24
آموزش همه‌چیز صرفا برای دیده شدن!

سودی برنت؛ استاد عرفانی با حداکثر خودنمایی

  • کد خبر : 7414
  • 20 خرداد 1400 - 13:38
سودی برنت؛ استاد عرفانی با حداکثر خودنمایی
سودی برنت همجنس‌گرایی را یک انتخاب می‌داند، نه یک انحراف و البته ممکن است به‌صورت دوره‌ای رخ دهد و شخص بخواهد رفتارهای متفاوتی را تجربه کند. به‌هرحال نباید قضاوت کرد و لازم است که با پذیرش کامل به استقبال تجربه‌های تازه رفت.

سودابه یزدی معروف به سودی برنت (Sudi Burnett) یکی از کسانی است که دوست دارد به‌عنوان استاد عرفان شناخته شود. سودی برنت اطلاعات دقیقی دربارۀ سال تولد و گذشته‌اش ارائه نداده، اما از لابه‌لای گفته‌هایش پیداست که حدود 60 سال پیش در تهران متولد شده است. او در اوایل جوانی به آمریکا مهاجرت کرده و به فعالیت اقتصادی مشغول بوده است. سودی یزدی مجرد زندگی می‌کند و معتقد است رنج تنهایی برایش قابل‌تحمل‌تر از رنج زندگی با کسی است که دوستش ندارد.

بهداشت معنوی؛ فعالیت‌های اولیه او در حوزۀ ورزش و تغذیه بوده، اما به‌تدریج به مسائل معنوی علاقه‌مند شده است. او فعالیت اصلی خود را از سال 2000 شروع کرده و در رسانه‌های فارسی و نیز فضای مجازی سرگرم تولید برنامه‌هایی در حوزه سلامت و معنویت است.

سودی برنت مدعی است که از کودکی یونیورس (کائنات) را باور داشته و آن را محافظ خود می‌دانسته؛ به همین علت تاکنون ترس را تجربه نکرده است.

سودی برنت از یک تصادف سخت و رفتن به کما سخن می‌گوید، اتفاقی که تجربه‌ای نزدیک به مرگ را برای او رقم زده است. البته تجربۀ او صرفاً احساسی خوشایند را به دنبال داشته و بسیاری از جزئیات مشاهده شده در سایر تجربه‌های نزدیک به مرگ برای او رخ نداده است. گویا این رویداد نقطۀ عطفی در زندگی او بوده است.

مهم‌ترین اثر سودی برنت دو فایل صوتی است با نام عرفان یک و عرفان دو. در این دو فایل اصول باورهای خودش را دربارۀ خدا، انسان، شیطان و معنای زندگی بیان کرده است. همچنین مباحثی درباره سفر درون، شمنیسم، مراقبه و مدیتیشن دارد.

سودی برنت معتقد است که ما در لحظه تولد خودمان شرایط زندگی و والدین و اطرافیان را انتخاب کرده‌ایم؛ بنابراین خالق زندگی هستیم و مسئولیت تمام زندگی به عهده ماست. اگر این مسئولیت بزرگ و اساسی پذیرفته شود، آنگاه می‌توانیم توانایی تغییر آن را در خود بیابیم.

وی به‌صراحت بر خدای درون تأکید می‌کند و انسان را خالق ارزش‌ها می‌داند. در جایی نوشته است: «خوبی و بدی، درست و غلط، گناه و اشتباه، همه ساخته و تصورات ذهن ماست. هیچ بهشت و جهنمی وجود ندارد. خدایی که شما رو قضاوت کند وجود ندارد. خداوند بخشی از وجود شماست. تجربة من بخشی از تجربة اوست. این مذاهب هستند که تخم ترس را پراکنده می‌کنند. خداوند منبع یک انرژی بزرگ است. خداوند خالق است. ما هم باید خالق خود باشیم.»

او ذهن را منبع قضاوت می‌داند و روح را منبع پذیرش؛ و تأکید می‌کند که با روح زندگی کنید. مدیتیشن راهی است برای گذر از ذهن و زیستن با روح.

سودی برنت همجنس‌گرایی را یک انتخاب می‌داند، نه یک انحراف و البته ممکن است به‌صورت دوره‌ای رخ دهد و شخص بخواهد رفتارهای متفاوتی را تجربه کند. به‌هرحال نباید قضاوت کرد و لازم است که با پذیرش کامل به استقبال تجربه‌های تازه رفت.

