24
شهید مظلومی که با شهادتش بساط فتنه را برچید

رونمایی از پوستر جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان

  • کد خبر : 8293
  • 01 اسفند 1400 - 14:14
رونمایی از پوستر جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان
در شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اوج درگیری‌های این فرقه بود که در جریان این درگیری‌ها جوان بسیجی محمدحسین حدادیان ابتدا توسط برخورد یک خودرو نقش بر زمین شده و پس از آن پیکیر وی توسط دراویش گنابادی ربوده می‌شود.

بهداشت معنوی؛ خانم مهری غلامپور دبیر اجرایی جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان در آئین رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی که به نام این شهید برگزار خواهد شد گفت: ما در جامعه و حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم که متاسفانه هنوز فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بین در و دیوار است و علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام با چاه باید درد و دل کند که اگر این نبود واقعه گلستان هفتم رخ نمی‌داد.

وی افزود: اگر این همه مظلومیت نبود ماجرای پاسداران رخ نمی داد و محمدحسین خروجی همه این ناآگاهی‌های ما نسبت به ولایت و شناخت درست ما از امیرالمومنین علیه‌السلام است.

دبیر اجرایی این جشنواره ادبی اظهار کرد: جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان با دو رویکرد شهادت در گلستان هفتم و فرقه‌های ضاله در حوزه داستان کوتاه برگزار خواهد شد.

غلامپور با اشاره به اهداف جشنواره ابراز کرد: در این جشنواره به دنبال پرداختن به فرقه‌های ضاله در قالب ادبیات و با نگاهی تخصصی هستیم، از طرف دیگر به دنبال خلق آثاری با موضوع شهدای مظلوم امنیت می‌باشیم.

وی با بیان اینکه کمتر خانواده شهیدی سراغ دارد که در فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: پدر شهید محمدحسین حدادیان بعد از شهادت فرزندشان ارتباط‌های وسیعی با جوانان داشتند اما در نهایت برای یک کار فرهنگی موثر به فکر برگزاری چنین جشنواره ادبی افتادند و در این راه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

دبیر اجرایی با اشاره به اینکه به دنبال کار احساسی نیستیم، عنوان کرد: در این جایزه ادبی به دنبال کارهای صرفاً احساسی نیستیم و قصد داریم کاملاً حرفه‌ای به موضوعات شهادت و فرقه‌های ضاله در قالب داستان‌های کوتاه بپردازیم.

غلامپور ادامه داد: به برگزیده نخست 12 میلیون تومان و دوم 8 میلیون تومان و سوم 5 میلیون تومان هدیه نقدی در نظر گرفته شده و 10 اثر هم شایسته تقدیر خواهند شد. همچنین 20 اثر اول به صورت کتاب چاپ می‌شود، مهلت ارسال آثار تا سوم خردادماه سال 1401 است و مراسم اختتامیه در 29 تیرماه برگزار می‌شود، نخستین جایزه ادبی فقط در بخش داستان کوتاه برگزار می‌شود و در دوره‌های بعد در بخش‌های شعر، عکس و غیره هم پذیرای اثر خواهیم بود.

فرهاد حدادیان پدر شهید مدافع امنیت محمدحسین حدادیان نیز در این مراسم بیان کرد: شهید محمدحسین حدادیان با اخلاص و بی‌ادعا بود و همیشه دغدغه‌ حفظ دستاورد‌های نظام را داشت، هیچ وقت از کارهای خیری که می‌کرد دم نمی‌زد، مزد این اخلاص و بی‌‌‌ادعا بودن‌هایش را با شهادت گرفت.

غلامپور افزود: نویسندگان می‌توانند داستان‌های خود را براساس تمام وقایع تاریخی حول فرقه‌های ضاله برای ما ارسال کنند و محدودیتی در این کار وجود ندارد.

دبیر اجرایی با اشاره به راه ارتباطی و تاریخ ارسال مطالب خاطرنشان کرد: علاقمندان باید از طریق شماره موبایل 09192700480 داستان خود را حداکثر تا تاریخ 3 خرداد ارسال کنند، همچنین 29 تیرماه اختتامیه مراسم برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ جمعی از دراویش گنابادی ابتدا به بهانه حمایت از نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی و پس از آن به بهانه حمایت از نعمت‌الله ریاحی از دراویش نعمت‌اللهی گنابادی که سارق خودرو بود، در خیابان گلستان هفتم پاسداران دست به تحصن و سپس اغتشاش زدند که نزدیک به یک ماه این اغتشاشات ادامه پیدا کرد.

در این زمان نیرو‌های نظامی و انتظامی با افراد این فرقه درگیر نمی‌شوند و این موضوع دراویش آشوب‌گر را جری می‌کند. رفته رفته دراویش برای به آشوب کشاندن فضای موجود به تخریب اموال عمومی و بخشی از خانه‌های شخصی مردم روی می‌آوردند. آن‌ها به نیروی انتظامی حمله کرده و در این حمله سه نفر از نیرو‌های انتظامی شهید و 18 نفر دیگر زخمی می‌شوند.

در شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اوج درگیری‌های این فرقه بود که در جریان این درگیری‌ها جوان بسیجی محمدحسین حدادیان ابتدا توسط برخورد یک خودرو نقش بر زمین شده و پس از آن پیکیر وی توسط دراویش گنابادی ربوده می‌شود. سپس از ربایش پیکر وی و درحالی‌که محمدحسین حدادیان همچانان جان در بدن داشته با ضرب گلوله تفنگ ساچمه‌ای و ضربات متعدد چاقو و ادوات دیگر به طرز فجیعی به شهادت رسید. همین اقدام دراویش باعث شد تا بساط فتنه‌انگیزی آنان برچیده شود و با دستور دادستان، نیرو‌های انتظامی وارد عمل شده و عوامل این جنایت نیز دستگیر و محاکمه شدند.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=8293
  • 340 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.