18
حمیدرضا مظاهری سیف پاسخ می دهد

نیازهای مبتنی بر معنویت چگونه بروز پیدا می کنند؟

  • کد خبر : 5557
  • 06 خرداد 1399 - 14:11
نیازهای مبتنی بر معنویت چگونه بروز پیدا می کنند؟
نیازهای معنوی اجازه نمی‌دهد انسان در زندگی مادی محض غرق شود و احساس شادکامی و کامیابی داشته باشد، زیرا انسان این گونه خلق نشده است و نیاز معنوی ریشه در ساختار و شالوده وجودی انسان‌ها دارد و انسان به‌موجب برخورداری از فطرت در جستجوی جایی غیر از دنیای مادی است.

به گزارش بهداشت معنوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی، در این برنامه به این پرسش که نیازهای مبتنی بر معنویت چگونه بروز و ظهور پیدا می‌کند و جلوه‌های آن چیست؟ پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش گفت: نیاز معنوی یعنی احساس کمبودی، فراتر از نیازهای مادی و محسوسی که در انسان‌ها وجود دارد، وقتی‌که انسان از زندگی مادی، روزمره و کشمکش‌های عادی فارغ می‌شود، در خود احساس خلأ می‌کند. وقتی سرگرم زندگی مادی هستیم و از کشمکش‌های عادی فارغ می‌شویم احساس خلأ می‌کنیم، احساس می‌کنیم فراتر از نیازهای فیزیولوژیک و مادی نیاز به فراروی عالم ماده داریم و به عالم غیب محتاجیم و دوست داریم به‌سوی کشف رمز و رازها حرکت کنیم.

این پژوهشگر عرصه معنویت‌های نوظهور ادامه داد: نیازهای معنوی اجازه نمی‌دهد انسان در زندگی مادی محض غرق شود و احساس شادکامی و کامیابی داشته باشد، زیرا انسان این گونه خلق نشده است و نیاز معنوی ریشه در ساختار و شالوده وجودی انسان‌ها دارد و انسان به‌موجب برخورداری از فطرت در جستجوی جایی غیر از دنیای مادی است.

شایان‌ذکر است، برنامه «روبه‌راه» به همت گروه فرهنگ و جامعه طراحی و تولید می‌شود که تهیه‌کنندگی این برنامه را محمدحسن جلالی، سردبیری آن را منصوره رضوانی اصل و اجرای آن را رضا هدایت فر بر عهده دارد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5557
  • 451 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.