21

مجلس در راه تصویب قانون ضدفرقه

  • کد خبر : 5530
  • 01 خرداد 1399 - 3:03
مجلس در راه تصویب قانون ضدفرقه

مجلس شورای اسلامی با الحاق دو ماده به کتاب قانون پنجم مجازات اسلامی، گامی به سمت ساز و کار قانونی فراهم نمودن برای جرایم فرقه ای برداشت. به گزارش جمن‌نبوز؛ مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری با الحاق دو ماده به کتاب قانون پنجم مجازات اسلامی، گامی به سمت ساز و […]

مجلس شورای اسلامی با الحاق دو ماده به کتاب قانون پنجم مجازات اسلامی، گامی به سمت ساز و کار قانونی فراهم نمودن برای جرایم فرقه ای برداشت.

به گزارش جمن‌نبوز؛ مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری با الحاق دو ماده به کتاب قانون پنجم مجازات اسلامی، گامی به سمت ساز و کار قانونی فراهم نمودن برای جرایم فرقه ای برداشت.

این امر پس از  وقفه ای طولانی در این خصوص صورت پذیرفت و می توان آن را دست کم پاسخی به دغدغه بسیاری از قربانیان جریان های فرقه ای در مسیر احقاق حقوق به شمار آورد.

نکته قابل تامل در این راستا، واکنش تند شبکه معلوم الحال ” ایران اینترنشنال ” به تصویب ماده قانونی مزبور بود که با خلط مفاهیم اقلیت گرایی فرقه ای و اقلیت های مذهبی، سعی در زیرسوال بردن آن و اتهام زنی در خصوص نقض حقوق اقلیت ها توسط نظام جمهوری اسلامی نمود.

این در حالی است که قوانین ضدفرقه سال هاست در بسیاری از کشورهای غربی و شرقی از جمله امریکا، فرانسه، هلند، چین و… تصویب و اجرایی شده و تاکید خاصی بر الزام تحقق آن وجود دارد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5530
  • 339 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.