افکار معنوی سودی ترکیبی از باور به قانون جذب، ریکی، تای چی و مباحث خودیاری است. او بسیار تحت تأثیر کتاب «شفای زندگی» لوئیز هی بوده و اخیراً مباحثی دربارۀ علت معنوی پا درد، کمر درد، سردرد، بیماری‌های قلبی و ریوی و… را مطرح کرده است. برای مثال می‌گوید که علت کمردرد پذیرش مسئولیت‌های بیش از حد توان است. علت زانو درد غرور و منیت است. درد در لگن به سبب ناتوانی در تصمیم‌گیری است. درد بالای شکم (دیافراگم) نشانه خشم یا درگیری‌های حل نشدۀ شخصیتی است.

سودی برنت تقریباً دربارۀ همه‌چیز اظهارنظر می‌کند؛ مسائل زنان، ازدواج، فرزندپروری، روابط، طلاق، رسیدن به آرزوها، لاغری، زیبایی، پیام‌هایی از میکائیل، علت ریزش مو، راز اعداد، فیزیک کوانتوم، جهان‌های موازی، غدد و هورمون‌ها و… . به نظر او اعدادی که در زندگی روی ساعت، پلاک ماشین‌ها یا … می‌بینید، نشانه هستند و فرشتگان از این طریق می‌خواهند به شما پیامی بدهند.

مطالب او عمق زیادی ندارد. بسیاری از فایل‌های صوتی را کاملاً از روی متون و کتاب‌های دیگر می‌خواند. گردآوری افکار مختلفی که نتوانسته به صورت منسجم آنها را کنار هم قرار دهد، موجب شده است که بر پرسش نکردن و صرفاً پذیرا بودن تأکید کند. او امتیاز خود را در این می‌داند که اهل پرسش و قضاوت نیست و پذیرنده است؛ به همین علت توانسته است بدون استاد به عرفان برسد.

سودی یزدی یافته‌های عرفانی خودش را در کتابی با نام «بیداری مجاز نیست: بینش و درس‌های عملی در معنویت» نوشت و در دسامبر 2020 منتشر کرد. او این کتاب را یک کتاب کامل دربارۀ عرفان می‌داند و می‌نویسد: قصد من از نوشتن این کتاب کمک و به اشتراک گذاشتن آنچه در طول زندگی‌ام آموخته‌ام، با شما بوده است.

برای سپاسگزاری از نوشتن کتاب می‌نویسد: من می‌خواهم از روح خودم تشکر کنم که ایده نوشتن این کتاب را مطرح کرده و مرا در جریان اطلاعات نگه داشته است. همان‌طور که من به‌عنوان یک انسان متحول می‌شوم، می‌دانم که تغییرات، بیداری‌ها و درس‌ها همیشه در زمان مناسب برای من نشان داده می‌شوند، بنابراین مطمئن هستم که این آخرین کتابی نخواهد بود که می‌نویسم.

سودی دربارۀ مطالب تکراری که در این کتاب 69 صفحه‌ای آمده توضیح می‌دهد که «من به نقش خودم اعتماد دارم و اطلاعاتی که ارائه می‌دهم صحیح است و باید در حال حاضر گفته شود. اگر به نظر می‌رسد که در طول این نوشتار، اطلاعات خاصی در حال تکرار است، به این دلیل است که دوباره موردتوجه ما قرار گیرد.»

در جمع‌بندی نهایی به نظر می‌رسد که سودابه یزدی بیش از همه تحت تأثیر جریان تفکر نو در آمریکاست که امروزه با عنوان «خودیاری» در جهان گسترده شده و در ایران نیز افراد زیادی مشغول ترویج آن هستند. بنابراین می‌توانیم بیش از هرچیز او را مروج جریان تفکر نو بدانیم و در مرحله بعد درمانگری معنوی به‌صورت درمان ذهنی و انرژی‌درمانی با تأکید بر ریکی جهت‌گیری او را در بین شبه جنبش‌های معنوی مشخص می‌نماید.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7414
  • 1623 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. من برنامه هاش دیدم از نظر من بعضی حرف هاش درست نیست مثلا ایشان همه چیز جبر میدونه و اختیاری در کار نیست یعنی سرنوشت و تقدیر یکی میدونه که از قبل برنامه ریزی شده

  2. بنظرم بیزنس را انداخته. دستکم با همون استاندرهای امریکایی در اندازه لوئیز هی، کاترین پاندر و دبی فورد یا نیل دونالد ولش و وین دایر نیست و ادعاهایی داره که اونام نداشتن…
    فقط میدونم عرفان، روشن ضمیری، تعالی با منم منم ذاتا متناقضه

  3. من از کانال سودی برنت خوشم میاد.دوست دارم عضو کانالش بشم و پیجها وبرنامه هاشو دریافت کنم.خصوصا”چارت تولد ماهها .البته در اینیستاگرام .یا واتساپ .سپاسگزارم.

