معرفی کنند.

ایشان در ادامه به نقش برخی محافل و اشخاص سیاسی و استعماری اشاره کردند که در ترویج یوگا در دنیا به عنوان ورزش نقش داشته اند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=506
  • 264 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.