20
به بهانه رپورتاژ تبلیغاتی و غیرحرفه‌ای ایرنا برای آئین هندوئیستی یوگا

رونوشت سراسر دروغ ایرنا از دروغ بی‌بی‌سی

  • کد خبر : 7549
  • 03 تیر 1400 - 17:32
رونوشت سراسر دروغ ایرنا از دروغ بی‌بی‌سی
خبرگزاری ایرانا به نقل از بی‌بی‌سی یک خبر را به شکل کامل و در مدح یوگا و مقامات دولتی هند ترجمه کرده است. ضمن آنکه متن کامل گزارش ایرانا را به شما تقدیم می‌کنیم. یادآور می‌شویم که در درون متن خبر ایرانا بخش‌هایی را هایپرلینک کرده تا با حقیقت آنچه که ایرانا به مدح آن پرداخته است بیشتر آشنا شوید

بهداشت معنوی؛ خبرگزاری ایرانا به نقل از بی‌بی‌سی یک خبر را به شکل کامل و در مدح یوگا و مقامات دولتی هند ترجمه کرده است. ضمن آنکه متن کامل گزارش ایرانا را به شما تقدیم می‌کنیم. یادآور می‌شویم که در درون متن خبر ایرانا بخش‌هایی را هایپرلینک کرده تا با حقیقت آنچه که ایرانا به مدح آن پرداخته است بیشتر آشنا شوید:

به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند (قصاب مسلمانان گجرات در 28 فوریه 2002) که به عنوان یک علاقه‌مند به یوگا شناخته می‌شود نیز از برگزاری یک جلسه جمعی اجتناب کرد و در عوض تصمیم گرفت تا به مناسبت این روز با مردم به طور مجازی صحبت کند.

مودی، یوگا را در طول سال‌ها تبلیغ کرده است و اغلب آن را هدیه هند به جهان می‌دانند. وی امروز دوشنبه گفت که یوگا به پرتو امیدی برای میلیون‌ها نفر در وسط بیماری همه گیر کرونا تبدیل شده است. (البته امیدی برای مسلمانان کشمیر نیست: گزارش ایندیپندنت از جنایات دولت مودی علیه مسلمانان هند)

مودی اظهار داشت: هیچ کشوری در هنگام ظهور کووید-۱۹ آماده نبود. در این اوقات سخت، همه ما دیدیم که یوگا به یک منبع بزرگ اعتماد به نفس تبدیل شد. (فاینشنال‌تایمز: پزشکان نسبت به ادعاهای دروغین در مورد یوگا و کرونا هشدار می‌دهند)

«رام نات کوویند» رییس‌جمهوری هند نیز جلسه خصوصی یوگا را در کاخ ریاست‌جمهوری برگزار کرد و چند نفر از اعضای کابینه مودی نیز رویدادهای مشابهی را در سراسر کشور برگزار کردند. (کوویند یکی دیگر از اعضاء دولت افراط‌گرای هند است. وی اسلام و مسیحیت را دو مفهوم بیگانه در هند می‌داند)

کوویند گفت: یوگا «هدیه بی‌نظیر هند به بشریت» است. نیروهای انتظامی همچنین عکس‌ها و فیلم‌هایی را از نیروهایی که این روز را گرامی داشتند، منتشر کردند. (البته دریافت این هدیه در هند اجباری است و فرزندان غیرهندوها علیرغم میل‌شان باید در مدرسه در برنامه پرستش خورشید شرکت کنند)

مقامات و وزرای هند همچنین از مردم خواستند که امروز به یوگا بپردازند اما به آن‌ها توصیه کردند از اجتماعات بزرگ خودداری کنند زیرا کشور تازه از موج دوم کشنده کرونا خارج شده است.

هزاران نفر در هند در حین تلاش بیمارستان‌های این کشور برای جا دادن هجوم زیاد بیماران مبتلا به کووید-۱۹، جان خود را از دست دادند. مراکز هند اکنون به آرامی در حال باز شدن است زیرا در دو هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور به طور مداوم کاهش یافته است. (البته درست در زمانی که هندوهای یوگاکارِ مهربانِ صلح‌طلب از ترس کرونا معابد را بر روی پیروان خود بسته بودند، مسیحیان و مسلمانان هن،د کلیساها و مساجد این کشور را تبدیل به مراکز درمانی ضد کرونا برای پیروان تمامی ادیان کردند)

مردم در چند نقطه جهان نیز به مناسبت بزرگداشت این روز، در فضای عمومی تمرین یوگا کردند.

اعمال قوانین قرنطینه برای جلوگیری از گسترش کووید به این معنی بود که میلیون‌ها نفر باید در خانه بمانند. کارشناسان می‌گویند یوگا می‌تواند در چنین سناریوهایی برای غلبه بر اضطراب مفید باشد. (گزارشی در مورد تلاش دولت افراط‌گرای هند، جهت انتشار خرافه تاثیر مثبت یوگا بر کرونا)

این سنت باستانی که روزی از «گوروها» (راهنمایان دینی در دین‌های هندوگرایی، بوداگرایی، سیک‌گرایی) محافظت می‌کرد، اکنون به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. هر سال، علاقمندان به این ورزش در سراسر جهان در ۲۱ ژوئن، زیراندازهای خود را در فضای باز پهن می‌کنند تا عشق خود را به یوگا نشان دهند. (گوروهای سیک‌گرا الزامی به انجام یوگا جهت محافظت یا هر ادعای پوچ دیگری ندارند. همچنین گوروهای هندوگرای آگور که اتفاقا یک سبک یوگا مخصوص به خود هم دارند، برمبنای تعالیم لطیف واخلاقی یوگا! گوشت انسان می‌خورند)

سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، روز ۲۱ ژوئن را به عنوان روز جهانی یوگا اعلام کرد. این سازمان اعلام کرد که نماد و برنامه‌های امسال روز جهانی یوگا بر «یوگا برای رفاه» تمرکز دارد.

این سازمان اعلام کرد که یوگا می‌تواند سلامت کلی هر فرد را در بحبوحه همه‌گیری بیماری کرونا ارتقا دهد. این سازمان اضافه کرد، یوگا نقش مهمی در مراقبت های روانی-اجتماعی و توان‌بخشی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در قرنطینه و انزوا دارد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7549
  • 559 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.