  4. طرف خل وضعه! خود لوئیز هی که این کتاب ها و مطالبش رو کپی می کنه ادعای چرند این رو نمی کرد! مسئله اینکه هر دیوانه ای توی اینستاگرام می تونه خودنمایی کنه!

  5. راستش من فکر میکنم کلاهبرداره

  6. بینهایت سپاس بابت اطلاع رسانی
    بخصوص که در این عصر تبلیغات روی شبکه های اجتماعی ظاهری موجه به این افراد میدهد
    مدتی بود فایل های ایشون دنبال میکردم تا بتونم بابت انتخابشون به یقین برسم تا اینکه با این سایت مواجه شدم

  7. خود سودی در برنامه هایش اینها را گفته :
    من برای درمان یکی از مراجعانم که در ایران است و من در امریکا هستم رفتم در خلسه روحم را در اوردم و روحم با روح فرد بیمار حرف زد و پیعامهای فرد بیمار را گرفت و من پیغام هایش را به دختر فرد بیمار دادم و با انرژی درمانی فرد بیمار را درمان کردم
    من و روح های برتر با همدیگر حرف می زنیم و انها و کائنات میگویند چی کار کن من می گویم اوکی و میروم میکنم مثلا روح های برتر به من گفتند سمینار در دبی بگذار من هم گذاشتم که کاملش در اینترنت با نام sudi seminar in dubi هست و در این سمینار خود به خود رفتم در خلسه و روح های برتر از طریقم این سمینار را اجرا کردند و وقتی از خلسه در امدم دیدم همه دارند نگاهم میکنند بدون اینکه بدانند چی گفتم و چون کل این سمینار را در یوتوبم گذاشتم شکایتها و تهدیدها از من بالا گرفت و من هم فرار کردم رفتم یک مدت در دل جنگل و همه کارها و همه برنامه هایم را تعطیل کردم و خرید هم نمی رفتم
    من در هجده سالگی روح های برتر به من گفتند تو دیگر مربی ورزش نیستی شمنی من هم گفتم اوکی من دیگر مربی ورزش نیستم شمن ام و رفتم در پرو پیش شمنها و بعد در همان جا چند نفر را بردم در خلسه نتوانستم از خلسه درشون بیاورم ماندم چی کار کنم رفتم در دل جنگل فکر کردم چرا اینجوری شد فهمیدم از ایگو و منیتم بود که ورم کرده بودند و دوباره رفتم پرو و پرسیدم از شمن ها که چرا این جوری شد گفتند خودت میدانی ایگو و منیت ات ورم کرده بود که این جوری شد
    برنامه اش با نام روان گردان ها یا سایکولدیک ها اولین بار اینجا شنیدی خلاصه چیزهای دیگری را که از سفرش به پرو و با شمن ها و خوردن خوردن ایوواسکا و حالاتی که به هش دست داده را میگوید را ببینید
    من با متدم که شامنیزم است و بر اساس ستاره شناسی و عددشناسی و سیاره شناسی و کشیدن چارت طرف بر اساس ستاره شناسی عددشناسی سیاره شناسی افراد را درمان میکنم ولی قبل از درمانشون میروم در خلسه و از روح های برتر می پرسم فلان مراجعم را درمان کنم یا نه اگر روح های برتر گفتند اوکی ان وقت درمانش میکنم

  8. خود سودی گفت روح های برتر به من میگویند چی کار کن من می روم میکنم حتی می خواهم مراجعینم را درمان کنم میروم در خلسه روحم را در میاورم از روح های برتر می پرسم شفایش بدهم اگر رو ح های برتر گفتند اوکی ان وقت من شفایش میدهم چون من و روح های برتر باهمدیگر حرف می زنیم

  9. من. ازش ترسیدمم

  10. هرکسی از ظن خود شد یار من

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.