23

معرفی کتاب؛ درآمدی بر مطالعات معنویت

  • کد خبر : 5380
  • 03 اردیبهشت 1399 - 17:09
معرفی کتاب؛ درآمدی بر مطالعات معنویت

درآمدی بر مطالعات معنویت (مجموعه نشست‌ها و سخنرانی‌ها) به کوشش حجت‌الله آزاد و احمد شاکر نژاد از سوی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، زمستان 1398 منتشر شده است. به گزارش جمن‌نیوز، درآمدی بر مطالعات معنویت (مجموعه نشست‌ها و سخنرانی‌ها) به کوشش حجت‌الله آزاد و احمد شاکر نژاد از سوی پژوهشکده اخلاق […]

درآمدی بر مطالعات معنویت (مجموعه نشست‌ها و سخنرانی‌ها) به کوشش حجت‌الله آزاد و احمد شاکر نژاد از سوی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، زمستان 1398 منتشر شده است.

به گزارش جمن‌نیوز، درآمدی بر مطالعات معنویت (مجموعه نشست‌ها و سخنرانی‌ها) به کوشش حجت‌الله آزاد و احمد شاکر نژاد از سوی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، زمستان 1398 منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، این کتاب تلاشی برای شناسایی و فهرست پرسش‌های مختلف حوزۀ معنویت و پاسخ دانشوران دینی به برخی از آنها، با اتکا بر مبانی قرآنی و روایی و با توجه به سنت علمی مسلمانان است.

کتاب درآمدی بر مطالعات معنویت (مجموعه نشست‌ها و سخنرانی‌ها) از بخش‌هایی همچون مقدمه، مطالعات معنویت: ضرورت‌ها، پیش‌نیازها و درآمدی به نظام پرسش‌ها، مفهوم‌شناسی معنویت اسلامی؛ اهمیت معنویت در دنیای معاصر و درآمدی بر مفهوم‌شناسی آن؛ تنوع نیازهای دینی، معنوی؛ معنویت در گفتمان انقلاب اسلامی با تأکید بر دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری؛ معنویت در گفتمان انقلاب اسلامی؛ مؤلفه‌های معنویت اسلامی؛ مرز بدعت و نوآوری در معارف دینی با تأکید بر بحث معنویت‌گرایی؛ مرز بدعت و نوآوری در معنویت‌گرایی اسلامی و بازخوانی تجربه مطالعاتی غرب در مواجه با معنویت نوظهور تشکیل شده است.

احمد شاکر نژاد، حجت‌الله آزاد، یدالله یزدان‌پناه، بهزاد حمیدیه، علی موحدیان عطار، حمیدرضا مظاهری سیف، محمدجواد رودگر، رضا اسلامی، احمد واعظی، علی امینی نژاد و باقر طالبی دارابی نشست‌ها و سخنرانی‌های این کتاب را ارائه داده‌اند.

در بخشی از معرفی این کتاب می‌خوانیم: تشدید نیاز به معنویت که در آیینۀ جنبش‌های مختلف معنوی انعکاس یافته و نیز رشد فزایندۀ مطالعه دربارۀ معنویت در رشته‌های مختلف علوم انسانی، حاکی از تحول اساسی در مسائل مربوط به معنویت است. با شکل‌گیری چنین تحولی، دین و از جمله اسلام، با پرسش‌های جدی دربارۀ معنویت مواجه شده‌ و زمانی می‌تواند مانند گذشته ظرفیت و توانایی خود را در پاسخ به نیازهای معنوی اثبات کند که پاسخ‌هایی قانع‌کننده برای چنین پرسش‌هایی داشته باشد.

در آمدی بر مطالعات معنویت، مجموعه نشست‌ها و سخنرانی‌ها به کوشش حجت‌الله آزاد و احمد شاکرنژاد به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در زمستان 1398 به قیمت 450000 ریال در 276 صفحه منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5380
  • 431 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.