21
پائولو کوئلیو سلطنت‌طلبان را شگفت‌زده کرد

موضع‌گیری پائولو کوئلیو علیه مدعی تاج و تخت

  • کد خبر : 317
  • 15 دی 1396 - 17:13
موضع‌گیری پائولو کوئلیو علیه مدعی تاج و تخت
خفه شو. ساواک مُرد. مردم ایران از کشورشان در برابر هر کودتایی حمایت خواهند کرد.

بهداشت معنوی؛ پائولو کوئلیو پس از ناکام ماندن اغتشاشات اخیر ایران، توئیتی با این متن منتشر کرده است:

خفه شو. ساواک مُرد. مردم ایران از کشورشان در برابر هر کودتایی حمایت خواهند کرد.

این پیام پائولو کوئلیو نشان می‌دهد که او به خوبی منفور بودن خاندان پهلوی و سلطنت طلبان را در ایران درک کرده و با توجه به اینکه سابقه همکاری با فتنه گران سال 88 را در کارنامه خود دارد، برای بازیابی محبوبیتش در بین مردم ایران توئیت اخیر را منتشر کرده است.

 

پائولو کوئلیو

 

پائولو کوئلیو نویسنده معاصر برزیلی است که بسیاری از آموزه های عرفان های کاذب را در قالب رمان هایش ارائه می‌کند. سال ها سعی شد که او در فضای فرهنگی جامعه ایران جا باز کند. وی همچنین از مدافعین آزاد شدن مواد مخدر مانند ماری جوانا و کوکائین است. او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفتگوی بین فرهنگی است.

در این راستا در خرداد 1379 به میزبانی وزیر ارشاد وقت سید عطاءالله مهاجرانی و آرش حجازی (مدیر انتشارات کاروان که در اغتشاشات سال 1388 نقش داشت و پس از قتل ندا اقا سلطان به انگلستان گریخت) به ایران دعوت شد و آثارش در آن سال‌ها خوانندگان فراوانی پیدا کرد. به طوری که برخی از نوشته های او قبل از انتشار در اروپا و ایالات متحده به زبان فارسی ترجمه شده است .

پائولو کوئلیو مدافع سر سخت انتشار کتاب های خود از طریق شبکه های به اشتراک گذاری فایل در اینترنت است. یکی از طرفدارانش یک ترجمه روسی از یکی از رمان های او را به صورت آنلاین منتشر کرد.

فروش کتاب او بدون هیچ ترفیع یا تبلیغ اضافی از جانب ناشران او از ۳۰۰۰ به یک میلیون در طول سه سال جهش کرد. با توجه به قابل دسترس بودن مطالب کوئیلو در وب سایت، نویسنده‌ای به نام جف جارویس در کتاب خود تحت عنوان گوگل چه می‌کند کوئلیو را نویسنده گوگلیست نامید.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=317
  • 385 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.